در دوران بارداری برای بلند قد شدن نوزاد اینهارا بخورید

در دوران بارداری برای بلند قد شدن نوزاد اینهارا بخورید

در دوران بارداری برای بلند قد شدن نوزاد اینهارا بخورید

تغذیه در دوران بارداری نقش بسیار موثری بر جسم و روح جنین دارد . اگر میخواهید جنین شما بلند قد شود و همینطور زایمان آسانی داشته باشید این خوراکی خوشمزه را حتما در دوران بارداری خود مصرف کنید . با ایران ناز همراه باشید تا با یک خوراکی خوشمزه موثر در زیبایی و بلند قد شدن کودک آشنا شوید.

 

تا به حال در تاريخ پزشکي، هيچ مطالعه و يا تحقيقي نشان نداده است که لازم است مادران باردار ميوه خرما را از برنامه غذايي خود، به طور کامل حذف کنند. در واقع، اکثر اين مطالعات ادعا مي کند که مصرف اين ماده غذايي در دوران بارداري زنان مي تواند به سلات مادر باردار و جنين داخل رحم او کمک کرده و بدن هر دوي آن ها را از مواد مغذي و ويتامين هاي مختلف بهره مند سازد.

 

فرزند قد بلند با خوردن خرما

فرزند قد بلند با خوردن خرما , خرما يک منبع غني از پروتئين، فيبر و بسياري از ويتامين ها مختلف است، در حالي که چربي بسيار کمي دارد. همچنين، اين ميوه مغذي حاوي ترکيبي از فيبر محلول و نامحلول مي باشد که مصرف ان براي حفظ سلامت سيستم گوارشي زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد بسيار مفيد است. همچنين، جالب است بدانيد که ميوه خرما داراي مقدار مناسبي از قند طبيعي بوده و سرشار از پتاسيم و سديم کمتري مي باشد. در نتيجه، مي توان ادعا کرد که مصرف آن به تنظيم سيستم عصبي مادران باردار و جنين داخل رحمشان کمک زيادي خواهد نمود.

 

در ادامه اين مقاله، به برخي از مهم ترين مزاياي مصرف خرما در دوران بارداري اشاره شده است. اين موارد عبارتند از:

تامين انرژي لازم در دوران بارداري با خرما:

بدن زنان در دوران بارداري، به مقدار زيادي انرژي نياز دارد، که مصرف خرما سريع ترين راه براي ارائه انرژي به بدن اين افراد خواهد بود.

 

داشتن بدن کشيده و بلند جنين با خوردن خرما در دوران بارداري:

پروتئين ها معمولا متشکل از اسيد آمينه ها هستند، که سلول هاي بدن مادران باردار و جنين داخل رحم اين افراد را ميسازند. با توجه به اين توصيفات، براي اين که بدن کودکي کشيده و بلند شود و از رشد کافي برخوردار باشد، بايد از دوران جنيني و در داخل رحم مادرش پروتئين کافي دريافت کند. پس، مادران حامله بايد براي حمايت از رشد نوزاد داخل رحم خود و برآورده نمودن نيازهاي بدن او حتما پروتئين را به مقدار مناسبي مصرف کنند.

 

کنترل وزن در بارداري با خرما:

آز آن جايي که براي سالم نگه داشتن دستگاه گوارش زنان باردار، بايد بدن اين افراد را از بروز مشکل يبوست در امان نگه داشت، پس مصرف ميوه خرما که داراي مقدار فيبر بالايي است، گزينه خوبي خواهد بود. علاوه بر اين موارد، مصرف ميوه خرما مي تواند سطح کلسترول خون مادران باردار را تنظيم نموده و بدن اين افراد را از ابتلا به انواع عفونت ها محافظت نمايد.

 

با آغاز روند بارداري، مادران در معرض خطر ابتلا به فشار خون و ديابت دوران بارداري قرار دارند، که مصرف فيبر زياد در اين دوره حساس کمک خواهد کرد تا از بروز اين مشکلات در بدنشان جلوگيري کنند.

 

در نهايت، فراموش نکنيد که مصرف ميوه خرما در دوران بارداري، براي حفظ وزن متعادل زنان نيز بسيار مفيد است.به دليل اين که اغلب زنان در دوران بارداري خود، بيش از حد گرسنگي مي کنند، پس مصرف فيبر زياد مي-تواند احساس گرسنگي را در بدن آن ها کنترل کرده و احساس پر بودن معده را براي يک مدت طولاني فراهم مي کند.

 

خرما و جلوگيري از نقايص مادرزادي:

همانطور که مي دانيد فولات و يا اسيد فوليک در تشکيل سلول هاي جديد بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد بسيار موثر بوده و از بروز مشکل کم خوني در بدن زنان باردار جلوگيري مي کند. همچنين، مصرف اين ميوه در پيشگيري از بروز نقائص هنگام تولد در بدن نوزادان که بسيار هم خطرناک است، مفيد مي باشد. در نهايت، جالب است بدانيد که مصرف منظم اين ميوه ممکن است از آسيب رسيدن به مغز و نخاع نوزاد، مانند بروز بيماري اسپينا بيفيدا و آنانسفالي در بدن او هم جلوگيري کند.

