راه های کاهش یکنواختی زندگی روزمره از زبان جان سی مکسول

راه های کاهش یکنواختی زندگی روزمره از زبان جان سی مکسول

کاهش یکنواختی زندگی روزمره کسل کننده مستلزم انجام یک سری فعالیت ها می باشد که در ادامه می خوانید.

 

به گزارش فراناز زندگی روزمره ما همیشه دچار مشکلات و کارهای خسته کننده و یکنواختی هست که ما نیاز داریم تا آنها را از خودمان دور کنیم. در ادامه می توانید راه حل هایی درباره اینکه چگونه از یکنواختی در زندگی روزمره مان کم کنیم را خواهید دید.

 

کارهای یکنواخت و روزمره کارهای دشواری هستند، کارهای خسته کننده. یکنواختی دشمن مهارت، قوه تخیل و اراده است. اکنون زمان خوبی است برای کار آفرینی.

 

مردم، که به تکنولوژی و ارتباطات ناشی از شبکه های اجتماعی مجهز شده اند، در همه جای دنیا یا به راه اندازی کسب و کاری جدید مشغولند یا دارند از شغل های قبلی شان استعفا می دهند.

 

احساس آن ها را در هنگام پیدا کردن اولین مشتریانشان، اولین فروش شان و اولین مشتری ارجاعی شان درک می کنم.

 

من هم این احساس را داشته ام. هر چقدر هم که نسبت به کسب و کارتان اشتیاق داشته باشید، باز هم پس از مدتی این اشتیاق از بین می رود. ساعات کار طولانی؛

 

کار سخت و دشوار؛ دریافتی کم و با فاصله زیاد؛ همگی می توانند وسوسه رها کردن کسب و کار، تغییر مسیر و اعتراف به شکست را در وجودتان ایجاد کنند.

 

وقتی چنین احساسی داشتید، باید بدانید که کارتان یکنواخت شده است. همه کار آفرینان، پس از این که ساعت ها و روزهایی را صرف رتق و فتق امور کاری شان می کنند، دچار این یکنواختی می شوند.

راه های کاهش یکنواختی زندگی روزمره از زبان جان سی مکسول

یکنواختی سخت و نفرت انگیز است. حتی می تواند مهارت، قوه تخیل و اراده تان را تحت تاثیر قرار دهد. یکنواختی، بسیاری از کارآفرینان را از مسیر شغلی شان دور کرده است؛

 

چون آن ها آمادگی لازم برای این موضوع را نداشتند. کار آفرینانی که به تنهایی کار می کنند، بیشتر در معرض این موضوع قرار دارند.

 

هیچ کس در اطراف شان نیست که بخشی از این بار سخت و دشوار را به دوش بکشد یا در هنگام ناامیدی، نور امیدی دوباره به دل آن کارآفرین بتاباند.

 

موفقیت یک کار آفرین به نحوه عملکرد او در زمانی بستگی دارد که کسب و کارش کمی اوج گرفته و کار های بیشتری نسبت به زمان شروع بر عهده او قرار گرفته است.

 

با پنج موردی که در ادامه مقاله عنوان می شود، می توانید با یکنواختی شغل تان مبارزه کنید و کار های روزانه را به بهترین نحو انجام دهید؛

 

حواس تان به حرف های تان باشد:

وقتی به یکنواختی دچار می شوید، افکار و حرف های نادرستی به ذهن تان خطور می کند که بیشتر آن ها منفی گرایانه و بدبینانه است.

 

ممکن است جملاتی مانند «نباید این کار را انجام می دادم» یا «هیچ راهی برای انجام دادن این کار ندارم» به زبان بیاورید. به هر حال یکنواختی هر نوع خوش بینی را از ذهن تان دور می کند.

 

وقتی خود را مجبور کنید که حرف های مثبتی به زبان آورید؛ حتی وقتی می خواهید در مورد بدترین اشتباهات تان صحبت کنید؛ از آن ناامیدی که می تواند شما و کسب و کارتان را به زمین بزند، دوری می کنید.

 

وقتی جمله «دفعه قبل نباید…» را به «دفعه بعد باید…» تبدیل می کنید، مسیر پیش روی تان هموارتر به نظر می رسد، انتخاب با دقت افکار و حرف های تان می تواند به شما کمک کند تا انرژی مثبت لازم برای گذراندن موفقیت آمیز روزهای تان را در اختیار شما بگذارد.

 

زمان خود را کنترل کنید.

یکی از بی رحمانه ترین ویژگی ها، یکنواختی تقویم است؛ قرارهای ملاقات، موعد های مقرر، کارهایی ناتمامی که باید انجام شوند…

 

اگر نمی توانید برنامه های خود را کنترل کنید، آن ها شما را کنترل می کنند. دو روش مورد علاقه ام در رسیدگی به برنامه های روزانه را در اختیارتان می گذارم که اگر از آن ها استفاده کنید، به سرعت نتایج خوبی به دست می آورید.

 

اول آن که محدوده زمانی مشخصی را برای ساعات کاری تان مشخص کنید.

 

صدای اعتراض تان را می شنوم! نمی توانید حتی یک ساعت را برای کار کردن از دست بدهید؟ می دانم وقتی که دست تنها هستید، همین یک ساعت ها هم ارزش زیادی برای تان دارد. اما اجازه دهید توضیح دهم!

