روش تهیه نان سیب زمینی خانگی راحت و خوشمزه

روش تهیه نان سیب زمینی خانگی راحت و خوشمزه

روش تهیه نان سیب زمینی خانگی راحت و خوشمزه

امروز با ما همراه باشید تا روش تهیه یک نان خوشمزه و پر طرفدار را به شما آموزش دهید.نان سیب زمینی اساسا یک نان گندم به همراه سیب زمینی پخته است. این نان طعم بی نظیری دارد و ساختار آن نیز سبک است.

 

هر چند با وجود نان‌های فانتزی آماده که در فروشگاه‌ها وجود دارد، پخت چنین نان‌هایی به نظر ضروری نمی‌رسد اما اگر طرز تهیه این نان را بدانید نظرتان عوض خواهد شد.روش تهیه نان سیب زمینی خانگی راحت و خوشمزه

موادی که برای تهیه نان سیب زمینی لازم دارید:

-یک عدد سیب زمینی بزرگ

-دو پیمانه (475 میلی لیتر) شیر

-دو قاشق چایخوری نمک

-یک قاشق چایخوری شکر

-دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

-دو و یک چهارم قاشق چایخوری مخمر فوری

-پنج پیمانه (680 گرم) آردروش تهیه نان سیب زمینی خانگی راحت و خوشمزه

روش تهیه نان سیب زمینی:

-ابتدا سیب زمینی را بپزید. شاید بهترین و آسان ترین روش برای پخت سیب زمینی، پختن آن در فر یا مایکروویو باشد. بعد از سرد شدن، آن را با چنگال له کنید. البته می‌توانید از رنده نیز استفاده کنید.

 

-همچنین شما می‌توانید سیب زمینی را در یک ظرف قرار دهید و آب مناسب روی آن بریزید و اجازه دهید درون آن بپزد.

 

-دو پیمانه شیر را در ظرف مناسب بریزید و روی حرارت متوسط گرم کنید. از روی حرارت بردارید و نمک، شکر، روغن زیتون و سیب زمینی را به آن اضافه نمایید.حالا تمامی مواد را داخل میکسر بریزید و اجازه دهید کمی سرد شود.

 

-مخمر را به ترکیب اضافه کنید. دو پیمانه آرد را نیز به آن بیفزایید. حالا مواد را به مدت چهار دقیقه بزنید.

 

-سه پیمانه از آرد باقی مانده را به ترکیب اضافه کنید و با سرعت آهسته به مدت 8 دقیقه بزنید.

 

-ته یک کاسه بزرگ را با روغن زیتون چرب نمایید. خمیر را به آن منتقل کنید. سپس روی آن را با یک حوله تمیز یا پلاستیک بپوشانید.

 

اجازه دهید به مدت دو ساعت استراحت کند.حجم خمیر باید دو برابر شود. با نگاه کردن به خمیر نیز متوجه این افزایش حجم خواهید شد.

 

-خمیر را با دست فشار دهید. آن را روی یک سطح تمیز قرار دهید که قبلا کمی آرد روی آن پاشیده‌اید. سپس خمیر را به دو قسمت تقسیم نمایید.همانند شکل دو طرف 8 در 4 اینچی بردارید و ته آن را با روغن زیتون چرب نمایید.

 

-سپس هر کدام از خمیرها را به ظرف مورد نظر انتقال دهید.

 

-پس از آن کمی روی خمیر روغن زیتون بریزید و روی ان را با پلاستیک بپوشانید و به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در مکانی گرم نگه دارید تا حجمش دوبرابر شود.

 

-فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد از قبل گرم کنید. پلاستیک روی خمیر را بردارید و آن را به مدت 35 دقیقه در فر بپزید. در حالیکه هنوز نان گرم است از یک چاقوی تیز استفاده کنید و آن را از ظرف جدا نمایید.روش تهیه نان سیب زمینی خانگی راحت و خوشمزه

جدیدترین مطالب سایت