راهکارهای جلوگیری از کچل شدن

راهکارهای جلوگیری از کچل شدن

راهکارهای جلوگیری از کچل شدن

کچل شدن و ریزش مو یکی از ترس های همیشگی مردان است. راه های مختلفی برای پیشگیری از کچلی وجود دارد که می خواهیم در این بخش به برخی از آنها اشاره کنیم. اگر موهایتان در حال ریزش است یا ترس از کم مو شدن دارید با ما همراه باشید و این مطلب را بخوانید.

 

پیشگیری از کچلی

مهمترین اصل برای جلوگیری از ریزش موهااین است که بطور منظم و با توجه به میزان رویش موهای خود به آرایشگاه بروید و از تغییر حالت موهای خود به طور مداوم پرهیز کنید. موی سر نه تنها به زیبایی بصری می‌افزاید بلکه از پوست سر انسان نیز محافظت می‌کند؛ این باعث می‌شود تا مو از اهمیت بسیار بالایی برخودار باشد که نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد. یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های داشتن موهای سالم تغذیه درست و همچنین داشتن یک رژیم غذایی بسیار عالی است؛ این باعث می‌شود تا شما موهایی سالم برای تمامی عمرتان داشته باشید.

 

*نکات تغذیه‌ای برای سلامت مو ماهی:

این غذای دریایی سرشار از اسید چرب امگا۳، پروتئین، ویتامین۱۲B و آهن است؛ اسید چرب امگا۳ برای سلامت پوست سر مفید ضروری است و کمبود آن موجب خشکی پوست سر و ریزش مو می‌شود؛ مصرف یک تا ۲ قاشق غذاخوری روغن بزرک (روزانه) نیز حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا ۳ است.

 

سبزیجات سبز تیره: اسفناج، بروکلی و چغندر برگی سرشار از ویتامین A و C است که بدن به منظور ساختن چربی پوست به آن نیاز دارد و سلامت مو را تضمین می‌کند؛ به علاوه سبزیجات سبز تیره سرشار از آهن و کلسیم است.

 

لوبیا، عدس و نخود نقش حیاتی برای سلامت مو دارد؛ آنها نه تنها سرشار از پروتئین هستند بلکه آهن، روی و بیوتین نیز در آنها یافت می‌شود؛ که تمامی این مواد برای سلامت مو مفید است.

 

آجیل یا مغز گیاهان: این دسته از مواد غذایی برای پرپشت شدن و درخشندگی مو لازم است؛ این مواد سرشار از سلنیوم است که برای سلامت پوست سر مفید است؛ مغز گردو حاوی اسید آلفا لینولنیک (نوعی اسید چرب امگا ۳) است که حالت مو را ارتقا می‌بخشد؛ این مواد همچنین سرشار از روی است؛ گفته می‌شود که کمبود روی در رژیم غذایی منجر به ریزش مو می‌شود.

 

گوشت مرغ و بوقلمون: این مواد سرشار از پروتئین است که سلامت مو را تضمین می‌کند؛ کمبود پروتئین موجب شکنندگی و کم پشتی مو می‌شود و کمبود شدید آن نتیجه‌ای جز ریزش مو و تغییر رنگ آن ندارد؛ این مواد همچنین حاوی آهن است.

 

غلات سبوس‌دار: این مواد سرشار از آهن، روی و ویتامین‌های گروه B است؛ این مواد همچنین انرژی را ارتقا می‌بخشد، بنابراین خوراک خوبی به خصوص در بعد از ظهر است.

 

تغذیه مناسب برای پیشگیری از کچلی

محصولات لبنی کم چرب: این دسته از مواد به خصوص ماست و شیر کم چرب سرشار از کلسیم است که ماده معدنی حیاتی برای رشد مو است.

 

هویج: هویج بهترین منبع ویتامین A است که برای سلامت پوست سر و قدرت بینایی مفید است؛ با تمام این تعاریف می‌توان گفت که آمیزه‌ای از مواد غذایی ذکر شده در رژیم غذایی روزانه باید گنجانده شود تا سلامت و زیبایی مو حفظ شود.

 

نکات مهم در مورد محافظت از موی سر

۱-مهمترین اصل این است که به طور منظم و با توجه بهمیزان رویش موهای خود به آرایشگاه بروید؛ از تغییر حالت موهای خود به طور مداوم پرهیز کنید؛ به طور مثال سعی کنید همیشه در یک اندازه مشخص نگه دارید، نه اینکه مدتی بلند و سپس بسیار کوتاه کنید.

