آهنربا باشید و دیگران را جذب خود کنید

آهنربا باشید و دیگران را جذب خود کنید

آهنربا باشید و دیگران را جذب خود کنید

با کمک راه های زیر میتوانید افراد را به خود جذب کنید کاریزما یک مهارت فوق‌العاده است. اکثر رهبران برتر، بازرگانان، کارآفرینان و سلبریتی‌ها کاریزما دارند. وقتی مردم با این افراد صحبت می‌کنند، حس می‌کنند که در تمام زندگی‌شان آنها را می‌شناخته‌اند، انگار که مثل آهنربا آنها را به خود جذب می‌کنند. در حقیقت قدرت کاریزما همین است.اگر شما یادبگیرید که چگونه این مهارت را در خودتان ایجاد و تقویت کنید، تاثیر بسزایی در تمام عرصه‌های زندگی‌تان خواهد گذاشت.

 

شما می‌توانید جوری بر دیگران تاثیر بگذارید که کاری که شما می‌خواهید را انجام بدهند و شما درواقع می‌توانید با استفاده از آن به خیلی چیزها برسید. هر هدفی که در زندگی دنبال می‌کنید، داشتن کاریزما به شما کمک می‌کند که سریع‌تر به مقصد موردنظرتان برسید.اما اگر حس می‌کنید اصلا کاریزماتیک نیستید چه؟ جای نگرانی نیست؛ اگر حس می‌کنید خیلی جذاب و دلربا نیستید هم باز می‌توانید روی کاریزمایتان کار کنید.

 

برای جذب کردن دیگران بیشتر لبخند بزنید

یکی از آسان‌ ترین راهها برای اینکه بیشتر کاریزماتیک شوید این است که بیشتر لبخند بزنید. اگر کلا آدمی هستید که خیلی لبخند نمی‌زند پس همین الان دست به کار شوید. آینه‌ای پیداکنید و شروع به لبخند زدن در مقابل آن کنید. این کار را تا زمانی ادامه بدهید که لبخندتان مصنوعی و زورکی بنظر نرسد.

 

چراکه هیچ چیز بدتر از یک لبخند زورکی و بالاجبار نیست و این لبخند شدیدا نشان‌دهندهٔ عدم صداقت بوده و ایجاد اتصال و ارتباط با افراد را دشوارتر می‌کند. لبخند، لبخند، لبخند. لبخند زدن هم باعث می‌شود خودتان حس بهتری داشته باشید و هم هرکسی که دور و بر شماست و با شما گفت و گو می‌کند.

 

برای جذب کردن دیگران ارتباط چشمی قوی برقرار کنید

تابه حال به کسی نگاه کرده‌اید و حس کنید که انرژی‌ای بین‌تان در رفت و آمد است؟ شما در این لحظات قدرت و فشار یک ارتباط چشمی قوی را حس می‌کنید. وقتی با کسی صحبت می‌کنید چشم‌هایتان را رویش قفل کنید. مستقیم در چشم‌هایش نگاه کنید. چشم‌هایتان را نچرخانید و اطراف را نگاه نکنید. انجام این کار یکی از آسان‌ترین راه‌های برقرار ارتباط با دیگران است.به عنوان مثال بیل کلینتون به عنوان یک فرد بسیار کاریزماتیک شناخته می‌شود و عمده‌ی آن هم به خاطر ارتباط چشمی قوی‌ای است که برقرار می‌کند.

 

اگر در گوگل عبارت کاریزمای بیل کلینتون یا Bill Clinton Charisma را سرچ کنید کلی مطلب و نوشته در این باره پیدا می‌کنید. مردمی که با او حرف زده‌اند به شدت از قدرت کاریزمای او تعریف کرده‌اند. آنها او را فردی هیپنوتیزم کننده خوانده‌اند، کسی که باعث می‌شود بیشتر بخواهی دور و برش باشی. قسمت جالبش این است که جمهوری خواهانی که معمولا با سیاست‌ها و دیدگاه‌های او موافق نیستند گفته‌اند که بعد از صحبت کردن با او حس کرده‌اند که می‌خواهند با او موافقت کرده و از وی حمایت کنند. پس قدرت برقراری یک ارتباط چشمی قوی را دست کم نگیرید و از آن استفاده کنید.

 

برای جذب کردن دیگران مشتاق باشید

خیلی مهم است که به افراد و حرف‌هایشان اشتیاق و علاقه نشان بدهید. می‌دانید برای مردم چه چیزی از همه مهم‌تر است؟ خودشان! شما می‌توانید از این موضوع به نفع خودتان استفاده کنید. اگر شما نسبت به آنها اشتیاق نشان بدهید آنها بطور خودکار شما را دوست خواهند داشت. چرا؟ چون شما باعث شدید آنها حس خوبی درمورد خودشان داشته باشند.

 

برای اینکه به افراد علاقه نشان بدهید لازم نیست پاچه‌خواری بکنید.سوالات هوشمندانه از آنها بپرسید، ازشان تعریف‌های واقعی بکنید و به صحبت‌هایشان اظهار اشتیاق و هیجان کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند که در مکالمات و گفت و گوهایی که با دیگران دارید بیشتر درگیر شوید.برای جذب کردن دیگران بلد باشید چطور خودتان را سرگرم کنید

 

آخرین نکته‌ این مطلب که به شما کمک می‌کند بیشتر کاریزماتیک باشید این است که یادبگیرید چطور خودتان را سرگرم کنید. شاید بپرسید خودتان را سرگرم کنید یعنی چه؟ که در جواب باید گفت یعنی اینکه شما کاری را تنها برای اینکه برایتان جالب و سرگرم کننده است انجام دهید. یعنی در انجام آن کار به دنبال واکنش از سوی کسی یا تایید شدن نباشید و آن کار را فقط برای اینکه دوست دارید و حسش هست انجام دهید.

 

برای توسعهٔ این مهارت می‌توانید توقع‌تان از بامزه بودن چیزها را پایین بیاورید. خودتان را خیلی جدی نگیرید. برای مثال افرادی که حس شوخ طبعی پیچیده و تصنعی‌ای دارند معمولا خودمحور هستند. آنها خواستار این هستند که هوشمند بنظر برسند و به همین دلیل فقط به جوک‌ها و مسخره‌بازی‌های خیلی دست بالا می‌خندند.

 

چه چیزی را می‌خواهید ثابت کنید؟ زندگی همینجوری کسل کننده هست. شادترین آدم‌ها کسانی هستند که خیلی خودشان را جدی نمی‌گیرند. اصلا برایتان مهم نباشد که دیگران چه فکری راجع بهتان می‌کنند. برایتان مهم نباشد که برای آنها بامزه جلوه می‌کنید یا نه. چیزی که خوشحالتان می‌کند را بگویید؛ به خاطر خودتان نه اینکه دیگران حتما بخندند و از حرف‌تان استقبال کنند.

 

احساسات معمولا مسری هستند؛ یعنی اگر شما معذب هستید احتمالا اطرافیان‌تان هم معذب خواهند شد و اگر حال و هوایتان خوب باشد این حس ناخودآگاه به آنها هم سرایت خواهد کرد. با در ذهن داشتن این قانون دیگر می‌دانید که وقتی چیزی برای شما جالب و بامزه است، احتمالا برای دیگران هم در سطوح متفاوت همینطور خواهد بود، پس همیشه خودتان باشید و سعی‌تان را بکنید.

جدیدترین مطالب سایت