روش تهیه کیک بهشت مناسب برای 4 نفر

روش تهیه کیک بهشت مناسب برای 4 نفر

روش تهیه کیک بهشت مناسب برای 4 نفر

 

خب خب خیلی وقت بود واستون دستور پخت کیک عصرانه نیوورده بودیم.امروز اومدیم با یه دستور پخت کیک عالی و جذاب برای خانومای هنرمند فرانازی.اسم کیک ،کیک بهشت هست و مناسب برای 4 نفره و مدت زمان لازم برای پخت و جا افتادنش یک ساعت و ده دقیقه یعنی 70دقیقه هست و آماده کردنشم فک نکنم بیشتر از 15 تا 20 دقیقه طول بکشه.با ما همراه باشید بپزید و لذت ببرید.

 

*موادی که برای پخت کیک بهشت لازم دارید:

-وانیل 2 قاشق چایخوری

-شکر سفید  150گرم100 گرم

-کره 150 گرم

-نمک  به مقدار کم

-تخم مرغ  2 عدد

-آرد سه صفر 80 گرم

-نشاسته ذرت  60 گرم

-نشاسته سیب زمینی  70 گرم

-بکینگ پودر  1 قاشق چایخوری

-شیر پرچرب  250 گرم

-خامه  250 گرم

-پودرقند  به مقدار لازم

-انار  1 عدد

 

روش تهیه و دستور پخت کیک بهشت:

کیک بهشت کیکی با دستور العمل پخت بسیار آسان است و ظاهر آن به کمک کرم کاستارد و دانه های انار زیبا می شود. همیشه برای تهیه کیک ها و شیرینی ها سعی کنید از عصاره وانیل استفاده کنید تا پودر وانیل؛ اما چون در ایران و در فروشگاه ها بیشتر پودر وانیل یافت می شود به استفاده از همان پودر وانیل بسنده می کنیم.

 

در ابتدا برای پخت باید این کار را انجام دهید:

دوستان عزیزم برای تهیه کیک بهشت در ابتدا 150 گرم شکر سفید را داخل یک ظرف مناسب بریزید سپس 150 گرم کره را به آن افزوده و سپس از یک همزن برقی استفاده کنید و این مواد را حسابی مخلوط کنید تا مایه ایی کشدار و کرم رنگ به دست بیاید؛سپس مقداری کمی نمک به آن بپاشید و در آخر 1 قاشق چایخوری پودر وانیل را به آن اضافه نمایید.

این مواد را آن قدر بزنید تا ترکیبی نرم و یک دست حاصل شود. اکنون 2 عدد تخم مرغ درشت را بشکنید و به مایه فوق اضافه کنید و سپس 2 عدد زرده تخم مرغ را هم بی افزایید و همچنان با همزن برقی به مخلوط کردن مواد ادامه دهید.

 روش تهیه کیک بهشت مناسب برای 4 نفر

 

در مرحله بعدی یعنی مرحله دوم پخت کیک بهشت باید کارهای زیر را انجام بدید:

خب در این مرحله باید مواد خشک را به مایه کیک اضافه کنید. مواد خشک شامل آرد سه صفر، نشاسته ذرت و بکینگ پودر می شود. 70 گرم نشاسته سیب زمینی را با 80 گرم آرد سه صفر و یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر ترکیب کرده و آن ها را دو مرتبه الک کنید. این ماده خشک الک کرده را به مایه قبلی افزوده و آرام آرام هم بزنید تا مایه کیک بهشت صاف و یک دست شده و آماده گردد.

 

 

در مرحله بعدی کارای زیر رو انجام بدید:

باید از یک قالب کمربندی دایره ایی به قطر 20 سانتی متر استفاده کنید و آن را با کره به خوبی چرب کنید سپس مایه کیک بهشت را داخل آن بریزید. فری را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن نموده و مهلت دهید تا کاملا گرم شود سپس قالب کیک را داخل طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 30 الی 35 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود.

بعد از این مدت، قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس کمربند قالب را باز کنید و کیک را از قالب بیرون بیاورید؛ کیک را از پهنا با یک چاقوی کیک دوبار برش بزنید تا به سه لایه با قطر یکسان دست پیدا کنید.

 

 

چهارمین مرحله پخت کیک را اینجوری انجام بدید:

حالا باید کرم این کیک را آماده کنید که در واقع همان کرم کاستارد می باشد. برای تهیه این کرم 4 عدد زرده تخم مرغ را داخل یک قابلمه مناسب بریزید سپس 100 گرم شکر سفید، 1 قاشق چایخوری پودر وانیل و 60 گرم نشاسته ذرت را به آن بی افزایید و با یک همزن مفتولی حسااابی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا رقیق و کشدار و یک دست شود.

یک قابلمه را روی گاز قرار دهید 250 گرم شیر پرچرب را داخل آن بریزید و سپس 250 گرم خامه را هم به آن بی افزایید و مدام هم بزنید و از قابلمه غافل نشوید تا شیر و خامه با هم ترکیب شده و به نقطه جوش برسند در این وضعیت گاز را خاموش کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

قابلمه حاوی تخم مرغ همزده شده با شکر و نشاسته ذرت را روی حرارت کم گاز قرار دهید و مایع شیر و خامه گرم را کم کم به آن بی افزایید و با یک همزن مفتولی یا قاشقی چوبی این مواد را هم بزنید تا به غلظت و قوام کرم کیک برسد.در این صورت گاز را خاموش کنید و کرم کاستارد آماده شده را داخل یک ظرف شیشه ایی بریزید و با یک همزن مفتولی مدام هم بزنید تا خنک شود.

 روش تهیه کیک بهشت مناسب برای 4 نفر

 

مرحله آخر و پنجم پخت کیک بهشت:

برای تزیین کیک بهشت علاوه بر استفاده از کرم کاستارد نیاز به دانه های انار دارید، برای این منظور یک عدد انار متوسط را دانه کنید و کنار بگذارید. برای تزیین کیک بهشت از کرم کاستارد بردارید و روی لایه زیرین کیک بمالید به طوری که سطح آن را کامل پوشش دهد سپس لایه نازک کیک را روی آن بگذارید و مجددا از کرم کاستارد برداشته و روی این لایه بمالید و دست آخر لایه رویی کیک را روی لایه های قبلی قرار دهید.

روی سطح کیک کمی پودر قند بپاشید و کرم کاستارد باقی مانده را روی سطح کیک بریزید و در آخر دانه های انار را روی کرم کاستارد سطح کیک بریزید.

امیدوارم از این دستور پخت لذت برده باشید .نوووووووووووووووووووووووووووش جاااااااااااااااااااااااااااااان.

جدیدترین مطالب سایت