رابطه جنسی داشته باشید و لاغر کنید

رابطه جنسی داشته باشید و لاغر کنید

رابطه جنسی داشته باشید و لاغر کنید

در بین تمام فعالیت هایی که عرقتان را در می آورد شاید رابطه جنسی دلپذیرترین نوع آن باشد!اما آیا واقعا نزدیکی مقدار زیادی کالری می سوزاند؟ نه به آن صورت که فکر می کنید – اما خب روش های خاصی نیز برای بالا بردن میزان کالری سوزی وجود دارد.

 

نزدیکی حداقل برای مردان می تواند بیش از 100 کالری بسوزاند. در این تحقیقات محققان میزان مصرف کالری دویدن را با رابطه جنسی مقایسه کرده بودند و همانطور که انتظار می رفت هم دویدن خیلی بیشتر کالری می سوزاند. خانم ها در 30 دقیقه دویدن با سرعت پایین 213 کالری می سوزاندند در حالی که این میزان برای مردان 276 کالری بود. از سوی دیگر رابطه جنسی 101 کالری از مردان انرژی می گرفت و برای خانم ها این مقدار فقط 69 کالری بود.

 

چرا مردان کالری بیشتری می سوزانند؟

وزن مردان از خانم ها بیشتر است و به همین خاطر در یک فعالیت مقدار انرژی بیشتری را مصرف خواهند کرد. همچنین در فعالیتی مانند رابطه جنسی تحرک مرد بیشتر است.

 

با اینکه رابطه جنسی بهترین ورزش دنیا نیست اما خب هر بار که با همسرتان نزدیکی می کنید می توانید روی سوزاندن 70 تا 100 کالری حساب کنید. اما نمی توان همیشه روی آن حساب کرد.

 

مدت زمان رابطه جنسی در این تحقیقات 25 دقیقه بود که خب از حد معمول خیلی بیشتر است. در یک تحقیق معتبر مدت زمان معمول رابطه جنسی را شش دقیقه محاسبه کرده بودند ( البته این عدد شامل فعالیت های قبل از رابطه جنسی نمی شود! )

 

سن افرادی که در این تحقیق شرکت کرده بودند 23 سال بود و فعالیت افراد جوان در رابطه جنسی ممکن است شدیدتر باشد. بنابراین افرادی که سنشان بالاتر است و یا کسانی که سال ها از زندگی مشترکشان می گذارد ممکن است انرژی کمتری صرف کنند و ضربان قلبشان با این شدت بالا نرود.

 

با این حال در هر رابطه جنسی ممکن است میزان کالری متفاوتی را بسوزانید. اگر بعد از این رابطه عرق کرده بودید و شدیدا به نفس نفس زدن افتاده بودید مسلما کالری بیشتری سوزانده اید. موقعیت نیز اهمیت دارد: تحقیقات نشان داده در رابطه جنسی بالا بودن، انرژی بیشتری از پایین بودن مصرف می کند.

 

با این حال اگر هم زندگی جنسی تان باعث نمی شود هزاران کالری بسوزانید؛ اما باز هم برای سلامتتان مفید است. وجود رابطه جنسی به صورت مرتب با کاهش نرخ ابتلا به برخی از سرطان ها در ارتباط است و همچنین به بهبود سلامت روانی و خلق و خو نیز کمک می کند. چون رابطه جنسی به کل سیستم بدنتان مواد شیمیایی، احساس خوب و آرامش ارسال می کند. رابطه جنسی همچنین به داشتن خوابی راحت تر نیز کمک می کند.

جدیدترین مطالب سایت