رابطه مقعدی یک رابطه خطرناک + عوارض رابطه از مقعد با زن

رابطه مقعدی یک رابطه خطرناک + عوارض رابطه از مقعد با زن

رابطه مقعدی یک رابطه خطرناک + عوارض رابطه از مقعد با زن

 

آیا میدانید عوارض رابطه مقعدی چیست؟

بسیاری از کسانی که به برقراری رابطه مقعدی می کنند از عوارض این نوع رابطه اطلاعی ندارند. یکی از اصلی ترین خطرات رابطه جنسی مقعدی بالا بودن احتمال انتقال بیماری های جنسی در این نوع رابطه است. رابطه مقعدی در میان زن و مرد چه از نظر متخصصان بهداشت و چه از طرف ادیان منع شده است. لذت حاصل از رابطه مقعدی بسیار کمتر از رابطه واژینال در هر دو جنس می باشد، چرا که این ناحیه از لحاط زیستی برای کسب لذت طراحی نشده است.

 

این نوع رابطه در میان همجنس گرایان شایع می باشد. طبق مطالعات شیوع بیماری های مقاربتی نیز در این جمعیت بیشتر است. لازم است بدانید حتی یک بار رابطه مقعدی می تواند به طرفین آسیب بزند. در این مقاله درباره عوارض رابطه مقعدی و علل منع آن صحبت خواهیم کرد.

 

سکس مقعدی

رابطه مقعدی، سکس از پشت یا Anal Sex، یکی از اشکال روابط جنسی پر خطر است که در آن دخول از طریق مقعد انجام می شوند. این نوع رابطه هم در مردان هم در زنان وجود دارد و آسیب های آن بسیار شدید است و لازم است نسبت به آن آگاهی لازم را پیدا کنید. اشکال مختلفی که می توان با عنوان رابطه مقعدی شناخته شود شامل دخول آلت جنسی مردانه، ورود هر شیئی به مقعد به قصد لذت جنسی و ارضای دهانی مقعد است.

 

مقعد خشک است و فاقد لغزندگی و چربی واژن است

به دلیل خشکی دهانه مقعد، دخول می تواند باعث پارگی بافت داخل مقعد شده و علاوه بر خونریزی، باکتری ها و ویروس ها را وارد جریان خون کند. این اتفاق باعث گسترش بیماری های جنسی مانند ایدز یا HIV شود. رابطه مقعدی 30 برابر بیشتر از رابطه واژنی، خطر ابتلا به ایدز را افزایش می دهد. همچنین قرار گرفتن در معرض ویروس HPV ممکن است به ایجاد زگیل های مقعد و در ادامه به سرطان مقعد منجر شود. حتی استفاده از روان کننده ها و روغن ها با اینکه به ظاهر به رابطه کمک می کند اما نمی تواند از پارگی ها این ناحیه جلوگیری کند.رابطه مقعدی یک رابطه خطرناک + عوارض رابطه از مقعد با زن

 

بافت داخل مقعد آسیب پذیر است

بافت خارجی پوست دارای لایه هایی از سلول های مرده است که به عنوان محافظ در برابر عفونت ها عمل می کند. اما بافت درون مقعد این لایه ها را ندارد و با آسیب دیدن یا پارگی، به سادگی عفونت ها وارد جریان خون می شود.

 

مقعد برای نگهداری مدفوع طراحی شده

عضله حلقوی مقعد، بعد از دفع تنگ می شود، در این هنگام که عضله تنگ است، دخول بسیار دردناک و سخت می شود. به مرور زمان باعث آسیب دیدن اسفنکتر (عضله انعطاف پذیر در دهانه خارجی مقعد) شده و قابلیت انعطاف و کنترل آن از بین می رود.

 

مقعد خانه باکتری و میکروب ها

حتی اگر هر دو طرف سکس هیچ بیماری مقاربتی یا عفونی نداشته باشند، باکتری های موجود در مقعد توانایی انتقال به آلت تناسلی مرد را دارد. به دلیل نزدیکی مقعد به واژن، ورود ترشحات مقعد به واژن به وسیله آلت تناسلی مرد، بسیار خطرناک است و می تواند منجر به عفونت واژن و آسیب های جدی واژن شود. بنابراین دخول آلت به واژن پس از رابطه مقعدی، به شدت خطرناک بوده و به هیچ وجه نباید انجام شود.

 

رابطه مقعدی می تواند خطرات زیادی داشته باشد. همچنین رابطه دهانی با مقعد می تواند برای هر دو طرف خطر هپاتیت، عفونت یا زگیل، HPV و دیگر عفونت ها. همچنین در صورت ورود اسپرم از دهانه مقعد به واژن، حاملگی می تواند اتفاق بیفتد.

