روش و طرز تهیه ریزوتو گوشت و قارچ

روش و طرز تهیه ریزوتو گوشت و قارچ

روش و طرز تهیه ریزوتو قارچ و گوشت

با ما در فراناز همراه باشید تا روش تهیه یک غذای بسیار ساده و لاکچری به نام ریزوتو گوشت و قارچ را به شما آموزش دهیم. نام این غذای عالی و راحت ریزوتو گوشت و قارچ است.

 

موادی که برای تهیه ریزوتوی گوشت و قارچ لازم دارید:

-برنج نیم دانه  300 گرم

-قارچ خشک  40 گرم

-نمک و فلفل  به مقدار لازم

-پیاز  1 عدد

-سیر  2 حبه

-روغن زیتون  3 قاشق غذاخوری

-گوشت چرخ کرده  150گرم

-کره  30 گرم

-پنیر پارمزان  100 گرمروش و طرز تهیه ریزوتو گوشت و قارچ

روش تهیه ریزوتوی گوشت و قارچ:

ریزوتو از غذاهای معروف آشپزی ایتالیایی ست که ماده اصلی آن برنج و پنیر است.

 

1-ابتدا باید 40 گرم قارچ خشک را داخل یک کاسه دلخواهتان بریزید سپس روی آن آب داغ بریزید به طوری که آب ظرف را پر کرده و روی قارچ ها را بپوشاند؛ ظرف حاوی آب داغ و قارچ خشک را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا به مدت 15 دقیقه بماند تا قارچ ها بخیسند و نرم شوند.

 

2-بعد از یک ربع ساعت، به سراغ قارچ ها بروید قارچ ها را فشار دهید تا آب اضافی آن ها گرفته شود. آب باقی مانده درون ظرف را دور نریزید بلکه آن را با یک پارچه تمیز صاف کرده و کنار بگذارید چرا که به آن احتیاج داریم.

 

1-3 عدد پیاز متوسط را پوست بگیرید، بشویید و سپس با یک چاقوی تیز به قطعات کوچک خردش کنید. بعد از پیاز به سراغ دو حبه سیر بروید پوست نازک آن ها را بگیرید و با یک رنده ریزدانه آن ها را رنده نمایید.

 

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل یک تابه تفلون بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا روغن گرم شود سپس پیاز خرد شده و سیر رنده شده را به روغن درون تابه بی افزایید و شروع کنید به تاب دادن همه مواد باهم.

 

4-اجازه دهید تا سیر و پیاز درون تابه نرم شوند و بوی آن ها بلند شود، سپس 150 گرم گوشت چرخ کرده را به مواد قبل افزوده و شروع کنید به تفت دادن سیر و پیاز با گوشت چرخ کرده. بهتر است از یک قاشق چوبی استفاده کنید و با ضربه های کوچکی که به مواد گوشتی می زنید آن را دانه دانه کنید.

 

وقتی گوشت چرخ کرده در اثر حرارت کمی تفت خورد و رنگ آن خاکستری شد نصف فنجان آب گرم را داخل تابه بریزید و اجازه دهید تا گوشت با آب بپزد و خامی آن گرفته شود، همیشه گوشت چرخ کرده را کمی با آب بپزید تا انگل های درون آن بر اثر پختن از بین برود.

 

وقتی آب اضافی درون تابه به جوش رفت اکنون قارچ خیس خرده و خرد شده را به مواد گوشتی اضافه کنید و همه مواد را باهم مخلوط نمایید، وقتی همه مواد باهم کمی تفت خوردند گاز را خاموش کرده و تابه را از روی حرارت بردارید.

 

5-حالا باید این غذای خوشمزه را با برنج ترکیب کرده و آن را بار بگذارید. برای این منظور باید 300 گرم برنج را که بهتر است از نوع ایرانی یا نیمه دانه باشد از قبل بخیسانید بهتر است 5 ساعت در آب بماند تا کاملا خیس بخورد (پس قبل از آشپزی این کار را انجام داده باشید).

 

آب روی برنج خیسانده شده را خالی کنید و آن را داخل یک قابلمه مناسب پخت و پز بریزید سپس آبی که از خیساندن قارچ باقی مانده بود و صافش کرده بودید را به برنج اضافه کنید و در آخر مواد گوشت و قارچ را داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید تا مواد با حرارت ملایم بپزند.

 

توجه داشته باشید که اگر آب حاصل از خیساندن قارچ ها کم بود، باید به قابلمه آب جوشیده اضافه کنید تا برنج خشک نشود؛ ویژگی اصلی انواع ریسوتو این است که برنج باید کاملا پخته شود ولی در نهایت کل مواد درون قابلمه باید خیس و آبدار به نظر بیاید.

 

6-پس از مدتی درب قابلمه را باز کنید و سری به برنج های درون قابلمه بزنید، آن ها را تست کنید و مقدار آب درون قابلمه را اندازه کنید وقتی به وضعیتی رسیدید که برنج ها کاملا پخته شده بودند ولی خیس به نظر می آمدند، 30 گرم کره و 100 گرم پنیر پارمزان رنده شده را داخل آن بریزید، مقدار نمک و فلفل آن را اندازه کنید و اگر لازم بود به آن بی افزایید. بگذارید کره و پنیر آب شده و به خورد همه مواد درون قابلمه برود، وقتی ریسوتوی شما جا افتاد آن را در بشقاب دلخواهتان کشیده و نوش جان نمایید.امیدوارم که لذت برده باشید.

جدیدترین مطالب سایت