راه های شدنی کسب ثروت و پولدار شدن

راه های شدنی کسب ثروت و پولدار شدن

پولدار شدن اتفاقی نیست که به سرعت ایجاد شود و افرادی که به دنبال ثروت‌های بادآورده و راه‌های سریع کسب ثروت هستند، هیچ‌گاه موفق نمی‌شوند. در ادامه با ۸ مورد از این عادت‌ها آشنا می‌شویم.

 

با این عادت ها پولدار می شوید!
پولدار شدن و کسب ثروت جزو آرزوهای اکثر مردم است. افراد دوست دارند به مقداری از درآمد برسند تا بتوانند زندگی بهتری برای خود بسازند. بتوانند چیزهایی که دوست دارند را به راحتی بخرند و به راحتی تفریح و مسافرت کنند. آیا فرمولی منطقی برای این قضیه وجود دارد؟ عادت‌هایی هستند که با رعایت آنها می‌توانید در راه ثروتمند شدن قدم بگذارید.

 

پولدار شدن اتفاقی نیست که به سرعت ایجاد شود و افرادی که به دنبال ثروت‌های بادآورده و راه‌های سریع کسب ثروت هستند، هیچ‌گاه موفق نمی‌شوند. درصد بالایی از افراد ثروتمند، با تلاش بسیار و در زمان طولانی به این موفقیت دست پیدا کرده‌اند. شاید بتوان گفت هیچ‌ یک از آنان مسیرهای سریع و غیر مطمئن برای کسب ثروت را پیشنهاد نمی‌کنند. اما رفتارها و عادت‌هایی هستند که می‌توانند به افراد در مسیر موفقیت مالی و پولدار شدن کمک کنند. در ادامه با ۸ مورد از این عادت‌ها آشنا می‌شویم:

 

چیزهایی را بخرید که از سقف آرزوهایتان کوچک تر هستند
به طور مثال شما علاقه دارید که یک ماشین آخرین مدل داشته باشید یا بهترین گوشی پرچمدار موجود در بازار را بخرید. افراد ثروتمند حتی وقتی توانایی مالی چنین خریدهایی را نیز دارند، آنها را نمی‌خرند و چیزهایی کمی ارزان‌تر (مثلا خودروی مدل سال قبل) را خریداری می‌کنند تا در خرید خود صرفه‌جویی کرده باشند.

 

تخفیف گرفتن را فراموش نکنید
آمارها نشان می‌دهد با افزایش درآمد افراد، علاقه‌ی آنها به استفاده از بن‌های تخفیف بیشتر می‌شود. این افراد در اکثر مواقع قیمت واقعی محصول یا خدمت را پرداخت نمی‌کنند. شاید این رفتار نوعی خساست به حساب بیاید اما در طولانی مدت می‌تواند مقدار زیادی از پول شما را ذخیره کند.

 

خرج های غیر ضروری را حذف کنید
یک حساب کلی از دخل و خرج روزانه و ماهانه‌ی خود داشته باشید و بعد از مدتی، مخارجی که فکر می‌کنید اضافی بوده‌اند را حذف کنید. به طور مثال خریدها، کرایه‌های رفت و آمد، خرید و اجاره‌ی سرویس‌های اینترنتی و غیره را بررسی کنید و تنها مواردی که حتما به آنها نیاز دارید را حفظ کنید.

 

لوازم و دارایی‌های اضافی را بفروشید یا اجاره دهید
حتما در بین وسایل خود لوازمی دارید که نیازی به آنها ندارید و مدت زیادی است که در گوشه‌ی کمد خاک می‌خورند. لباس‌های قدیمی را نیز فراموش نکنید. می‌توانید با فروش این لوازم از پول آنها استفاده‌ی مفید داشته باشید. به وسایل خود به چشم سرمایه نگاه کنید و در حفظ آنها نیز دقت کنید تا در مواقع لازم بتوانید آنها را با قیمت مناسب بفروشید.

 

فقط به میزان لازم، پول همراه خود داشته باشید
وقتی برای خرید به بیرون از خانه می‌روید، پول نقد بیش از اندازه با خود حمل نکنید تا در برابر وسوسه‌ی خرید لوازم تجملاتی مقاومت کنید. لیستی از موارد ضروری خرید را یادداشت کنید و تنها به مقدار نیاز برای خرید آنها، پول همراه خود داشته باشید.

 

به دنبال راه های سریع دسترسی به ثروت نباشید
به بیان دیگر از انجام شغل‌های کاذب خودداری کنید. افرادی هستند که با شرکت در بخت آزمایی ها و مسابقات قمار، تلاش زیادی برای سریع پولدار شدن می‌کنند. اکثر افرادی که در قمارها و مسابقات بخت‌آزمایی شرکت می‌کنند، افراد متوسط و فقیر جامعه هستند. به جای تلاش برای سریع پولدار شدن، سرمایه‌ی خود را در چند فرصت مختلف سرمایه‌گذاری کنید و برای افزایش سود و درآمد تلاش کنید.

 

در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید
این کار به جز فوایدی که برای محیط زیست دارد، برای مخارج شما نیز مفید است. با کم کردن دمای هوای اتاق تا ۲ درجه در زمستان، تغییر زیادی در هوای اتاق احساس نمی‌شود اما همین ۲ درجه می‌تواند در مخارج قبض‌های خدماتی شما بسیار تاثیرگذار باشد.

 

منبع درآمد جانبی داشته باشید
می‌توانید در اوقات فراغت خود زمانی را برای انجام کارهای پاره‌وقت که به آنها علاقه دارید اختصاص دهید. پرداخت دستمزد در اکثر مشاغل پاره وقت، به موقع و مناسب است. می‌توانید با این روش یک درآمد مناسب ثابت برای خود داشته باشید تا برای مخارج جزئی یا تفریح روی آن حساب کنید.

 

مطالب مرتبط :

 

5 راه رسیدن به ثروتمندی و موفقیت در ایران

 

8 تفاوت اندیشه در افراد فقیر و ثروتمند

 

10 ترفند برای جذب پول و ثروت

جدیدترین مطالب سایت