روش تهیه لوکومادوس،دسر فوق العاده + عکس

روش تهیه لوکومادوس،دسر فوق العاده + عکس

روش تهیه لوکومادوس،دسر فوق العاده + عکس

 

خب میبینم که خانومای با سلیقه دنبال یه دستور پخت جدید و لاکچری هستن.خوب جایی رو انتخاب کردین.ما تو فراناز همیشه بهترین و راحت ترین دستور پخت ها رو واسه به نمایش گذاشتن هنر شما در اختیارتون میذاریم.با ما همراه باشید و درباره لوکومادوس بیشتر بدونید.

 

لوکومادس یکی از انواع دسر ساده و کم هزینه یونانی است. به این دسر لوکما یا لقمه نیز گفته می شود. شیرینی لوکومادس یونان از خمیر سرخ‌شده تهیه می شود و شبیه به طرز تهیه بامیه در شربت خاصی که به آن چاشنی می دهد غلطانده می شود.

 روش تهیه لوکومادوس،دسر فوق العاده + عکس

 

این توپ های خمیری مملو از شهد به خوبی سرخ می شوند و معمولا هم با مغز و دارچین، تزئین می شوند. می توانید انواع شکلاتی آن را نیز میل کنید.

موادی که برای تهیه لوکومادوس لازم دارید :

شیر یا آب ولرم 3/4 لیوان

خمیر مایه 3/4 قاشق سوپخوری

عسل 1/2 قاشق چایخوری

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

نمک 1/4 قاشق چایخوری

آرد 1 و 1/4 لیوان

شکر 1/2 قاشق چایخوری

گردوی خرد شده و پودر دارچین برای تزیین

 

موادی که برای تهیه شهد لوکومادوس لازم دارید:

عسل نصف لیوان

شکر 1/3 لیوان

دارچین یا چوب دارچین به مقدار لازم

آب 1/3 لیوان

 

روش تهیه لوکومادس :

ابتدا 1/4 شیر گرم و مخمر و شکر را داخل لیوان بریزید و در آن را بگذارید و حدود 5-10 دقیقه کنار بگذارید تا فعال شود.

 

سپس آرد، نمک، وانیل و عسل را با هم مخلوط کنید و مخمر و شیر فعال شده را اضافه کنید و کمی هم بزنید و شیر ولرم باقی مانده را کم کم اضافه کنید.

 

لازم به ذکر است بدانید این خمیر شل و چسبنده است و نیازی به اضافه کردن آرد نیست اگر خمیرتان سفت شده بود مقداری شیر ولرم به آن اضافه کنید. و اگر خمیرتان روان بود به آن کمی آرد اضافه کنید و روی آن را بپوشانید و کنار بگذارید 1/5 الی 2 ساعت قرار بدهید. تا حجم آن دو برابر شود و روی آن حالت حباب بزند.

 

اینجا به سراغ تهیه ی شربت می رویم همه ی مواد را با هم داخل قابلمه ای بریزید و مخلوط کنید روی شعله ی ملایم قرار بدهید. اصل شربت این شیرینی از چوب دارچین تهیه شده است و اگر به طعم دارچین علاقه ی زیادی دارید می توانید از پودر دارچین استفاده کنید.

 

نکته:

میزان پودر دارچین نباید زیاد باشد زیرا تلخ می شود. زمانی که شکر حل شد اجازه بدهید 2-3 دقیقه ای بجوشد و آن را خاموش کنید.

 

پس از آن در قابلمه ای روغن مایع فراوان بریزید و اجازه بدهید روغن داغ شود. این خمیر به علت شل بودن نمی توان با دست بردارید و داخل روغن بریزید.

 روش تهیه لوکومادوس،دسر فوق العاده + عکس

 

یک ظرف کوچک روغن کنار دستتان قرار بدهید و با 2 تا قاشق مرباخوری که یکی از آن را چرب کرده اید. از خمیر بردارید و داخل روغن داغ قرار بدهید. و اجازه بدهید سرخ شوند.

 

و در آخر آن را داخل سبدی قرار بدهید تا روغن اضافی آن خارج شود بعد از اینکه خنک شد آن ها را داخل شربت قرار بدهید و بعد خارج کنید. و در پایان با گردوی خرد شده و پودر دارچین و یا پودر پسته و … تزیین کنید.

 

نکته مهم و کاربردی:

اگر لوکومادس ها داغ باشند و داخل شربت قرار بدهید شربت زیادی جدب می کنند و سبب خمیر شدن آن ها می شوند.

اگر این مطلب رو دوست داشتین با دوستاتون به اشتراک بذارید.

جدیدترین مطالب سایت