راه های شرعی و احکام رفع نیازهای جنسی پسران و مردان مجرد

راه های شرعی و احکام رفع نیازهای جنسی پسران و مردان مجرد

پسران مجرد و مردانی که به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد شده اند چگونه می توانند نیازهای جنسی خود را از راه شرعی و حلال رفع نمایند.

 

اگر مرد مجرد و یا پسر جوان مجرد هستید و نیاز جنسی دارید بهتر است نیازهای جنسی تان را از روی احکام اسلامی حل کنید و با غلبه بر نفس از شهوت و رابطه جنسی حرام دوری کنید.

 

برخی از جوانان چنین می‏پندارند که از یک طرف، ازدواج و از طرف دیگر، مهار نفس ممکن نیست. این در واقع، نوعی تلقین به محال است؛ زیرا عدم امکان ازدواج و عدم توانایی بر مهار نفس، معنایی ندارد، جز «عدم راه حل قطعی».

 

هر دو مقدمه غلط است؛ یعنی، نه امکان ازدواج به کلی منتفی است و نه امکان کنترل نفس؛ هر چند ممکن است هر دو بسیار سخت و دشوار باشند . توصیه نخست در چنین شرایطی، این است که شخص به هر شکل ممکن با توکل به خدا، برای ازدواج اقدام کند و از مشکلات آن نهراسد؛ زیرا مشکلات نیز بخشی از زندگی است و باید برای رویارویی با آنها آماده شد. برای اینکه مشکلات اقتصادی به یکباره هجوم نیاورد، بهترین راه این است که انسان، فرد مناسب و سازگار با شرایط خود را برای زندگی مشترک برگزیند؛ اما مراسم عروسی را تا دو سه سال به تأخیر اندازد.

 

این برنامه چند خاصیت دارد: ۱٫ شخص می‏تواند در حد نسبتاً محدودی، به تأمین غریزه جنسی خود بپردازد. ۲٫ از مزایای شیرین دوران نامزدی ـ که دلپذیرترین دوران زندگی است ـ بهره‏مند می‏شود. ۳٫ با برخورد با مشکلات، به تدریج پختگی و توانایی لازم را برای حل آنها پیدا می‏کند. ۴٫ با دست و پا کردن کاری در کنار تحصیل، کم‏کم بر مشکلات اقتصادی غلبه می‏کند و برای تشکیل خانواده، آماده می‏شود.

 

توصیه دیگر، این است که تا پیش از حل مشکل تأمین جنسی، هرگز خود را دست‏کم نگیرد و در برابر خواهش‏های نفس، احساس ناتوانی نکند. غریزه جنسی ـ آن هم در دوران جوانی ـ بسیار نیرومند و شکننده است؛ اما اراده و ایمان، قدرتی برتر از آن دارد و می‏تواند آن را رام و مسخر خود سازد.

 

چنین چیزی ابتدا بسیار مشکل می‏نماید، اما شدنی است. برای رسیدن به این مقصود، راه‏های متعددی وجود دارد. رهنمودهای زیر می‏تواند شخص را در این باره یاری رساند: ۱٫ از تنهایی دوری کنید و بکوشید کمتر در تنهایی به سر برید. ۲٫ در مراسم دینی ـ همچون نماز جماعت و دعای کمیل ـ بیشتر شرکت کنید.

 

قرآن می‏فرماید: «A} إِنَّ الصَّلاهَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ{A ؛ V}عنکبوت(۲۹)، آیه ۴۵ {V نماز، از گناه و بدی باز می‏دارد». به ویژه اگر آن را با حضور قلب بخوانید. ۳٫ سعی کنید با افراد مذهبی و متدیّن، روابط برقرار کنید و با آنان بیش‏تر معاشرت کنید. ۴٫ همواره خود را در فعالیت نگه‏دارید و از بی‏کاری بپرهیزید.

 

۵٫ با برنامه‏ای منظم و تدریجی، کتاب‏های درباره معاد را مطالعه کنید (مثلاً روزی ۱۰ صفحه). البته همه این نکات، وظیفه دولت اسلامی را در فراهم کردن تسهیلات و امکانات ازدواج و کمک به مهار و تربیت غریزه جنسی، نه تنها کاهش نمی‏دهد؛ بلکه تشدید هم می‏کند.

جدیدترین مطالب سایت