راه های روشن تر کردن پوست قبل از عید

راه های روشن تر کردن پوست قبل از عید

راه های روشن تر کردن پوست قبل از عید را در ادامه گردآوری کرده ایم. به گزارش سایت فراناز با بکارگیری این روش های خانگی برای درمان تیرگی پوست زیبایی را ه چهره خود برگردانید و برای همیشه شاداب و سر زنده شوید.

 

همیشه لازم نیست برای سفیدتر شدن پول زیادی را صرف خرید كرم های سفیدكننده آرایشی كنید. به این توصیه ها عمل كنید تا به طور طبیعی كمی سفیدتر شوید.

 

1- زیاد زیر نور آفتاب نروید تا جایی كه می توانید از نور آفتاب دوری كنید. این كار باعث می شود دچار پیری زودرس و سرطان پوست نشوید. اگر به ساحل می روید گذاشتن كلاه را فراموش نكنید و لباس آستین دار به تن كنید. نور آفتاب می تواند سبب سوختگی پوست و رنگ تیره آن شود.

 

2- رژیم غنی از فیبر انتخاب كنید جالب است بدانید اكثر مشكلات پوستی و حتی تیرگی آن به دلیل مشكلات گوارشی است. تغذیه سالم ضامن سلامت عمومی بدن است. سعی كنید میوه، سبزی و حبوبات كامل بیشتری مصرف كنید.

 

3- از دشمنان پوست دوری كنید استرس، كم خوابی، قهوه، الكل، سیگار و… دشمنان پوست شما هستند. 

 

4- از پوسستان محافظت كنید همیشه قبل از خروج از منزل كرم ضدآفتاب با پایه اكسیدزنیك استفاده كنید. لازم است 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه این كار را انجام دهید .

 

5- به پوستتان روزانه آب برسانید مرطوب نگجه داشتن پوست جلوی خشك شدن پوست را می گیرد، اجازه نمی دهد روی پوست چین و چروك بیفتد و با پركردن سلول ها از آب پوستی نرم و صاف برایتان به ارمغان می آورد.

 

6- صابون استفاده نكنید تركیبات آلكالین موجود در صابون می تواند لایه اسیدی طبیعی پوست را از بین برده و آن را در برابر دشمنان آسیب پذیر كند به جای صابون از یك پاك كننده آرایشی ملایم استفاده كنید.

 

7- اجازه بدهید پوسستان نفس بكشد پوستتان را به طور عمیق پاكسازی كنید و بعد از آن نه كرم مرطوب كننده و نه آرایشی استفاده كنید. بهتر است بعد از یك حمام آب گرم پاكسازی را انجام دهید .

 

8- روزانه 7 لیوان آب بنوشید 15 درصد پوست آب است. در برخی شرایط آب پوست به سرعت تبخیر می شود. پس برای جایگزین كردن آب روزانه 7 لیوان آب بنوشید.

 

9- ورزش كنید داشتن یك فعالیت فیزیكی مداوم برای پوست ضروری است و آن را روی فرم نگه می دارد. ورزشی را كه دوست دراید انتخاب و هر روز ساعاتی را به آن بپردازید.

 

10- ماسك میوه بزنید به طور متناوب از ماسك میوه استفاده كنید. اسیدها و آنزیم های موجود در میوه ها به برداشته شدن پوست مرده، كاهش لك ها و روشن شدن پوست كمك می كند. لازم نیست ماسك آماده بخرید. می توانید از انواع میوه ها در خانه ماسك تهیه كنید.

 

میوه درمانی کنید

گفته می‌شود که خوردن یک واحد سیب در طول روز، روند پیر شدن پوست را به‌تاخیر می‌اندازد. سیب حاوی ویتامین C‌بوده و باعث سفت شدن پوست و رنگ گرفتن آن می‌شود. به‌علاوه، این میوه می‌تواند از آسیب‌هایی که رادیکال‌های آزاد در بدن ایجاد می‌کنند جلوگیری کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث پیری زودرس پوست شوند که سیب در برابر این آسیب‌ها از پوست حفاظت می‌کند. برای مبارزه با پیری پوست، سیب گاز بزنید.

 

نحوه مصرف: برای داشتن پوستی درخشان و جوان، حتما روزانه یک عدد سیب بخورید. همچنین می‌توانید آب سیب را روی پوست خود بمالید و پس از 10‌دقیقه آبکشی کنید.

