رمز و راز نقاشی کشیدن هنگام صحبت با تلفن

رمز و راز نقاشی کشیدن هنگام صحبت با تلفن

دنبال اسناد و مدارک مهمی بودم که پر از شماره تلفن های ضروری و مهم بود ، اتاقم را زیر و رو کردم ، هر چه می گشتم بیشتر سردرگم می شدم.

 

نشستم تا فکرم را منسجم کنم ، ناگهان چشمم به دفتر تلفنم افتاد، از روی زمین بلند کردم و بازکردم دیدم انگار بجای دفترچه تلفن ،دفتر تمرین نقاشی است ، پر بود از انواع خط;  خطوط عمودی، افقی، منحنی، اريب و… و انواع اشکال هندسی که بعضی را از بين آن همه خط خطی می توان تشخيص داد که چه نوع شکلی است اما بعضی در هيچ کدام از کتاب های هندسی هم کشيده نشده بود…

 

ورق زدم دیدم در بعضی از صفحات هم اسم خاصی به طور مدام تکرار شده بود و بعد محدوده مشخصی خط خطی شده بود. نمی دانم حتما شما هم مشابه همچین دفتری که گوشه گوشه اش پر از اشکال بی معنا و خط خطی های درهم و برهم است دارید.

 

جالب است بدانید نقاشی های درهم و برهمی که یا در حین صحبت با تلفن ، یا سینمار و جلسه خسته کننده و یا وقتی افکارتان مشوش است می کشید ، ممکن است در نگاه اول چيز جالبی براي گفتن نداشته باشد اما به اعتقاد بسياری از روان شناسان اين نوع نقاشی ها نمايانگر ناخودآگاه درون و افکار ما هستند که از ناخودآگاه ذهنمان بر روي کاغذ لبريز می شوند و اسرار ناگفته ای از شخصيت ما مانند آرزوها، اميال، ترس ها و روياهای نهفته ای که هيچ گاه نتوانسته ايم آن ها را بر زبان بياوريم را به تصوير می کشند.

 

مهدی زارعی روانشناس و و پژوهشگر در گفتگویی در پاسخ به اینکه واقعا دلایل ترسیم این خط های درهم و برهم بر روی کاغذ در موقعیت های مختلف چیست گفت:

 

1 ) بيان بی قراری:

ممکن است شکلی از بيان بی قراری و ناراحتی باشد يا کاری که وقتی رنجيده خاطر و خسته يا منتظر اتفاقات مهيج تری هستيم، انجام می دهيم.

 

2 ) رهايي از تنش:

 تزئين کاغذ با خطوط مارپيچ، نوشته های بدخط و نقاشی های کوچک ممکن است کمکی برای رها شدن از تنش ها باشد.

 

3 ) ترسیم بی جهت :

برخی روانشناسان معتقدند، اين اشکال شامل مجموعه ای از علائم، خطوط و نقوش می باشند که بی هدف و بی جهت ترسيم می شوند اما حاوی مطالب زيادي در مورد شخصيت افراد هستند. روانشناسان می گويند: «کسانی که اين خطوط را می کشند، اغلب کسانی هستند که با کاغذ و قلم راحت هستند و با رسم اين اشکال، نقش ها را می توان به صورت يک فعاليت خلاق سمت راست مغز، ارزيابی کرد.»

 

4 ) آزادسازی مغز از فعاليت های ذهنی:

 رسم اين اشکال و خطوط، مغز را از فعاليت هاي ذهني آزاد مي کند.

 

5) شکل بصری خيال پردازی:

 برخی روانشناسان رسم اين اشکال و خطوط را به عنوان شکل بصری خيال پردازی ارزيابی می کنند. برطبق نظر اين روانشناسان سه نوع خيال پردازی وجود دارد: الف)برآورده شدن آرزوها، ب)غصه خوردن و ج)برنامه ريزی های آينده. به عقيده آنها، اين خطوط و اشکال معمولا با حس لذت بخش برآورده شدن آرزوها در ارتباط است و کسانی که اين خطوط و نقوش را ترسيم می کنند، معمولا آدم های مستعد خيال بافی هستند.

 

اثری كه عاشق‌پیشه‌ها به جا می‌گذارند
آنهایی كه درهر موقعیتی شروع به كشیدن قلب می‌كنند چیزی در ذهن دارند كه حدس زدن آن خیلی هم سخت نیست، آنها دوست دارند همیشه عاشقانه و رمانتیك رفتار كنند.

 

چشم
زمانی که کسی در  جاهای خالی كاغذ شروع به كشیدن چشم می‌كند، او كسی است كه نسبت به همه اطرافیانش و انگیزه‌های آنها مشكوك است و فكر می‌كند همه می‌خواهند درباره او قضاوت كنند و بد بگویند.
اگر چشم خیلی هنرمندانه كشیده ‌شود و چشم‌هایی دخترانه با مژگانی خیلی بلند می‌تواند نشان‌دهنده غرور و خودبینی فرد باشد. اگر چشم حالتی كارتونی داشته ‌باشد نشان‌دهنده این است كه فرد شخصیتی تفسیرگر دارد و دوست دارد درباره همه قضاوت كند. البته یادتان نرود كه اگر كودكی چنین چشمی را بكشد فقط نشان‌دهنده چیزهایی است كه از اطرافش یاد گرفته ‌است نه چیز دیگر، چرا كه كشیدن چشم بسیار ساده است و خیلی از بچه‌ها گاهی شروع به كشیدن چنین چیزی می‌كنند.

