روش تهیه سالاد رژیمی دال عدس و سس زیره

روش تهیه سالاد رژیمی دال عدس و سس زیره

روش تهیه سالاد رژیمی دال عدس و سس زیره

خانم های عزیز دیگه وقتش شده که دست از سر سالادهای تکراری که همیشه برای مهمانی هایمان درست می کنیم برداریم و به فکر تنوع بیشتری باشیم. در این مطلب طرز تهیه سالاد رژیمی دال عدس و سس زیره را به شما آموزش می دهیم که مهمان هایتان انگشت به دهان بمانند.

 

سالاد دال عدس با سس زیره

مواد لازم برای 4 نفر‌:

1/3 پیمانه  جو

1/2 پیمانه  برنج

2 ق س آب لیموی تازه

1/3 پیمانه دال عدس

2 عدد خیار

7-5 عدد لوبیا سبز

1 عدد فلفل سبز

 

مواد لازم برای سس سالاد رژیمی دال عدس :

1 ق س مایونز
1/4 پیمانه ماست
1 ق چ پودر کاری
1 ق چ زیره
1/4 ق چ پودر فلفل تند
2 ق س آب لیموی تازه
به میزان لازم نمک

 

طرز تهیه سالاد رژیمی دال عدس و سس زیره :

1. جو، برنج و دال عدس را از 2 ساعت قبل خیس کنید، سپس هر کدام از آنها را جداگانه بپزید.  لوبیا سبزها را پاک کرده، بشویید، سپس آنها را هم بپزید. لوبیاها را بخار پز هم می توانید بکنید. بعد از آنکه لوبیاها پخته شد، آنها را به صورت تکه های 2 سانتی خرد کنید.

 

2. حالا خیارها را بشویید، سپس آنها را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید. خیارها را می توانید با پوست یا بدون پوست خرد کنید. فلفل سبز را هم بعد از آنکه شستید، خرد کنید.

 

3. در یک کاسه مناسب همه مواد سالاد و آب لیموی تازه را با هم مخلوط کنید و ظرف را دریخچال بگذارید تا مواد کاملا خنک شوند.

 

4. برای تهیه سس سالاد، در یک کاسه مناسب همه مواد برای تهیه سس را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سس را بچشید و در صورت تمایل نمک بیشتری به آن بزنید، سپس ظرف را داخل یخچال قرار دهید.

 

5. بعد از آنکه سالاد و سس خنک شدند، سس را روی سالاد بریزید و به آرامی آنها را با هم مخلوط کرده، سرو کنید. شما می‌توانید از لوبیاهای سبزریز استفاده کنید که نیازی به خردکردن آنها  نباشد.

جدیدترین مطالب سایت