خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

عواملی همچون موقعیت‌ های خرید، زندگی شبانه، سرگرمی و یا تاریخچه‌ این خیابان ها آنها را به مشهورترین خیابان های جهان تبدیل کرده است. این خیابان ها به دلیل موقعیت ها و کاربری های خاصی که دارند در سراسر جهان معروف شده اند. در ادامه با سایت فراناز همراه شوید.

 

مشهورترین خیابان های جهان که در این لیست برای شما آورده ایم در هر شهری که قرار دارند یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری آنجا به شمار می آیند.

 

خیابان اورکارد (Orchard Road) :

خیابان اورکارد یکی از مشهورترین خیابان های جهان است . خیابان اصلی خرید در سنگاپور، که علاوه بر جاذبه‌ی جهانگردی، محل گردش محلی‌ها نیز است. این خیابان که به دلیل باغ‌های میوه‌ای که به آن منتهی می‌شود، نامگذاری شده، پر از مال، رستوران‌های محلی بیشمار، کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای، کافه و هتل است. این خیابان هم‌چنین محل قرارگیری اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور سنگاپور است. تزئینات کریسمس در کنار این خیابان، با دکورهای گوزن و چراغ در میان درخت‌های نخل و خانه‌های زنجبیلی با برف مصنوعی بسیار مشهور هستند.

 

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

 

خیابان وال استریت (Wall Street) :

وال استریت قلب تاریخی منطقه‌ی مالی و خانه‌ی بازار بورس نیویورک است و یکی از مشهورترین خیابان های جهان بشمار می آید. این نام تبدیل به عضوی جدانشدنی تجارت و بورس آمریکایی شده است. خیابانی باریک که از خیابان برادوی به سمت ایست ریور پایین می‌رود، وال استریت به دلیل این دلیل نامگذاری شده که در قرن ۱۷ هلندی‌ها در این مکان دیوار ساختند تا اجتماع‌شان را محدود کنند. در اواخر قرن ۱۸، تجار زیر درختی در این خیابان جمع می‌شدند و به صورت غیررسمی به تجارت می‌پرداختند. این منشا بازار بورس نیویورک است که در سال ۱۸۱۷ بنا شد.

 

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

 

خیابان شانزه لیزه :

خیابان شانزه لیزه با سینماها، کافه، مغازه‌های لوکس و درخت‌های بلوطش یکی از شناخته شده و از مشهورترین خیابان های جهان است. این خیابان وسیع و شیک از پلِیس دِلا کونکورد تا طاق نصرت کشیده شده است. این خیابان یکی از معتبرترین بلوارهای خرید در پاریس است. از آنجایی که افراد کمی استطاعت مالی زندگی در این خیابان را دارند، معمولا طبقه‌های بالای مغازه‌ها با دفاتر اداری اشغال شده اند. از سال ۱۹۷۵، تور دِ فرانس به رسم سنت در خیابان شانزه لیزه به پایان می‌رسد که دوچرخه سواران موظفند ۶ تا ۸ دور در خیابان دور بزنند.

 

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

 

خیابان لامبارد (Lombard Street) :

خیابان لامبارد که میان خیابان‌های هاید و لیون وورت در سانفرانسیسکو قرار دارد، به پرپیچ‌ترین خیابان دنیا شهرت دارد. فاصله‌ی دو کوچه‌ی این خیابان که دارای ۸ پیچ تند است، برای کاهش شیب طبیعی تپه ساخته شده است. محدودیت سرعت در این بخش، تنها ۸ کیلومتر در ساعت است. خیابان ورمونت، هم چنین در سانفرانسیسکو، و دره‌ی مار در بِرلینگتون، ایالت آیووا نیز دو خیابان مشهور دیگر هستند که لقب پرپیچ‌ترین را یدک می‌کشند.

