دلیل تشنگی زیاد علی رغم خوردن آب کافی چیست ؟

دلیل تشنگی زیاد علی رغم خوردن آب کافی چیست ؟

دلیل تشنگی زیاد علی رغم خوردن آب کافی چیست ؟

آیا تا به حال شده که مقدار زیادی آب بخورید ولی هنوز احساس تشنگی کنید؟احساس تشنگی در روزهای گرم تابستان مسأله ی عجیبی نیست و معمولا بعد از نوشیدن آب برطرف می شود. اما اگر همیشه احساس تشنگی می کنید و هر قدر آب می خورید تشنگی تان برطرف نمی شود، این مسأله علت دیگری دارد که از آن بی اطلاعید. با فراناز همراه باشید تا دلایل این اتفاق را بدانید.

 

* در غذایتان نمک زیاد مصرف میکنید.

نمک، آب درون سلول های بدن را به خود جذب می کند و بدن را مجبور می کند تا جایی که ممکن است آب بیشتری را در خود ذخیره کند، به همین دلیل است که وقتی نمک خیلی زیادی می خورید ادرارتان کم می شود. در این شرایط، سلول هایی که آب خود را از دست داده اند یک پیام شیمیایی به مغز ارسال می کنند تا آب بیشتری درخواست کند، از اینجا احساس تشنگی شما شروع می شود. مصرف نمک را کم کنید و به اندازه ی کافی آب بنوشید.

 

* صبح ها به پیاده روی میروید

روزهایی که تعریق بیشتری دارید، نیاز بیشتری به نوشیدن آب پیدا می کنید. وقتی ورزش می کنید، با شروع تعریق رطوبت بدن تان را از می دهید و اگر این رطوبت از دست رفته را با مصرف آب جایگزین نکنید، در نهایت آب بدن تان از بین می رود. فرمول دقیقی وجود ندارد که در روزهای ورزش کردن تان چه مقدار باید آب بنوشید اما کارشناسان معتقدند باید به نیاز بدن تان به دقت گوش دهید.

 

* در طول روز زیاد زیر نور آفتاب ماندید

تابستان فصل سفر و گردش است و با فرا رسیدن آن، زمان بیشتری را در فضای آزاد سپری می کنیم. حتی اگر فعالیت بدنی زیادی مثل ورزش کردن در فضای آزاد نداشته باشید، باز هم خطر از دست رفتن آب بدن شما را تهدید می کند، به ویژه زمانی که مستقیما در معرض نور شدید خورشید قرار داشته باشید.اگر می دانید که قرار است تمام روز را در فضای بیرون سپری کنید، حتما یک بطری آب به همراه داشته باشید.دلیل تشنگی زیاد علی رغم خوردن آب کافی چیست ؟

دلیل تشنگی زیاد علی رغم خوردن آب کافی چیست ؟

 

* احتمال ابتلا به دیابت هست

بعضی افراد مبتلا به دیابت که از بیماری خود بی خبرند، علائم دیابت را با نشانه های از دست رفتن آب بدن اشتباه می گیرند. بدن وقتی آب خود را از دست می دهد، سعی می کند مایعات خود را حفظ کند، در نتیجه کمتر ادرار می کنیم اما در بیماری دیابت، قند بالا می رود و ما را مجبور می کند تا بیشتر ادرار کنیم. سه نشانه ی عمده ی بیماری دیابت، تشنگی مفرط، تکرر ادرار و تاری دید است. اگر هر سه ی این نشانه ها را دارید، به پزشک مراجعه کنید.

 

* سندروم خشکی دهان!

بعضی بیماری های نادر باعث خشک شدن دهان می شوند. وقتی غدد بزاق درون دهان، بزاق کافی تولید نکنند، احساس می کنید به آب بیشتری نیاز دارید تا از خشکی ناخوشایند دهان تان خلاص شوید. اگر خشکی دهان تان به درازا کشید، به پزشک مراجعه کنید.

 

* مبتلا به کم خونی شدید

بدن برای انتقال خون به سرتاسر بدن از سلول های خونی سالم خود استفاده می کند. کم خونی خفیف معمولا باعث تشنگی مفرط نمی شود اما اگر کم خونی شدت پیدا کند، علاوه بر خستگی شدید، احساس تشنگی هم از علائم این بیماری خواهد بود.

 

* داروهایی مصرف میکنید که باعث خشکی دهانتان شده

بعضی داروها روی دهان تأثیر می گذارند و می توانند باعث خشک شدن آن شوند. برای مثال، یکی از عوارض جانبی بعضی از داروهای مخصوص فشار خون بالا، خشکی دهان است. اگر تشنگی اذیت تان می کند، درباره ی داروهایتان با پزشک خود صحبت کنید.

 

* آب لازم و کافی نمیخورید

اصلی ترین دلیل تشنگی، کافی نبودن آبی است که می نوشید. با هر وعده ی غذایی خود یک لیوان آب یا در بین وعده ها دو لیوان آب بنوشید، و یا می توانید ساعت گوشی تان را تنظیم کنید تا هر دو ساعت یک بار نوشیدن آب را به شما یادآوری کند.

جدیدترین مطالب سایت