دخترانی که خواستگار ندارند بخوانند!

دخترانی که خواستگار ندارند بخوانند!

دخترانی که خواستگار ندارند بخوانند!

 

اگر شما دختر هستین و از اینکه خواستگار ندارید دچار بحران شده اید حتما در این مقاله با ما در فراناز همراه باشید.

همانطور که میدانید امروزه در جامعه دختران دم بخت زيادي را می بینیم که با وجود داشتن وضعیت نسبتا مطلوب برای ازدواج، خواستگار خوبی ندارند یا هیچ خواستگاری ندارند.

دخترانی که شاید مدتها باشد تصمیم ازدواج دارند و حتی ظاهر زیبا و موفقیت های فردی زيادي را کسب نموده باشند، ولی در امر ازدواج و پیدا کردن شریک زندگی، ناموفق مانده اند. ولی مسلما دغدغه اصلی دختران مجردی که در این وضعیت قرار دارند این است که چرا خواستگار خوبی ندارند؟

 

علت هایی که میتواند باعث خواستگار نداشتن دختر شود…

نداشتن خواستگار خوب و مناسب امکان دارد به دلیل مشکلات موجود در جامعه و یا مسائلی مربوط به خود دختر و خانواده او باشد.

 

*عواملی که مرتبط با جامعه هستند…

در جامعه امروزی سن ازدواج هم دخترها و هم پسرها به علل گوناگون و متعددی بالا رفته است. ديگر مثل قدیم نیست که دخترها در سنین پائین ازدواج کنند و صاحب فزرند شوند.

امروزه انقدر مشغله ها و مشکلات جوانان زیاد شده است اکثرا حاضر نیستند در سنین پائین وارد چالش های مربوط به زندگی مشترک بشوند.

 دخترانی که خواستگار ندارند بخوانند!

 

*رسم و رسوم اشتباه که همیشه گریبان گیر مردم است…

در نظر گرفتن ترتیب فرزندان در ازدواج یکی از مشکلاتی است که ازدواج تعداد زيادي از جوانان را تحت الشعاع خویش قرار داده است.

این که فرزند کوچکتر تا هنگامی که خواهر یا برادر بزرگترش ازدواج نکرده، اجازه ازدواج ندارد طرز فکر غلطی است که بعضی از خانواده ها هنوز به آن ایمان دارند.

در این صورت بهتر است با خانواده خود صحبت کنید ، البته ایده خوبی است که این کار را از طریق خواهر و یا برادر بزرگ تر خود انجام دهید و آن ها با پدر و مادرتان صحبت کنند و قانعشان کنند که این رسم منطقی و درست نیست.

 

*افزایش و بالا رفتن هزینه های زندگی و بد شدن شرایط اقتصادی

متأسفانه عدم موفقیت جوانان به ویژه آقایان در پیدا کردن شغل مطلوب و بالا رفتن هزینه های ازدواج و زندگی مشترک سبب شده پسران کم تر به فکر ازدواج و تشکیل خانواده بیفتند.

 

عواملی که مرتبط هستند با خود دختر…

*اگر شما دختر خجالتی ای هستید…

چنانچه جواب مثبت است و شما دختری خجالتی هستید، طبیعی است که نسبت به دخترانی که خجالتی نیستند خواستگاران کمتری داشته باشید.

کم نیستند دخترانی که با وجود شرایط فردی و خانوادگی بسیار خوب، به علت کم رویی و خجالتی بودن، با افراد دیگر تعاملی برقرا نمی کنند، کسی آنها را نمی شناسد و در نتیجه خواستگاران زيادي ندارند.

بنابراین میتوانید در عین حال که متانت خود را حفظ می کنید، با افراد دیگر تعامل برقرار نموده و عقایدتان را با لحنی مطلوب بیان کنید.

 

*اگر شما به تیپ و طاهر و لباس پوشیدن خودتان اهمیت نمیدهید…

کسی که برای نخستین بار شما را می بیند شناختی از روحیات و شخصیت شما ندارد و نخستین چیزی که می بیند ظاهر شماست.

آراستگی ظاهر شما نقش بسیار مهمی در جلب توجه سایرین دارد. این مورد را با آرایش غلیظ و لباس‌های زننده اشتباه نگیرید، یک خانم میتواند با پوشیدن لباسی مناسب، تمیز، زیبا و صورتی آراسته و مرتب، بسیار خوب و متین بنظر برسد.

اگر تا به حال به ظاهر و یا لباسی که می پوشید اهمیت نمی دادید، پیشنهاد می کنیم از این به بعد توجه کنید.

 

*اگر دپرس،غمگین و گوشه گیر و به شدت آرام هستین…

خوب است بدانید که آدم های شاد خيلي زود افراد را بخود جذب می کنند و انرژی خوبی که دارند همه را به طرف آنها می کشاند. چنانچه شخصی غمگین هستید و به اصطلاح زانوی غم بغل گرفته اید، کیس های ازدواج خویش را از دست می دهید.

