راهنمای انتخاب کفش راحت و خوش پا

راهنمای انتخاب کفش راحت و خوش پا

راهنمای انتخاب کفش راحت و خوش پا

برای اینکه یک کفش راحت و خوش پا را از میان هزاران مدل کفش انتخاب کنید با این مطلب از سایت فراناز تا انتها همراه باشید. معمولاً ظاهر کفش ها فریبنده و زیباست. کافی است همین کفش زیبا را چند ساعت بپوشید تا پاهایتان تاول بزنند. انتخاب کفش راحت کار ساده ای نیست. اگر سر و کار شما با یک فروشنده حیله گر باشد، همه چیز دست به دست هم می دهد تا انتخاب شما اشتباه رقم بخورد. در ادامه، ۶ راهکار ساده برای انتخاب کفش راحت را بررسی خواهیم کرد.

 

انتخاب را به دیگران واگذار نکنید

«خانم این کفش موقع پوشیدن باز می شود و در پاهای شما جا خوش می کند»، «به آن عادت می کنید» و «خیالتان راحت، یک هفته بپوشید همه چیز حل است، اگر مناسب نبود قول می دهم کفش را برایتان عوض کنم»

 

بله، کفش ها را برایتان عوض می کنند اما مطمئن باشید این ها همه راهکارهای فروش است که با آنها شما را گول می زنند. کفش راحت همان روز اول باید راحت باشد. در غیر این صورت در درازمدت شما را اذیت خواهد کرد.

 

کفی کفش مناسب

در کفش های پاشنه بلند، کفی میزان فشار به پا را اندکی کاهش می دهد. برخی از کفش های پاشنه بلند در بخش پنجه بسیار نازک هستند. کفی باعث می شود از فشار وارده به پنجه های شما کاسته شود. برای کفش های تخت نیز ماجرا به همین گونه است. کفی از ایجاد فشار و تنش به پاها جلوگیری می کند. برای انتخاب کفش راحت مورادی را انتخاب کنید که اولاً کف آنها ضخیم باشد. ثانیاً داخل کفش، کفی تعبیه شده باشد.

 

در صورتی که کفش شما فاقد کفی است، باید اندازه آن را طوری انتخاب کنید که با گذاشتن کفی جداگانه، کفش به پایتان تنگ نباشد. سایز کفشتان را اندکی بزرگ تر انتخاب کنید.راهنمای انتخاب کفش راحت و خوش پا

در کفش های پاشنه بلند، کفی میزان فشار به پا را اندکی کاهش می دهد

 

پاشنه های پهن

البته برای برخی مراسم خاص پاشنه های باریک شاید زیباتر جلوه کنند. اما در کل هرچه پاشنه کفش شما پهن تر باشد، موقع پوشیدن راحت تر خواهد بود. پاشنه پهن میزان فشار را بر روی پاهای شما کاهش می دهد. در صورتی که به سلامت پاهایتان اهمیت می دهید و انتخاب کفش راحت را در دستور کار دارید، این مورد را حتماً لحاظ کنید. برای استفاده مداوم و روزمره، استفاده از کفش هایی که پاشنه آنها باریک است کار عاقلانه ای نخواهد بود.

راهنمای انتخاب کفش راحت و خوش پا

هرچه پاشنه کفش شما پهن تر باشد، موقع پوشیدن راحت تر خواهد بود

 

بندهای عریض

موقع انتخاب کفش راحت هرچه بند کفش ها پهن تر باشد پوشیدن آنها ساده تر خواهد بود. اگر به پوشیدن کفش های باز عادت داری، مواردی را انتخاب کنید که بند آنها پهن باشد. این بندها پای شما را داخل کفش ثابت نگه می دارند و به ثبات حرکت شما کمک خواهد کرد. هرچه بندها نازک تر باشند، پاهای شما بیشتر اذیت می شوند. موقع حرکت با بندهای نازک، احتمال پیچ خوردن پا نیز افزایش می یابد.

راهنمای انتخاب کفش راحت و خوش پا

هرچه بند کفش ها پهن تر باشد پوشیدن آنها ساده تر خواهد بود

 

مواد طبیعی

کفش های جیر و چرم معمولاً قالب پای شما می شوند. هنگامی که این کفش ها را می پوشید کاملاً احساس راحتی می کنید. مثل این است که با پایتان چفت و بست شده باشند. از سوی دیگر، مواد مصنوعی و پلاستیکی این خاصیت را ندارند. این کفش ها یکی از عوامل اصلی اذیت شدن پا و تاول زدن هستند.

راهنمای انتخاب کفش راحت و خوش پا

هنگامی که کفش های جیر و چرم را می پوشید کاملاً احساس راحتی می کنید

 

ثبات کفش

ثبات کفش یکی از مهمترین عوامل انتخاب کفش راحت است. علاوه بر پاشنه های پهن، طراحی برخی کفش ها استاندارد نیست. ممکن است هنگام حرکت باعث پیچ خوردن پاهایتان شود و حتی چند ماه شما را اذیت کند. همچنین، کفش هایی که ثبات مناسبی ندارند برای ستون فقرات بسیار خطرناک هستند.

 

برای بررسی ثبات کفش، آنها را روی یک سطح صاف و طراز قرار دهید. با انگشت خود تلنگر کوچکی به آن بزنید. در صورتی که کفش ها تلو تلو بخورند یا بر زمین بیفتند، در انتخاب کفش راحت دچار اشتباه شده اید. بهتر است مورد دیگری را امتحان کنید.

راهنمای انتخاب کفش راحت و خوش پا

برای بررسی ثبات کفش، آنها را روی یک سطح صاف و طراز قرار دهید

 

موارد خاص

اگر از موارد خاصی رنج می برید، باید در انتخاب کفش راحت چند برابر وسواس داشته باشید. به عنوان مثال خار پاشنه و کف پای صاف مواردی هستند که در نحوه انتخاب کفش دخیل خواهند بود. کسانی که کف پای صاف دارند، بهترین گزینه برای آنها کفش کتانی است. همچنین بهتر است از کفی طبی مخصوص پاهای صاف استفاده کنند.

 

خار پاشنه نیز جزو مواردی است که قابل درمان است. در طول دوره درمان کفش های کتانی با کفی طبی (ترجیحاً ژله ای) بپوشید. کفش های ورزشی و اسنیکرها در رنگ ها و طرح های متفاوت عرضه می شوند. تقریباً می توان آن را با بیشتر سبک های پوشش به پا کرد.

 

بهتر است کسانی که از این موارد خاص یا مشابه رنج می برند، تنها برای مراسم و دیدارهای خاص از پاشنه بلند استفاده کنند. سلامتی از هر چیزی اهمیت بیشتری دارد.راهنمای انتخاب کفش راحت و خوش پا

کسانی که کف پای صاف دارند، بهترین گزینه برای آنها کفش کتانی است

جدیدترین مطالب سایت