چگونه چربی شکم را آب کنیم + 16 ماده غذایی چربی سوز شکم

چگونه چربی شکم را آب کنیم + 16 ماده غذایی چربی سوز شکم

چگونه چربی شکم را آب کنیم + 16 ماده غذایی چربی سوز شکم

چربی شکم از خطرناک ترین چربی های بدن میباشد هر چه میزان چربی های شکمی کمتر باشد، خطر ابتلا به بیماری هایی از جمله بیماری قلبی، سکته، دیابت و برخی از سرطان ها کاهش می یابد. بسیاری از افراد در سنین مختلف به دنبال روش هایی برای سوزاندن چربی های شکمی خود هستند و البته این موضوع یک نگرانی جدی برای افراد میانسال است. برای اطلاعات بیشتر با ما در سایت فراناز همراه باشید.

 

افزایش سبک زندگی بدون تحرک و استرس (Stress) باعث بروز چاقی در افراد می شود. همچنین تلاش برای کاهش وزن علاوه بر خوش اندامی به افزایش سلامتی کمک می کند. هر چه میزان چربی های شکمی کمتر باشد، خطر ابتلا به بیماری هایی از جمله بیماری قلبی، سکته، دیابت (Diabetes) و برخی از سرطان ها کاهش می یابد. همواره باید این نکته را به خاطر بسپارید که مواد غذایی مصرفی باید طبیعی و سرشار از موادمغذی باشد تا بدن بتواند به درستی از آنها استفاده کند.

 چگونه چربی شکم را آب کنیم + 16 ماده غذایی چربی سوز شکم

 

۱۶ ماده غذایی برای کمک به سوزاندن چربی های شکمی :

 

سیب

سیب انتخاب سالمی محسوب می شود، زیرا حاوی پکتین بوده، همچنین این ترکیب علاوه بر کمک به سوزاندن چربی های شکمی در مهار سرطان روده موثر است. همچنین سیب شامل موادمغذی فراوانی از جمله ویتامین ها و موادمعدنی از جمله ویتامین C، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، فیتواسترول ها، فیبر غذایی و بتاکاروتن است.

 

هندوانه

براساس مطالعات دانشگاه کنتاکی در امریکا، هندوانه باعث کاهش چربی های شکمی می شود، همچنین چربی های خون که به نوبه ی خود در رسوب پلاک های عروق تاثیر دارند را تغییر می دهد. براساس یافته های این مطالعه، افراد هیچ گونه کاهشی در میزان توده ماهیچه ای خود تجربه نکردند و کاهش وزن (Weight Loss) آنها از طریق از دست دادن چربی های شکمی بود.

 

گوجه فرنگی

مصرف یک عدد گوجه فرنگی بزرگ ۳۳ کالری برای بدن فراهم می کند. همچنین گوجه فرنگی حاوی ۹oxo-octadecadienoic است که این اسید می تواند در کاهش میزان چربی های موجود در جریان خون موثر باشد. بنابراین استفاده از گوجه فرنگی در رژیم غذایی روزانه تاثیر زیادی در جلوگیری از بروز دیس لیپیدمی (اختلال در سطح سرمی چربی ها شامل افزایش یا کاهش غیرطبیعی) دارد.

 

موز

موز یک میان وعده ی سالمی است که مصرف آن منجر به اضافه وزن نخواهد شد. این میوه همانند سیب حاوی فیبری به نام پکتین بوده که علاوه بر از بین بردن چربی های شکمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز موثر است. موز همچنین حاوی منیزیم، کلسیم، پتاسیم و ویتامین های A، B6، C و E است.هر عدد موز بین ۷۵ تا ۱۳۵ کالری برای بدن فراهم می کند.

 

غذاهای دریایی

برای افزایش سلامتی و کاهش سایز دور کمر استفاده از غذاهای دریایی نیز می تواند مفید باشد. همچنین در صورتیکه وزن سالمی دارید مصرف این موادغذایی می تواند از افزایش وزن و بروز برخی مشکلات سلامتی پیشگیری کند. این موادغذایی چربی تک اشباع نشده دارند و می توانند به جلوگیری از تشکیل چربی های شکمی کمک کنند.

