روش تهیه کیک بستنی با گردو بسیار خوشمزه و طعم منحصربفرد

روش تهیه کیک بستنی با گردو بسیار خوشمزه و طعم منحصربفرد

روش تهیه کیک بستنی با گردو بسیار خوشمزه و طعم منحصربفرد

خب دوستان همیشه همراه در فراناز،امروز خدمت شما هستیم با یک دستور تهیه دسر عالی و خوشمزه.اگه میخواین برای بچه هاتون همیشه خوراکی جدید تو دست و بالتون داشته باشین ادامه این مطلب رو بخونید.نام این دسر کیک بستنی گردوئی است.امیدوارم درست کنید و لذت ببرید. با سایت فراناز همراه باشید.

 

موادی که برای تهیه این دسر لازم دارید:

-بستنی وانیلی  1 لیتر

-شیره افرا  1/2 پیمانه

-کره 4 قاشق غذا خوری به همراه ۱ قاشق چای خوری

-پودر دارچین 1/2 قاشق چای خوری

-بیسکوییت 2 پیمانه

-گردو خرد شده 2 پیمانه

 

روش تهیه و دستور پخت کیک بستنی گردوئی:

دستور آشپزی امروز آموزش تهیه کیک بستنی گردویی می باشد. کیک بستنی گردویی از دسرهای بسیار خوشمزه و فوق العاده‌ای است که شما به راحتی در منزل می توانید آن را تهیه کرده و به عنوان دسر در مجالس و مهمانی خود استفاده کنید.

 

به علاوه شما می توانید با استفاده از این دستور آشپزی کیک بستنی ها ی مختلفی را تهیه کنید مثلا می توانید بجای بستنی وانیلی از بستنی های با طعم های مختلفی همچون بستنی شکلاتی، پرتغالی، توت فرنگی و یا هر طعم دیگری که دوست دارید استفاده کنید و بجای گردو نیز از مغزهای دیگری همچون پسته، مغز بادام استفاده کنید .

 

برای پایه کیک بستنی از بیسکوییت های با طعم های مختلف استفاده کنید و بر ای تزین روی آن تکه های میوه بکار ببرید و شما به همین سادگی می توانید با یادگیری یک نوع کیک بستنی انواع کیک بستنی خوشمزه و متفاوتی با طعم های گوناگون تهیه کرده و از خوردنشان لذت ببرید.روش تهیه کیک بستنی با گردو بسیار خوشمزه و طعم منحصربفرد

برای پخت این کیک خوشمزه باید این مراحل را انجام دهید.

 

1-مرحله آغازین پخت کیک:

برای تهیه کیک بستنی گردویی ابتدا پایه کیک خود را آماده کنید برای این کار ابتدا بیسکوییت ها را درون طرفی ریخته و با دست کمی خرد کنید سپس بیسکوییت خرد شده را به همراه چهار قاشق غذا خوری کره و یک دوم قاشق چای خوری دارچین درون غذا ساز ریخته تا هم بیسکوییت کاملا پودر شده و هم همه ی مواد با یکدیگر کاملا مخلوط شوند ( همچنین اگر شما دوست داشته باشید پایه کیک شما کمی پف کرده باشد می توانید از مقدار کمی بکینگ پودر نیز استفاده کنید.)

 

قالب کمریی به قطر بیست و سه سانتی متر را انتخاب کرده و درون قالب را با مقدار کمی کره یا روغن چرب کنید به اندازه ی یک چهارم پایه کیک بستنی گردویی خود را جدا کرده و مابقی را درون قالب ریخته و با کف دست و یا با استفاده از یک قاشق مواد پایه خود را کمی فشار دهید تا مواد کمی به هم بچسبند همچنین سطح روی آن را نیز صاف کنید.

 

سپس فر را روشن کرده و بر روی دمای ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد قرار دهید کمی صبر کنید تا فر گرم شود سپس قالب خود را به مدت ده دقیقه درون گذاشته تا پایه کیک شما کمی پخته شود بعد از این مدت قالب را از فر بیرون آورده و اجازه دهید کاملا خنک شود.

 

2-مرحله دوم پخت کیک:

تابه تفلون یا نسوز مناسبی را انتخاب کنید یک قاشق چای خوری کره باقی مانده را درون تابه ریخته و تابه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید کمی صبر کنید تا کره درون تابه دوب شود سپس گردویی خرد شده را نیز درون تابه ریخته و خوب تفت دهید بعد از این که گردو ها را کاملا تفت دادید تابه را از روی شعله بردارید و شیره افرا را به گردوهای خود اضافه کرده و کاملا با گردوها مخلوط کنید تا گردوها کاملا به شیره افرا آغشته شوند کنی صبر کنید تا ترکیب شما کاملا خنک شود.

 

به خاطر داشته باشید: شما می توانید برای تهیه کیک بستنی گردویی خود بجای شیره افر از عسل نیز استفاده کنید.

 

درون میکسر بستنی وانیلی به همراه ترکیب گردو و شیره افرا و یک چهارم باقی مانده از پایه کیک را ریخته و همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید هنگام ترکیب مواد با یکدیگر نباید مخلوط شما خیلی روان و شل باشد همین که مواد کمی با یکدیگر مخلوط شوند کفایت می کند.

 

3-مرحله پایانی پخت کیک بستنی گردوئی:

مخلوط بستنی خود را درون قالب بر روی پایه کیک خود ریخته و با استفاده از کاردک و یا چاقو سطخ روی آن را صاف کنید قالب خود را به مدت دو الی ساعت درون یخچال قرار دهید تا بستنی آن دوباره سفت شده و خود را بگیرد بعد از این مدت قالب را از فریزر بیرون آورده و با استفاده از یک چاقوی نوک تیز و مرطوب کیک بستنی خود را از قالب به آرامی بدون ان که آسیبی به بستنی بزنید جدا کرده سپس کمربند قالب را باز کنید.

 

در این مرحله کیک بستنی گردویی شما کاملا آماده است می توانید آن را با مقدار پودر بیسکویت، گردو ویا مقداری عسل یا شیره افرا تزیین کرده و سرو کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

مطالب داغ هفته اخیر