 

فلش مساوی با جاه طلب بودن
اگر معمولا عادت دارید هر جا كه بتوانید فلش و خط جهت‌دار بكشید، باید بگوییم شما روحیه بلندپروازی دارید.

 

مكعب
شاید آدم‌های كمی باشند كه هنگام فكر كردن به‌طور ناخودآگاه جاهای سفید كاغذ‌های اطرافشان را با کشیدن مكعب‌های تودرتو پر می‌كنند.  مكعب به این معناست كه فرد تمام زوایای موضوع مورد نظر را درنظر می‌گیرد. حال اگر عادت دارید گوشه و اطراف كاغذ مربع بكشید، باید بگویم كه معمولا به یك موقعیت تنها از یك زاویه نگاه می‌كنید. علاوه بر اینها ناگفته نماند كه كشیدن مكعب نشانه محافظه‌كار بودن فرد نیز هست، یعنی كسی كه به این راحتی‌ها تن به خطر نمی‌دهد.

 

خانه
كسانی كه عادت دارند هر جای سفیدی كه پیدا می‌كنند خانه بكشند، معمولا وابستگی عاطفی خاصی به خانه‌شان دارند. آنها كه تزییناتی را روی خانه می‌كشند مثل پرده، شیشه پنجره، راه عبوری و ارتباطی و… یعنی دوست دارند در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری كنند مثلا خانه بهتر بگیرند، وسایل خانه بخرند.

 

اما اگر فردی خانه‌ای بدون در و پنجره بكشد،  باید حواستان را جمع كنید چرا كه این فرد احتمالا مشكل بزرگی دارد، در واقع او در موقعیتی قرار دارد كه احساس می‌كند هیچ راه فراری وجود ندارد.

 

خط خطی  ؛ گم شدن در کوچه پس کوچه های خیال
كسی كه بدون هدف خط خطی می‌كند و برای خودش طرح‌های بدون معنا می‌زند احساس می‌كند كه در زندگی‌اش هیچ مسیر مشخصی ندارد و هدف خاصی را پیش‌رویش نمی‌بیند. بعضی در این مواقع شروع به كشیدن اشكال هندسی عجیب و غریب می‌كنند، شكل‌هایی كه هیچ الگوی مشخصی ندارند و در اندازه‌های مختلف روی كاغذ آمده‌اند.

 

اشكال هندسی مساوی با ذهن سازمان یافته
مثلث، مربع و اشكال هندسی دیگر، نماد ذهنی سازمان یافته است و نشان می‌دهد كه شما به‌گونه‌ای روشن و آشكار می‌اندیشید و دارای مهارت‌های برنامه‌ریزی هستید، یعنی در برنامه‌ها و طرح‌هایتان بسیار دقیق عمل می‌كنید و كفایت و كارایی بالایی دارید.

 

نوشتن  اسم خود فرد یا یك نفر دیگر
اگر نوجوانی همه جا شروع به نوشتن اسمش می‌كند، این نشان‌دهنده حالت خاصی نیست و بیشتر می‌خواهد امضایی برای خود پیدا كند. اما اگر فردی بالای 25 سال را دیدید كه همه جا اسم خودش را به طرق مختلف می‌كشد، احتمالا یعنی با وجود درونی خود درگیر است، یعنی چنین فردی هنوز نتوانسته با آن تصویری كه از خود ساخته‌ كنار بیاید یا آن را به‌خوبی قبول كند. اگر شما عادت دارید اسم فرد دیگری را به‌طور مرتب جاهای مختلف بنویسید، احتمالا مسئله خاصی از او در ذهن و دل دارید.

 

آدمك‌ها نشانه احساس درون فرد است
اگر شما عادت دارید آدم‌هایی را بكشید كه دست ندارند، باید بگوییم كه این پرچم قرمز است زیرا شما گمان می‌برید كاری را كه دوست دارید انجام دهید، نمی‌توانید. اگر آدمك‌های شما پا ندارند، احساس می‌كنید در تله افتاده‌اید و نه راه پس دارید و نه راه پیش، درواقع نمی‌توانید به جایی كه دوست دارید، بروید. علاوه بر اینها باید به حالت‌های صورت آدمك‌ها هم توجه كنید؛ اینكه خوشحال‌اند یا ناراحت، لبخند می‌زنند یا گریه می‌كنند. همه اینها می‌تواند نشانه‌ای از حالت درونی شما باشد.

 

ماشین، اسب یا هواپیما
وقتی فردی شكل یك وسیله حمل‌ونقل را می‌كشد یعنی به‌دنبال راهی است كه بتواند از وضعیت فعلی فرار كند و دوست دارد به سرعت خود را نجات دهد.

 

بازی مساوی با روحیه رقابت طلب
بازی‌هایی مانند نقطه بازی، دوز یا شطرنج حس رقابت را در شما به تصویر می‌كشند و شما دوست دارید همیشه در بازی‌ها پیروز باشید و اصلا برای برنده شدن بازی می‌كنید.

ترسیم گل و گیاه
شما فردی احساساتی هستید و دوست دارید همیشه در رؤیاهایتان بمانید، روحیه مهربانی دارید و با دوستانتان دوستانه رفتار می‌كنید، فردی اجتماعی هستید.

 

رمز و راز نقاشی کشیدن هنگام صحبت با تلفن

جدیدترین مطالب سایت