 

گوشت بره

گوشت بره انتخابی عالی برای سوزاندن چربی های شکمی بوده، زیرا حاوی تریپتوفان، روی، پروتئین و ویتامین B12 است. گوشت بره نه تنها منبع سالمی از پروتئین به حساب می آید، بلکه فرآوری نشده و کنسرو نشده می باشد. همچنین این ماده غذایی حاوی اسید لینولئیک بوده که برای جلوگیری از چاقی مورد نیاز بدن است. همچنین بدون اسید لینولئیک بدن قادر به استفاده از چربی غذایی به عنوان انرژی نیست، بنابراین بدن آن را به جای چربی ذخیره می کند.

 

آلبالو

مصرف آلبالو می تواند به کاهش علائم مرتبط با سندرم متابولیک و بیماری قلبی کمک کند. سندرم متابولیک به علائمی اشاره دارد که می تواند باعث افزایش خطر پیشرفت چربی های شکمی، دیابت و بیماری های قلبی شود. براساس مطالعات انجام شده، مصرف آلبالو با کاهش سطوح کلسترول(Cholesterol) و چربی همراه است. همچنین این میوه با خواص آنتی اکسیدانی که دارد به حفظ سلامت عمومی بدن کمک می کند.

 

کرفس

کرفس میزان کالری پایینی دارد و حاوی مقادیر خوبی از کلسیم و ویتامین C است. این ماده غذایی با افزایش حس سیری بدون کالری به کاهش وزن کمک می کند. کرفس حاوی “آپی ژنین” بوده که این ترکیب فعال با کاهش خطر پیشرفت سرطان تخمدان در ارتباط است.

 

آووکادو

آووکادو نه تنها به سوزاندن چربی شکمی کمک می کند، بلکه دارای خواص ضد باکتری و ضدقارچ است. این ماده غذایی حاوی لسیتین است که به حفظ وزن سالم، جلوگیری از بار اضافی بر کبد و تقویت حافظه کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف آووکادو با جلوگیری از بروز سکته و حمله قلبی و همچنین متعادل کردن سطوح کلسترول همراه است.

 

نودل اشنه دریایی

هر وعده مصرفی از نودل اشنه دریایی ۶ کالری دارد. اشنه دریایی نوعی جلبک دریایی بوده که حاوی موادمعدنی مهمی است.

 

بادام و سایر مغزهای آجیل

بادام حاوی کلسیم و ویتامین E بوده که در بهبود سلامت عمومی بدن موثر است. پوست مغز بادام همچنین حاوی فلاونوئیدها می باشد. ترکیبات موجود در بیشتر مغزهای آجیل شامل فیبر، اسیدهای چرب امگا۳، چربی های غیر اشباع، استرول های گیاهی و ال آرژنین است و با کاهش سطوح کلسترول در بهبود سلامت قلب نقش دارند.

 

لوبیاها و حبوبات

لوبیاها و سایر حبوبات به کاهش وزن کمک می کنند، زیرا نسبت به سایر موادغذایی با افزایش حس سیری طولانی تری همراه می باشند. همچنین این موادغذایی پتاسیم، آهن، منیزیم، فولات و فیبر محلول دارند. بنابراین به کاهش فشارخون و کلسترول کمک می کنند.

 

جودوسر

جودوسر ساده بدون طعم دهنده ها و افزودنی ها قندی میزان کالری و چربی پایینی دارد و مصرف آن با افزایش حس سیری در طول روز همراه است. همچنین جودوسر حاوی فیبر محلول بوده که در کمک به کاهش سطوح کلسترول موثر است.

 

تخم مرغ

مصرف تخم مرغ به عنوان یک وعده ی غذایی می تواند انتخاب خوبی باشد، زیرا حاوی پکتین، ویتامین A، بسیاری از ویتامین های B و پتاسیم بوده و بیشتر این موادمغذی در زرده تخم مرغ است.

 

کره بادام زمینی

اگرچه کره بادام زمینی میزان کالری نسبتا بالایی دارد، اما حاوی مقدار فراوانی پروتئین و فیبر بوده که در افزایش مدت زمان حس سیری موثر است. کره بادام زمینی همچنین حاوی چربی تک اشباع نشده ی سالم، ویتامین E، منیزیم، پتاسیم و ویتامین B6 است.

 

نان غلات کامل

غلات منبع مهمی از بیشتر مواد مغذی مانند فیبر غذایی، چندین ویتامین گروه B (تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فولات) و موادمعدنی (آهن، منیزیم و سلنیوم) است. همچنین مصرف غلات کامل علاوه بر کنترل وزن بدن به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته و دیابت کمک می کند.

جدیدترین مطالب سایت