دستور تهیه ترشی ذرت و ترشی لوبیا سبز

دستور تهیه ترشی ذرت و ترشی لوبیا سبز

دستور تهیه ترشی ذرت و ترشی لوبیا سبز

 

دستور تهیه ترشی ذرت و ترشی لوبیا سبزدستور تهیه ترشی ذرت و ترشی لوبیا سبز

 

-مواد لازم برای ترشی ذرت:

*ذرت: یک لیوان

*پیاز :متوسط ۱ عدد

*نمک :یک قاشق غذاخوری

*سیر :دو حبه

*فلفل دلمه ای: یک عدد

*سرکه: سه چهارم ظرف ترشی

*خیار :یک عدد

*گوجه :یک عدد

*فلفل قرمز :یک قاشق چایخوری

*زردچوبه :یک قاشق غذاخوری

 

-دستور تهیه:

ابتدا ذرت یخ زده را در جایی گذاشته تا گرم شود و بعد پیاز را حلقه حلقه خرد کنید و حبه های سیر را سه قسمت کنید و فلفل دلمه ای را به اندازه های دلخواه خرد کنید و خیار و گوجه را رنده کنید و فلفل و نمک و زردچوبه را هم اضافه کنید و با ذرت مخلوط کنید و هم بزنید.

 

سپس به اندازه دو سوم ظرفی که می خواهید ترشی درست کنید سرکه اضافه کنید و بعد آب را به مقدار یک سوم ظرف اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید روی شعله به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا بجوشد تا کمی نرم شود و بعد بگذارید خنک شود و بعد درون طرف ترشی بریزید و درش را خوب ببندید تا هوا نفوذ نکند و بعد در جایی خنک نگهداری کنید.

 

دستور تهیه ترشی ذرت و ترشی لوبیا سبزدستور تهیه ترشی ذرت و ترشی لوبیا سبز

 

-مواد لازم برای ترشی لوبیا سبز:

*لوبیا سبز :450 گرم
*نمک :1 قاشق غذاخوری + 3 قاشق غذاخوری
*سیر: 4 قاچ شده 3 حبه
*دانه فلفل سیاه: 2 قاشق چایخوری
*فلفل قرمز خرد شده :یک چهارم قاشق چایخوری
*شوید خرد شده :1 فنجان
*سرکه: 1 و نیم فنجان
*آب :1 و نیم فنجان
*شکر: 3 قاشق غذاخوری

 

-دستور تهیه:

3 لیتر آب را به همراه 1 قاشق غذاخوری نمک به جوش بیاورید. لوبیا سبزها را که به اندازه ی شیشه ترشی برش زده اید را اضافه کرده 1 دقیقه بجوشانید تا کمی نرم شوند.

آبکشی کرده و بلافاصله در ظرفی محتوی آب یخ بریزید و بگذارید بماند و خنک شود سپس آبکشی کرده و بگذارید خشک شوند.

در شیشه ی مورد نظرتان سیر، فلفل سیاه و فلفل قرمز را بریزید و سپس لوبیا سبز ها را به حالت ایستاده در شیشه بچینید به طوری که حدود 1 سانت با لبه ی شیشه فاصله داشته باشند. می توانید سرد و ته لوبیاها را بزنید تا به اندازه ی مناسب در آیند و شیشه را پر کرده و کناری بگذارید.

شویدها را در پارچه پیچیده سر پارچه را محکم ببندید و در قابلمه ای کوچک بگذارید. آب، سرکه، شکر و 5 قاشق غذاخوری نمک را به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت بالا به جوش بیاورید و 10 دقیقه شویدها را در این مخلوط بجوشانید سپس شویدها را از آب و سرکه کشیده و به جوشاندن ادامه دهید.

سرکه داغ را روی لوبیاها ریخته به طوری که رویشان را بپوشاند و بدون این که در شیشه را ببندید کناری بگذارید تا به دمای اتاق برسد. سپس در آن را ببندید و 7 روز در یخچال نگهداری کنید تا آماده ی خوردن شود. بعد از باز کردن در شیشه ترشی تا یک ماه یا کمی بیشتر ماندگاری خواهد داشت.

 

مطالب داغ هفته اخیر