 

به دلیل ماهیت انعطاف ناپذیر مقعد، بر اثر یک جابجایی یا فشار نابجا، امکان شکستگی آلت تناسلی مرد وحود دارد.رابطه مقعدی یک رابطه خطرناک + عوارض رابطه از مقعد با زن

آیا میدانید آسیب های روانی رابطه مقعدی چیست؟

مقعد صرفا وسیله دفع مدفوع است و در هر دو جنس ساختار مشابهی دارد، بنابراین رابطه مقعدی برای زن به عنوان از بین رفتن زنانگی و ماهیت بدن اوست. این اتفاق باعث ایجاد بحران های وجودی و زیر سوال رفتن زن بودن می شود. ممکن است افسردگی، ترس از رابطه، بی میلی جنسی، جدایی عاطفی و مشکلات روحی و روانی در زنان ایجاد شود. در واقع رابطه واژینال و استفاده از قابلیت طبیعی بدن، علاوه بر لذت جسمی و جنسی، باعث تجربه لذت روحی و ارضای عاطفی زن نیز می شود.

 

مردان به دلیل آسیبی که در حین رابطه مقعدی به زن وارد می کنند، در آینده احساس گناه را تجربه می کنند. مختل شدن هویت مردانه و زندگی جنسی سالم، افسردگی، احساس حقارت، اعتیاد به رابطه جنسی ناسالم و ضربه های روحی دیگر را به دنبال دارد. رابطه مقعدی باعث زود انزالی می شود. مرد به سرعت از این ناحیه ارضا می شود و زن به دنبال راهی برای ارضای خود می گردد، این مسئله فشار روحی برای دو طرف ایجاد می کند.

 

بنابراین عوارض رابطه مقعدی تنها جسمانی و آسیب های شدید روحی را به دنبال دارد. برای کسب لذت زودگذر، نباید آسیب های طولانی مدتی را در خود ایجاد کنیم.

 

احتیاط ها برای کاهش عوارض رابطه مقعدی

تنها راه از بین بردن خطرات و عوارض رابطه مقعدی، اجتناب و انجام ندادن آن است. نکاتی برای افزایش ایمنی رابطه مقعدی را بیان می کنیم اما تاکید می کنیم هیچکدام از آن ها به طور کامل از آسیب دیدن شما محافظت نخواهد کرد:

 

1- استفاده از کاندوم برای محافظت از گسترش بیماری ها و عفونت ها بسیار مهم است.

 

2- از وارد کردن آلت به دهان یا واژن بعد از رابطه مقعدی جلوگیری کنید و حتما قبل از دخول و بعد از خروج از مقعد از کاندوم جدید استفاده کنید.

 

3- برای کاهش خطر آسیب به اسفکتر، از مقدار زیادی روان کننده استفاده کنید. با این حال خطر پارگی و آسیب دیدن مقعد همچنان وجود دارد.

 

4- قبل از رابطه مقعدی، برای کاهش خطر پارگی و آسیب، ریلکس کنید. دوش آب گرم ممکن است به شما کمک کند.

 

5-اگر رابطه مقعدی دردناک است، در هر مرحله ای که بود آن را متوقف کنید.

 

6- اگر بعد از رابطه مقعدی خونریزی داشتید یا هنگام تخلیه مدفوع سوزش یا درد احساس کردید حتما با پزشک مشورت کنید.

 

اما سوالی که هست این است که چرا مردان با وجود همه این توضیحات که داده شد باز هم رابطه مقعدی می خواهند؟

اکثر مردان به دلیل ناتوانی در ارضای جنسی همسرشان و یا مشکلات واژنی آنها، رابطه از پشت را پیشنهاد می کنند و احساس می کنند از این راه می توانند به همسرشان لذت جنسی مضاعفی اهدا کنند. در این شرایط زن لازم است با تایید توانایی همسرش از ارضای او و ابراز رضایت از سکس، احساس قدرت و لذت را به او منتقل کند. به علاوه دو طرف باید با لمس دیگر نقاط تحریک پذیر، آمادگی برای رابطه را ایجاد کنند و به تناسب آن به ارگاسم برسند.

 

 و بعد از آن این سوال مطرح میشود که چرا زنان با رابطه مقعدی موافقت می کنند؟

زنان عموما به دلیل مشکلات واژن یا درد در آن ناحیه، پیشنهاد رابطه مقعدی می دهند یا در صورت درخواست همسر، با آن موافقت می کنند. برخی هم برای جلب رضایت همسر به این درخواست تن می دهند. زنان باید بدانند در هر حالتی رابطه مقعدی نادرست و آسیب زاست.

 

همچنین به دلیل شرایط هنجاری و فرهنگی، مسئله پرده بکارت، باعث می شود زنان برای رابطه جنسی قبل از ازدواج محدودیت داشته باشند و رابطه مقعدی را به عنوان راهی بی خطر برای رفع نیاز جنسی تلقی کنند.

 

بهتر است زوجین برای رسیدن به اهداف خود در هر رابطه ای ابتدا پیامدهای رابطه را مورد بررسی قرار دهند. مشاوره جنسی به زوجین در هر مرحله ای برای کسب لذت جنسی و جلوگیری از انحرافات خدمات ارائه می دهد.

جدیدترین مطالب سایت