 

رشد استخوان جنين با ويتامين K موجود در خرما:

ويتامين K نقش کليدي در لخته شدن خون زنان باردار داشته و در قوي نگه داشتن استخوان هاي بدن خود مادر باردار و جنين داخل رحم او هم نقش حياتي بازي مي کند. همچنين، فراموش نکنيد که کمبود ويتامين K در بدن مادران باردار ميتواند بسيار خطرناک باشد، چون اين مادران در هنگام بروز جراحات و زخم ها در معرض خطر لخته نشدن خون قرار ميگيرند که اين حالت مي تواند زندگي خود مادر و جنين داخل رحم او را تهديد کند. علاوه بر اين موارد، کمبود اين ويتامين در بدن زنان باردار، باعث رشد نيافتن استخوان هاي جنين داخل رحم او خواهد شد.

 

تامين آهن زنان باردار با خرما:

همان طور که مي دانيد وجود آهن در بدن زنان باردار، نقش مهمي را در انجام فرآيندهاي متابوليکي ايفا مي کند. علاوه بر اين مورد، آهن همراه با مولکول گلوبين، در توليد اکسيژن و رسيدن آن به تمام سلول هاي بدن مادران باردار و جنين داخل رحم اين افراد بسيار موثر است.

 

که رسيدن آهن به بدن زنان در هر دوره از زندگي، به خصوص در دوران بارداري بسيار مهم است، زيرا آهن بخشي جدايي ناپذير از ميوگلوبين، کلاژن، آنزيم هاي بدن مادران باردار و جنين داخل رحم اين افراد مي باشد. در نهايت، يادتان باشد که رسيدن آهن کافي به بدن جنين داخل رحم زنان باردار مانع بروز کم خوني در بدن آن ها شده و باعث مي شود که سيستم ايمني بدن نوزاد قوي تر شود.

 

جلوگيري از مشکل کليوي با خوردن خرما در بارداري:

به خاطر بسپاريد که پتاسيم يکي از الکتروليت هاي مهم موجود در بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد است.همچنين، وجود اين ماده معدني مفيد در حفظ و کنترل فشار خون زنان باردار هم بسيار مفيد مي باشد. فراموش نکنيد که وجود پتاسيم کافي در بدن زنان باردار، به حفظ تعادل آب در آن کمک کرده و سلامت قلب، دستگاه گوارش و عملکرد عضلات اين افراد را تضمين خواهد کرد.

 

به همين دليل، پزشکان متخصص زنان و زايمان ادعا مي کنند که مصرف پتاسيم در دوران بارداري، به بدن اين مادران کمک مي کند تا اعصاب و عضلات خود را کنترل کنند. کمبود پتاسيم در بدن زنان باردار مي تواند باعث بروز مشکلات کليوي شده و منجر به مرگ فرد شود.

 

زايمان آسان تر با خوردن خرما در بارداري:

وجود منيزيم در بدن زنان باردار کمک مي کند تا حمل و نقل يون هاي کلسيم و پتاسيم از طريق غشاي سلولي که در انقباضات عضلاني و ريتم طبيعي قلب موثر هستند، به صورت فعال انجام گيرد. همچنين، رسيدن منيزيم کافي به بدن مادران باردار در شکل گيري دندان ها و رشد مناسب استخوان هاي جنين داخل رحم افراد بسيار موثر بوده و کمک مي کند تا سطح قند خون در بدن خود مادر هم در حالت طبيعي کنترل شود.

 

جالب است بدانيد که نتايج تحقيقات اخير دانشمندان نشان داده است که مصرف ناکافي منيزيم در دوران بارداري زنان ميتواند منجر به مبتلا شدن زنان حامله به فشار بالا خون، اختلالات کبد و کليه و مشکلات بينايي شود. همچنين، تحقيقات درج شده در مجله زنان و زايمان نشان مي دهد زناني که در دوران بارداري خود منيزيم را به اندازه کافي دريافت کرده اند، زايمان آساني داشته اند، چون رسيدن منيزم به بدن اين افراد باعث اتساع راحت دهانه رحم شده و مدت زمان انجام روند زايمان طبيعي را کاهش مي دهد.

 

پس، اگر شما هم به عنوان يک زن حامله تصميم داريد تا فرزند خود را با زايمان طبيعي به دنيا بياوريد،بهتر است آمادگي خود را براي تولد طبيعي نوزادتان در ماه هاي اوليه دوران بارداري به اطلاع پزشک معالج خود برسانيد.

 

با اين حال، آنچه که در اين ميان بسيار مهم است و همه زنان باردار بايد هميشه آن را به ياد داشته باشند، اين است که رعايت حد اعتدال در مصرف هر چيزي بهترين گزينه خواهد بود. همچنين، به عنوان يک خانم باردار بايد تاريخ مصرف درج شده بر روي بسته مواد غذايي را هم مورد توجه خود قرار دهيد.

 

در نهايت، به عنوان يک هنگامي که شما به عنوان يک زن حامله، هوس خوردن مواد غذايي خوشمزه و سالم را در سر داريد، هم مشورت کردن با پزشک متخصص زنان و زايمان را فراموش نکنيد!

مطالب داغ هفته اخیر