 

۲-شامپو و نرم کننده را متناسب با موهای خود انتخاب کنید؛ حتماً از نرم کننده استفاده کنید و آن را نادیده نگیرید زیرا نرم کننده برای موهای شما و شامپو برای جمجمه شما یا همان پوست سر شما استفاده می‌شود؛ از شامپو و نرم کننده‌های مرطوب کننده برای موهای خشک و پاک کننده برای موهای چرب استفاده کنید.

 

۳-شما باید هر چند روز یک بار موهای خود را بشویید؛ افرادی که موهای چرب دارند بهتر است هر روز موهای خود را بشویند؛ از نشستن موهای خود برای مدت طولانی بپرهیزید چون باعث می‌شود موهای شما به یک حالت خشک بدی برسند.

 

۴-اگر از ریزش موهای خود رنج می‌برید،صبح‌ها قبل از شستن موهای خود پوست سر خود را مقداری ماساژ دهید؛ این کار باعث می‌شود رگ‌های خونی در سر شما کار خود را بهبود بخشند و از ریزش مو جلوگیری می‌شود.

 

۵-اگر مو و پوست سر خشکی دارید، بهتر است از روغن زیتون یا بادام برای چرب کردن آن استفاده کنید؛ در صورتی که موهای شما چرب است از استفاده از روغن بپرهیزد زیرا که اوضاع بسیار وخیم‌تر می‌شود. خوب است بدانید خانمها چه حسی به مردان کچل دارند؟

 

قبل از هر چیز باید بگوییم که همانطور که مرادان ظاهربین در دنیا وجود دارند، زنان ظاهربین هم هستند. مطمئناً اصلاً دوست ندارید با چنین زن‌هایی باشید پس چه اهمیتی دارد که چه فکری می‌کنند؟ مردانی که مجبورند با کچل شدن تدریجی خودشان کنار بیایند، خیلی نگران این هستند که در نظر جنس مخالفشان چه اتفاقی برای ظاهر آنها می‌افتد. نمی‌توان نظر همه زنان را یکسان تلقی کرد اما شاید اگر نظر اکثریت خانم‌ها را بدانید کمی تعجب کنید.

 

قبل از هر چیز باید بگوییم که همانطور که مرادان ظاهربین در دنیا وجود دارند، زنان ظاهربین هم هستند. مطمئناً اصلاً دوست ندارید با چنین زن‌هایی باشید پس چه اهمیتی دارد که چه فکری می‌کنند؟ اگر واقعگرایانه به این مسئله نگاه کنیم، اکثریت زنان درست مثل مردان اولویت‌های خاصی برای خود دارند. ممکن است لزوماً وسواسی یا سخت‌گیر نباشند اما از نظر ظاهری به دسته‌ای از مردان تمایل بیشتی دارند—مثلاً مردان قدبلند با پوست و مو تیره، مردان پِرمو با ظاهر ورزشکاری، مردان متفکر و باهوش و دسته‌های مختلف دیگر. هیچ اشکالی ندارد. مردها هم همینطور هستند.

 

بعضی از مردها زن‌های قدبلند دوست دارند بعضی قدکوتاه. بعضی از مردها عاشق زن‌های آرام هستند و بعضی زن‌ها پر شر و شور را ترجیح می‌دهند. متوجه منظورمان می‌شوید؟ فرای همه اینها، اجازه بدهید درمورد نظر خانم‌ها درمورد مردهای بی مو و کم مو توضیح دهیم. زن‌ها مردهای بی مو را دوست دارند. اما می‌خواهید بدانید که با نگاه کردن به مردهای بی مو چه فکری می‌کنند؟ برای آنها مهم اعتماد به نفس شماست. نگاه می‌کنند ببینند آیا هیکل خوبی دارید یا نه، به مدل لباس‌پوشیدنتان نگاه می‌کنند و بوی تنتان همه اینها برای آنها مهم است.

 

مردهای بی مویی که بقیه این ویژگی‌هایشان مطابق میل خانم مورد نظرشان باشد، هیچ جای نگرانی ندارند. صادقانه بگوییم، هیکل مردها قدرت زیادی برای جلب نظر خانم‌ها دارد، حتی بیشتر از موهای روی سرشان. مردهای بی مو بسیار جذاب زیادی وجود دارند که زن‌ها عاشقشان هستند. بااینکه جذابیت ظاهری برای تاثیر اولیه روی آدم‌ها نقش مهمی دارد اما مهمترین چیز و جذاب‌تری چیز برای یک مرد داشتن اعتمادبه‌نفس، ظاهری خوب و مرتب و رفتار مناسب است. اینها جذاب‌ترین ویژگی‌های روی زمین هستند. مردی که بداند چه ویژگی‌های خوبی دارد و از آنها استفاده کند، همین.

جدیدترین مطالب سایت