دلایل خون دماغ شدن ناگهانی | چرا خون دماغ می شویم

دلایل خون دماغ شدن ناگهانی | چرا خون دماغ می شویم

دلایل خون دماغ شدن ناگهانی | چرا خون دماغ می شویم

برای تعداد زیادی از ما پیش آمده است که در طول روز خون دماغ شویم و علت آنرا هم اغلب نمیدانیم که در برخی موارد ضروری است. شایع ترین علت خون دماغ شدن تروما و ضربه‌هاي خفیف تا شدید است که طبق معمول بعلت تصادف و ضربه به وجود می آید.

 

خون دماغ شدن بیشتر در فصول گرم و سرد سال مشاهده میشود، در زمستان علت ایجاد خون دماغ شدن خشکی بینی است و هوای سرد زمستان و سرماخوردگی سبب خون دماغ شدن به ویژه در کودکان میشود که به آن بیماری زمستانه گفته میشود.همچنین در تابستان در دسترس مستقیم نور آفتاب قرار گرفتن نیز سبب خون ریزی از دماغ میشود.

 

بر خلاف چیزی که بیشتر افراد گمان می کنند خون ریزی از دماغ نشانه‌اي بارز مبنی بر بروز سرطان نبوده و خطرناک نیست چرا که تعداد زیادی از خون دماغ‌ها با درمان ساده التیام مییابد و مردم باید از این موضوع اطلاع داشته باشند که تعداد زیادی از سرطان‌ها بدون خون ریزی از دماغ به وجود می آید.

 

خون ریزی‌هاي خفیف و تکرار نشده نیاز به آزمایش ندارند، خون ریزی‌هایي که به صورت شدید و مداوم به ویژه در سالمندان مشاهده می شوند و به خون دماغ خلفی مشهور هستند باید هرچه سریع‌ تر توسط دکتر مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرد چراکه می توانند نشانه‌اي از بروز بیماری‌هاي قلبی و عروقی یا مشکلات انعقادی باشند.

 

جهت پیشگیری از خون دماغ شدن ضرورت دارد که افراد نکاتی هم چون شست‌و‌شوی مکرر و چرب کردن بینی را رعایت کنند و افراد سالمند از نظر فشار خون مورد بررسی قرار گیرند.

 

عده اي از افراد بعلت انحراف تیغه بینی دچار گرفتگی بینی شده که این مسئله موجب خون دماغ شدن در آن ها می شوند که بهترین روش جهت پیشگیری از خون دماغ شدن مراجعه به دکتر و برطرف کردن انحراف بینی است.

 

خون ریزی دماغ عده اي از افراد به سادگی برطرف میشود اما افرادی که خون ریزی از دماغ انها فرم شدید و تکرار شونده دارد حتماً باید پس از تشخیص درمان‌هاي لازم برای انها صورت گیرد ودر این زمینه پانسمان کردن یکی از ساده ترین این روش‌ها است.

 

اما آنچه که حائز اهمیت است وجود پانسمان یا گازهای مربوطه به مدت چند روز داخل بینی بیمار است و پس ازآن اگر التیام نیافت برای رفع این مشکل گاهی سوزاندن یا کورتر کردن رگ‌هاي بینی توسط دکتر انجام میشود.

جدیدترین مطالب سایت