 

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

 

خیابان اَبی (Abbey Road) :

خیابان اَبی در شمال لندن واقع است. استودیوهای خیابان اَبی که در جنوب شرقی اینجا قرار دارد، استودیویی بود که گروه بیتلز ۹۰% آهنگ‌های‌شان را ضبط می‌کردند. در آوریل ۱۹۶۹، این گروه به دور هم جمع شدند تا آخرین آلبوم‌شان به نام “خیابان اَبی” را ضبط کنند. این آلبوم تبدیل به پرفروش‌ترین آلبوم این گروه شد و تصویر از خط عابر پیاده‌ی بیرون استودیو تبدیل به عکس کاور این آلبوم شد. امروزه، معمولا توریست‌ها به اینجا می‌آیند تا عکس خیابان اَبی خودشان را بگیرند.

 

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

 

خیابان خآوو سان :

دقیق صحبت کنیم، خیابان خآوو سان در نزدیکی رود چاو پهرایا در بانکوک، تایلند واقع است. ترجمه‌ی کلمه‌ی خآوو سان “برنج آسیاب‌شده” است، یادآوری از گذشته‌ی این خیابان که بازار برنج بود. با این حال، در ۲۰ سال اخیر خیابان خآوو سان تبدیل به محل وقت‌گذرانی مشهوری برای توریست‌ها شده است. این خیابان دارای محل‌های اقامت ارزان قیمت از خوابگاه‌های ساده تا هتل‌های ۳ ستاره با قیمت مناسب، هم چنین کافه، غرفه‌های خوراکی، رستوران، مغازه، کافی‌نت و آژانس مسافرتی است.

 

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

 

خیابان هالیوود (Hollywood Walk of Fame) :

خیابان هالیوود در کنار بلوار هالیوود در لوس‌آنجلس دارای مجموعه‌ای از ستاره قرار گرفته در پیاده‌رو است تا یادبود هنرپیشه، موسیقیدان، کارگردان، تهیه‌کننده، گروه‌های تئاتر مشهور و غیره باشد به پاس زحمات‌شان. بیش از ۲۴۰۰ ستاره جاودانه شدند. هر کسی، حتی طرفداران، می‌توانند هر فرد فعال در زمینه‌ی سرگرمی را کاندید کند و هر ساله ۲۰۰ کاندیدا به کمیته‌ی هالیوود معرفی می‌شوند.

 

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

 

خیابان لا رامبلا (La Rambla) :

رامبلای پردرخت، شلوغ‌ترین خیابان مخصوص عابرپیاده در بارسلونای اسپانیا است. اکثر اوقات، توریست‌ها در این خیابان بیشتر از محلی‌ها هستند که نوع مغازه‌ها و در کل طبیعت این خیابان را تغییر داده است. به همین دلیل این خیابان تبدیل به اصلی‌ترین هدف جیب‌بری شده است. این خیابان را اغلب لاس رامبلاس می‌نامند، چرا که در واقع این خیابان دسته‌ای از خیابان‌های متفاوت است که هر کدام حس منحصر به فرد خود را دارند.

 

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

 

خیابان لاس وگاس :

قطب قمار دنیا، لاس وگاس، وسط صحرای نوادای جنوبی قرار دارد. این شهر مملو از قمارخانه است، اما در این راسته می‌توان بیشترین تعداد آنان را یافت. علاوه بر قمارخانه، این خیابان دارای هتل‌های لوکس، فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌های تجملی و غیره است که همه‌ی آنها با دقت تزئین شده‌اند تا به این خیابان فضایی جادویی و رویایی ببخشند.

 

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

 

خیابان ویا دولوروسا (Via Dolorosa) :

دولوروسا (کلمه‌ی لاتینبه معنی راه غم) خیابانی مشهور در بیت‌المقدس قدیم و متشکل از دو بخش است، که مسیح پیش از مصلوب شدن در آن قدم گذاشته. این راه ۰٫۲۵ کیلومتری در طی قرن‌ها بسیار دستخوش تغییر شده و کشفیات باستان شناسی در قرن ۲۰ نشان می‌دهد که مسیر اولیه‌ی ویا دولوروسای تپه‌ی غربی در واقع مسیر واقعی‌تری بوده. با این وجود، به طور سنتی زائران این مسیر را می‌پیمایند تا رنج مسیح را درک کنند.

 

خیابان های مشهور و دیدنی در جهان (عکس)

جدیدترین مطالب سایت