درخت کریسمس ساخته شده از طلا خالص + عکس

درخت کریسمس ساخته شده از طلا خالص + عکس

رخت کریسمس گران قیمت از جنس طلا

 

کم کم داریم به سال میلادی جدید نزدیک می شویم و خیلی از مردم دنیا فرا رسیدن سال جدید میلادی را همه ساله جشن میگیرند و نماد سال جدیدشان تزئین درخت کریسمس می باشد هر سال هر کشوری در میدان اصلی خود درخت کریسمس بزرگی درست می کنند.

 

گران ترین درخت کریسمس امسال از جنس طلا و توسط یک جواهر فروش ژاپنی طراحی و ساخته شده است.

 

رونمایی از گرانترین درخت کریسمس

کریسمس امسال، ژاپنی ها، در ساخت اخبار کریسمس نقش بسزایی را ایفا کردند، چراکه گران ترین درخت کریسمس امسال توسط یک جواهر فروش ژاپنی به نام گیزا تاناکا، طراحی و ساخته شده است.

 

این درخت کریسمس گران قیمت که از جنس طلا بوده، باعث شده عنوان گرانترین درخت کریسمس را به خود اختصاص دهد.

 

کریسمس یا نوئل جشنی در آیین مسیحیت است که به منظور گرامی داشت زادروز مسیح برگزار می شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز 25 دسامبر جشن گرفته و بسیاری آنرا در شامگاه 24 دسامبر نیز برگزار می کنند.

 

اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می گیرند. برخی از مسیحیان ارتودوکس در روسیه، اوکراین، سرزمین مقدس (ناحیه تاریخی فلسطین) و دیگر مکان ها، به سبب پیروی از گاه شماری یولیانی، جشن کریسمس را در روز 7 ژانویه برپا می دارند. اعضای کلیسای ارامنه طبق سنت منحصر به فردی، روز میلاد و همچنین روز غسل تعمید مسیح را هم زمان در روز ششم ژانویه جشن می گیرند.

درخت کریسمس ساخته شده از طلا خالص + عکس

با نزدیک شدن به این جشن بزرگ، درخت های کریسمس و بابانوئل در فروشگاه ها دیده می شود و هر کشوری با یک نوآوری جدید در این جشن تلاش می کند توجه رسانه ها را به سمت خود جلب کند.

درخت کریسمس ساخته شده از طلا خالص + عکس

در زیر تصاویری از درخت کریسمس طلا را مشاهده می کنید که 19 کیلو وزن و ارتفاع 2 متری دارد. تمام این درخت 8 میلیون دلاری از طلا ساخته شده و هم اکنون در یک جواهرفروشی در توکیو برای بازدید عموم قرار گرفته است.

درخت کریسمس ساخته شده از طلا خالص + عکس

تاریخچه درخت کریسمس

سنت درخت کریسمس، به آلمان قرن شانزدهم میلادی و زمانی که مسیحیان، درختان تزیین شده را به خانه های خود آوردند، برمی گردد. همچنین در آن زمان عده ای هرم هایی از چوب می ساختند و آنرا با شاخه های درختان همیشه سبز و شمع تزیین می کردند.

 

به تدریج رسم استفاده از درخت کریسمس در بخشهای دیگر اروپا نیز طرفدارانی پیدا کرد.

 

در تزیین درختهای کریسمس اولیه، به جای مجسمه فرشته در نوک درخت، از فیگورهای پریهای کوچک- به نشانه ارواح مهربان- یا زنگوله و شیپر- که برای ترسانیدن ارواح شیطانی به کار میرفت- استفاده می شد.

 

در لهستان، درخت کریسمس با مجسمه های کوچک فرشته، طاووس و پرندگان دیگر و تعداد بسیار زیادی ستاره، پوشیده می شد. در سوئد، درخت را با تزیینات چوبی که با رنگهای درخشان رنگ آمیزی شده اند و فیگورهای کودک و حیوانات از جنس پوشال و کاه تزیین می کنند. دانمارکیها، از پرچمهای کوچک دانمارک و آویزهایی به شکل زنگوله، ستاره، قلب و دانه برف استفاده می کنند. مسیحیان ژاپنی بادبزنها و فانوسهای کوچک را ترجیح می دهند.

 

تزیین درخت در اوکراین نیز بسیار جالب است، آنها حتما در تزیین درخت خود از عنکبوت و تار عنکبوت استفاده می کنند و آنرا خوش یمن می دانند، زیرا بنا بر یک افسانه قدیمی، زنی بی چیز که هیچ وسیله ای برای تزیین درخت و شاد کردن فرزندان خود نداشت، با غصه به خواب می رود و هنگام طلوع خورشید متوجه می شود که درخت کریسمس خانه اش با تار عنکبوت پوشیده شده است و این تارها با دمیدن خورشید به رشته های نقره مبدل شده اند.

جدیدترین مطالب سایت