طرز تهیه پلو شوشتری اصل با مرغ بسیار خوشمزه

طرز تهیه پلو شوشتری اصل با مرغ بسیار خوشمزه

روش تهیه پلو شوشتری با مرغ

امروز در سایت فراناز با آموزش درست کردن یکی از غداهای لذیذ و خوش طعم شوشتر به نام پلو شوشتری در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز هستیم. غذایی ساده و راحت که شما را از روزمرگی در پخت غذاها در می آورد. پلو شوشتری یکی از انواع غذاهای پلویی خوشمزه ایرانی است که همانطور که از نامش بر می آید اصالتا متعلق به شهر شوشتر می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو شوشتری مجلسی در ادامه با سایت فراناز همراه باشید.

 

مواد لازم برای پخت پلو شوشتری با مرغ برای ۲ نفر :

برنج ۲ پیمانه

لوبیا چشم بلبلی ¾ پیمانه

شوید ۱ دسته متوسط

شوید خشک ۱ قاشق غذاخوری

فیله مرغ ۴ عدد

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه پلو شوشتری مجلسی :

 

مرحله اول

برای تهیه پلو شوشتری ساده ابتدا لوبیا چشم بلبلی را از شب قبل درون یک کاسه آب می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورد تا نفخ اش برطرف شود. پس از اینکه لوبیا به خوبی خیس خورد، آنرا آبکشی می کنیم.

 

مرحله دوم

در این مرحله لوبیا را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم لوبیا به مدت یک ساعت بپزد. در همین حین در یک کاسه مناسب مقداری آب می ریزیم.

 

مرحله سوم

حالا ۱ قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا نمک به طور کامل درون آب حل شود. در ادامه برنج را به کاسه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بین ۳۰ دقیقه تا چند ساعت خیس بخورد و نرم شود.

 

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که اگر برنج تازه باشد، نیاز به خیساندن طولانی مدت ندارد. در ادامه فیله های مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را به همراه آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه می افزاییم.

 

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را به صورت درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد درون کاسه را به خوبی ترکیب می کنیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

 

مرحله ششم

پس از اینکه لوبیا به طور کامل پخت آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در همین حین ۱ قاشق چایخوری نمک به آب اضافه می کنیم.

 

مرحله هفتم

در این مرحله پس از اینکه آب جوش امد، برنج خیسانده شده را به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود. یک دقیقه قبل از آبکش کردن برنج لوبیای پخته شده را به آن اضافه می کنیم.

 

مرحله هشتم

برنج و لوبیا را به آرامی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس آبکشی می کنیم. در ادامه داخل یک قابلمه مناسب مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس مقداری نان لواش یا سیب زمینی ورقه ای برای ته دیگ در کف قابلمه قرار می دهیم.

 

مرحله نهم

در این مرحله مقداری از ترکیب برنج و لوبیا را روی ته دیگ می ریزیم، سپس مقداری شوید خرد شده و شوید خشک روی آن می ریزیم. به همین صورت مواد را به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم.

 

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. در حین دم کشیدن برنج کاسه حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس فیله مرغ را به صورت نواری برش می زنیم و به صورت رول شده می پیچیم با خلال دندان فیکس می کنیم.

 

مرحله یازدهم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، فیله های رول شده را به تابه اضافه می کنیم و هر دو سمت شان را به خوبی سرخ می کنیم.

 

مرحله دوازدهم

پس از اینکه برنج به خوبی دم کشید، مقداری کره یا روغن اضافه کرده و برنج را درون قابلمه مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه پلو شوشتری را در دیس می کشیم و به همراه فیله مرغ حلزونی سرو می کنیم.

جدیدترین مطالب سایت