راه های پیشگیری از آلزایمر و خوراکی های مفید

راه های پیشگیری از آلزایمر و خوراکی های مفید

راه های پیشگیری از آلزایمر و خوراکی های مفید

 

درباره بیماری آلزایمر چه میدانید؟ آیا راه های درمان یا پیشگیری آن را میشناسید؟ با ما در سایت فراناز همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در این باره در دست بگیرید.

 

بعضی محققان اظهار می کنند هنوز هیچ راهکار قطعی برای جلوگیری از آلزایمر وجود ندارد، اما شواهد زیادی وجود دارد که چندین عامل مرتبط با داشتن یک سبک زندگی سالم ممکن است در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل نقش داشته باشند. با این حال، قبل از اینکه هر یک از این عوامل بتواند یک استراتژی اثبات شده برای جلوگیری از بیماری آلزایمر باشد، تحقیقات بیشتری لازم است.

 

مطالعات مبتنی بر جمعیت نشان می دهد عوامل مرتبط با سلامت عمومی نیز ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل و کاهش شناختی را کاهش دهند. این عوامل شامل فعالیت بدنی منظم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و فعال نگه داشتن مغز از طریق یادگیری مادام العمر است.

 

علاوه بر این، رژیم غذایی مدیترانه ای با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر همراه است. در میان افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند رژیم غذایی مدیترانه ای نیز با بهبود شناخت ارتباط دارد.راه های پیشگیری از آلزایمر و خوراکی های مفید

 

رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از میوه ها، سبزی ها، حبوبات، غلات سبوس دار و ماهی است و از روغن زیتون به عنوان چربی اصلی برای پخت و پز استفاده می کند. برای تایید استراتژی های خاص پیشگیری از آلزایمر تحقیقات بیشتری لازم است.  در اینجا عواملی وجود دارد که سلامت عمومی را تقویت می کند:

1-از استعمال سیگار خودداری کنید.

2-عوامل خطر عروقی از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت را کنترل کنید.

3-از یک رژیم متعادل و سالم مانند رژیم مدیترانه ای که غنی از سبزی ها، میوه ها و پروتئین بدون چربی به ویژه منابع پروتئینی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است، استفاده کنید.

4-از نظر جسمی و اجتماعی فعال باشید از جمله ورزش های هوازی انجام دهید.

5-از سلامت روان خود مراقبت کنید.

6-از مهارت های تفکر (شناختی) مانند مهارت های حافظه استفاده کنید.راه های پیشگیری از آلزایمر و خوراکی های مفید

 

*مواد غذایی و خوراکی هایی که از آلزایمر پیشگیری میکنند:

میوه های توت مانند

قهوه و کافئین

آجیل

ماهی

بعضی از انواع کاکائو

دارچین

زردچوبه

میوه و سبزیجات

روغن نارگیل

ویتامین ب 12

اسید چرب امگا3

بادام

ورزش

تعاملات اجتماعی

جدیدترین مطالب سایت