 

اگر تمام مدت زمان بیداری تان را به کار اختصاص دهید، حداقل سه یا چهار ساعت آن را برای گشت و گذار در اینترنت یا انجام کار های شخصی از دست می دهید.

راه های کاهش یکنواختی زندگی روزمره از زبان جان سی مکسول

ساعات روزانه مشخصی را به کار اختصاص دهید و به آن متعهد باشید. هیچ کار دیگری در آن زمان انجام ندهید. همچنین نباید در ساعات تفریحی تان نیز مسائل کاری تان را سرو سامان دهید.

 

ساعات تفریحی را به عنوان زمانی برای استراحت، کسب انرژی مجدد و خالی کردن ذهن تان از هر مساله ای در نظر بگیرید.

 

روش دوم این است که هر شب قبل از خواب، لیستی از برنامه ها و کارهایی ترتیب بدهید که باید انجام شوند. در کتاب «افراد موفق چگونه فکر می کنند؟»، فصل کاملی را به چنین تفکر پیشگامی اختصاص داده ام؛

 

اما خلاصه این فصل این است: وقتی قبل از خواب برنامه های روز بعد را می چینید، پس از بیداری بهتر می توانید کارهای مورد نظر را انجام دهید.

 

نرخ رشد شخصی خود را تنظیم کنید.

بسیار در مورد اهمیت رشد شخصی نوشته ام، پس سخنم را کوتاه می کنم. باید محدودیت هایی برای کسب و کار خود تنظیم کنید.

 

خیلی پیش تر از زمانی که بازار یا مردم بخواهند در مورد کسب و کار شما تصمیم گیری کنند، شما خودتان باید میزان موفقیت خود را تنظیم کنید.

 

اگر می خواهید کسب و کارتان پیشرفت کند، باید خودتان نیز به صورت شخصی پیشرفت کنید. کتاب هایی در حوزه کاری خود مطالعه کنید. در همایش ها، کنفرانس ها و کارگاه های یک روزه شرکت کنید.

 

در کلاس های مرتبط ثبت نام کنید. هر کاری که برای به روز بودن نیاز است انجام دهید تا همیشه در حال رشد باشید. کسب و کارتان نیز همراه شما رشد خواهد کرد.

 

ارتباطات خود را حفظ کنید.

ممکن است کار آفرینان در تله دیگری به نام «تنهایی» گیر بیفتند. وقتی که شما مسئولیت همه چیز، از فروش گرفته تا جارو کردن زمین را خود به عهده می گیرید، ممکن است به تنهایی دچار شوید.

 

اگر می خواهید زندگی شخصی و کاری تان به یکنواختی دچار نشود، باید راه هایی برای ارتباط با دیگران پیدا کنید.

 

این یعنی باید در مکان هایی حضور پیدا کنید که شانس دیدار با دیگران را داشته باشید. کنفرانس، مکان ایده آلی برای این هدف است. سعی کنید به انجمن های آنلاین یا محلی بپیوندید.

 

اتاق های بازگانی نیز مکان مناسبی برای دیدار با دیگران است. سازمان های مرتبط به کسب و کارهای کوچک می توانند موقعیت های آموزشی و شبکه سازی زیادی را برای کار آفرینان نوپا فراهم کنند.

 

طوری برنامه ریزی کنید که حداقل ماهی یک بار در چنین شرایطی قرار بگیرید تا هم با افرادی فوق العاده آشنا شوید و هم روابط دوستانه و کاری و حتی شراکتی برای آینده خود ترتیب ببینید.

راه های کاهش یکنواختی زندگی روزمره از زبان جان سی مکسول

جشن بگیرید؛ شما موفق شدید.

مردم اغلب چنان درگیر به دست آوردن اهداف شان هستند که وقتی به آن ها می رسند، حتی فرصت جشن گرفتن هم ندارد. آن ها به زندگی کاری یکنواخت خود ادامه می دهند.

 

پس باید چه کار کنید؟ جشن بگیرید و خوشحال باشید. اگر کاری را در موعد مقرر انجام دادید، پنج دقیقه در مورد آن فکر کنید تا حس پیروزی و کامل شدن به سراغ تان بیاید.

 

اگر به موفقیت بزرگ تری رسیدید، دوستان و خانواده خود را به صرف شام دعوت کنید و جشن بگیرید. حتی می توانید برای انجام دادن برخی کارهای روزانه حوصله سربر نیز جوایز کوچکی برای خود ترتیب دهید؛

 

جوایزی به کوچکی یک فنجان اسپرسو! هر چیزی که بعد از زرق و برق های اولیه به آن دست پیدا کنید، موفقیت تان را نشان می دهد.

 

یا یک کسب و کار می تواند از یکنواختی نجات پیدا کند و پیروز می شود و یا اسیر آن شده و هر چه به دست آورده را می بازد. راه اندازی یک شرکت، موفقیت بزرگی است.

 

اما اگر بتوانید خوب صحبت کنید، خوب رفتار کنید، خوب رشد کنید و به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید و همچنین جشن گرفتن پیروزی های تان را فراموش نکنید، می توانید استارتاپ خود را به شرکتی موفق بدل کنید.

 

*یادداشت جان سی مکسول – ترجمه شادی حسن پور

 

مرتبط :

فوت و فن و نکات ریز خوشبختی در زندگی

کوتاه ترین راه موفقیت در زندگی

چگونه یک زندگی سالم و خوب را شروع کنیم؟

اثرات تنهایی و احساس بی کسی بر زندگی افراد

جدیدترین مطالب سایت