دلایل لب شکری شدن لب نوزادان (شکاف کام)

دلایل لب شکری شدن لب نوزادان (شکاف کام)

دلایل لب شکری شدن لب نوزادان (شکاف کام)

هر ساله نوزادان لب شکری زیادی به دنیا می آیند. در ادامه این مطلب از سایت فراناز علت های بوجود آمدن شکاف کام یا لب شکری شدن را خواهید خواند. عامل شکاف کام و یا لب شکری شدن در نوزادان کشف شد.

 

عارضه لب شکری و شکاف کام دو نوع ناهنجاری شایع در نوزادان است که باعث می شود سالانه شمار زیادی از کودکان در دنیا با این نقص متولد شوند.

 

محققان بر این باورند که بروز نوعی جهش ژنتیکی عامل بروز عارضه لب شکری و شکاف کام محسوب می شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا به تازگی اعلام کرده است که سالانه ۲۶۵۰ نوزاد با ناهنجاری لب شکری و ۴۴۴۰ نوزاد نیز با شکاف کام در آمریکا متولد می شوند.

 

وقتی بافتی که لب و سقف دهان را شکل می دهد، در دوران بارداری بخوبی به هم متصل نشوند، عارضه شکاف کام و لب شکری رخ می دهد و کوکان مبتلا به این ناهنجاری مادرزادی در تکلم و غذا خوردن دچار مشکل می‌شوند. در برخی از این کودکان حتی اختلالات بینایی و شنوایی و نیز ناهنجاری های قلبی ممکن است رخ دهد.

 

این ناهنجاری های شایع تاکنون برای دانشمندان ناشناخته بوده‌اند و بسیاری از محققان بر این باورند که تغییرات ژنتیک ناشی از مصرف دارو و تغذیه نامناسب در دوران بارداری می تواند مشکلات ژنتیکی ایجاد کند. آنها بتازگی گزینه جهش ژنتیکی را به عنوان عامل اصلی لب شکری و شکاف کام اعلام کرده اند و مشغول مطالعه بیشتر درباره این موضوعند.

جدیدترین مطالب سایت