 

نکته خیلی مهم اینجاست که روحیه زن در شاد بودن فضای خانه بسیار مهم است و هنگامی که زن غمگین است همه خانواده ناراحت هستند؛ به این خاطر که کسی با دیدن دختری غمگین تشویق به انتخاب وی برای ازدواج نمی شود.

شاد باشید و بخندید، به اتفاقات خوب فکر کنید و مثبت اندیش باشید. این تغيير رویه در مجذوب شدن اشخاص به شما هم بسیار مهم است.

 

*اگر شما یک دختر متوقع و کمال گرا هستید و توقعتان در همه مسائل بالاست…

چنانچه شخصی متوقع و کمال گرا هستید و به دنبال پسری همه چیز تمام هستید، هرگز همچین فردی را پیدا نخواهید کرد. بعضی از دختران، پسری که می خواهند با او ازدواج کنند را یک مرد سوار بر اسب سفید خیال می کنند.

فراناز به شما پیشنهاد می کند که قدری واقع بین باشید، آیا خودتان هیچ نقصی ندارد؟ هیچ کس بی عیب نیست، با توقع زیاد از شخصی که میخواهید با وی ازدواج کنید تنها و تنها مورد های ازدواج خود را کاهش می دهید.

 

 

*اگر در برابر خواستگاران و کیس های ازدواج سخت گیری میکنید…

شاید با خودتان بگویید نه من آدم سخت گیری نیستم و تنها معیار های معقولی دارم، ولی هنگامی که پای عمل فرا میرسد با وسواس خاصی هر مسئله را به صورت یک مشکل می بینید.

چنانچه شما شخصی سختگیر هستید و در وجود هر کس به دنبال نقص و اشکال میگردید ، این سخت گیری سبب می شود که اشخاص کمتری به شما جذب شده و در نتیجه خواستگاران شما آن گونه که میخواهید نباشند.

 

*اگر اعتماد به نفس و عزت نفس کمی دارید و خود را دست پائین میگیرید…

بعضی از دختران عزت نفس پایینی داشته، مدام در حال دست کم گرفتن خودشان هستند، ولی می گویند به چه دلیل خواستگار ندارم؟ جواب واضح است؛ چنانچه شما هم جزء این گروه از افراد هستید، به خاطر داشته باشید که همیشه پیش از همه، باید خودتان را دوست بدارید و به خودتان اهمیت دهید.

 

تا وقتی که شما برای خودتان احترام قائل نشوید و خودتان را دوست نداشته باشید، بقیه هم به شما احترام نخواهند گذاشت. ارزش دادن به خودتان جذابیت فوق العاده ای برای شما به ارمغان می آورد. خودتان را دوست بدارید و برای توانایی های خویش ارزش قائل شوید.

 

*اگر شما از آن دخترانی هستین که زمخت هستند و ظرافت زنانه ندارند…

داشتن ظرافت زنانه یکی از اصول نخست هر ارتباط و مخصوصا ازدواج است. آیا شخصیت شما بگونه ای است که همه می گویند مثل مرد رفتار می کنی؟ چنانچه جواب شما به این سؤال مثبت است، باید بگوییم که یکی از علل خواستگار نداشتن شما همین است.

رفتار زنانه و ظرافت زن یکی از مهم ترین علل مجذوب شدن یک مرد به یک زن است. بنابراین مستقل باشید و کنترل امور را بدست بگیرید، ولی تا وقتی که به ارتباطات شما آسیبی نزند. زنانه رفتار نموده و جذابیت داشته باشید.

 دخترانی که خواستگار ندارند بخوانند!

 

ترفند ها و نکات تکمیلی که به شما کمک میکنند که در این راه موفق تر عمل کنید…

علاوه بر راهکار هایی که گفته شد توجه به موردهای زیر هم برای حل مشکل خواستگار نداشتن کمک شایانی می کند:

 

1-تلاش کنید بیشتر در جامعه حضور داشته باشید به عنوان مثال حضور در مهمانی های خانوادگی و جاهایی که امکان دارد پسر و یا فردی از اعضای خانواده او شما را ببیند.

 

2-به دیگر جنبه های زندگیتان توجه بیشتری نشان دهید. تحصیلات و شغلتان را جدّي بگیرید مطمئنا دختر خانمی که تحصیلات بالا دارد و در جای مناسبی مشغول بکار باشد مورد مناسب تری برای ازدواج است.

 

3-مخالف عرف جامعه حرکت نکنید. درست است در عرف جامعه ما محدودیت ها و قوانین غیر منطقی به ویژه برای دختران وجود دارد ولی این مسئله غیر قابل انکار است که دخترانی که همواره اصول مورد قبول اکثر جامعه را زیر پا می گذارد در خصوص ازدواج با آن ها ترس ها و شک و شبهه هایی وجود دارد.

 

اگر مایل بودید از بقیه مطالب در بخش ازدواج و زناشویی سایت فراناز مطالعه فرمایید…

جدیدترین مطالب سایت