 

شفافیت پوست با مصرف هویج
هویج حاوی بتاکاروتن است که این ماده در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامینA برای داشتن پوستی سالم ضروری است، بنابراین حتما مصرف هویج را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. هویج نه‌تنها باعث شفافیت پوست می‌شود، بلکه با چین و چروک سطحی پوست نیز مبارزه می‌کند و پوست شما را سالم نگه می‌دارد.

 

نحوه مصرف: می‌توانید هویج را همراه با سبزیجات دیگر و به‌صورت سالاد مصرف کنید. به‌علاوه می‌توانید هویج را در غذاهای مختلف مثل انواع خوراک‌ها ریخته و به شکل پخته بخورید. نوشیدن آب هویج که سرشار از فیبر است نیز به زیبایی پوست شما کمک می‌کند.

 

چین و چروک‌ها را صاف می‌کند
هر‌قدر آنتی‌اکسیدان بیشتری در بدن خود داشته باشید، پوست‌تان شفاف‌تر خواهد بود. چغندر غذایی است که مصرف آن می‌تواند خیال شما را از این بابت راحت کند. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان و آنتوسیانین است که از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کنند. پس چغندر بخورید تا پوستی شفاف و صورتی رنگ داشته باشید.

 

نحوه مصرف: از آنجا که هضم چغندر خام، دشوار است، می‌توانید آن را به‌صورت پخته مصرف کنید. به‌علاوه برای داشتن طعم بهتر می‌توانید کمی آبلیمو به آن اضافه کنید. علاوه بر خواصی که گفته شد، چغندر رنگ زیبایی نیز به لب‌های شما می‌بخشد.

 

اکسیری برای جوان سازی پوست
وقتی پوست‌تان زخم می‌شود یا جوش می‌زند، کدر به‌نظر می‌رسد. لیمو میوه‌ای است که می‌تواند این مشکل را برطرف کند و می‌توانید برای روشنایی و شفافیت پوست‌تان از آن کمک بگیرید. این میوه حاوی ویتامین C بوده و باعث کلاژن‌سازی می‌شود. کلاژن‌سازی هم می‌تواند باعث جوان‌سازی پوست شود.

 

نحوه مصرف: می‌توانید آب‌ لیمو را به‌عنوان چاشنی و همراه سالاد مصرف کنید. به‌علاوه اگر تمایل دارید می‌توانید آب لیمو را در یک لیوان آب گرم ریخته و به‌صورت ناشتا بنوشید. همچنین خوردن آبلیمو همراه آب و یک قاشق عسل بسیار لذیذ و هیجان‌انگیز است. لیمو از آن میوه‌هایی است که با اندکی خلاقیت می‌توانید آن را به شکل‌های مختلف مصرف کنید. پس خلاق باشید و روش‌های مختلف استفاده از لیمو را کشف کنید.

 

روشن‌سازی پوست با کدو‌تنبل
شاید ندانید یا کمتر شنیده باشید اما خوردن دانه کدو‌تنبل یک روش تضمینی برای افزایش شفافیت پوست است. این دانه‌های کوچک سرشار از زینک (روی) هستند و به شکل‌گیری سلول‌های جدید پوست کمک می‌کنند. مهم‌تر از همه اینها، دانه‌های کدو‌تنبل رنگ پوست را افزایش داده و بر تولید چربی کنترل دارند.

 

نحوه مصرف: می‌توانید از دانه‌های کدو‌تنبل به‌عنوان یک میان‌وعده استفاده کنید. همچنین می‌توانید به آن ادویه بزنید و با طعم دادن به آن، تمایل خود را برای خوردن بیشتر کنید. روش دیگر این است که دانه کدو‌تنبل را به ساندویچ خود اضافه کنید.

 

پاکسازی پوست با اسفناج
اسفناج سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کند. این سبزی باعث محکم شدن بافت پوست و افزایش قابلیت ضد‌التهابی آن می‌شود. همچنین خوردن اسفناج به خروج سموم از پوست کمک کرده و باعث پاکسازی و شفافیت پوست می‌شود. خواص زیاد این سبزی حتما وادارتان می‌کند که آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

نحوه مصرف: معمولا از اسفناج به‌صورت پخته و در قالب سالاد یا به‌همراه ادویه و به‌صورت مجزا استفاده می‌کنند. به‌علاوه مصرف اسفناج پخته همراه ماست هم روش رایجی است که اتفاقا بسیار هم لذیذ است. نوشیدن آب اسفناج نیز به سالم نگه داشتن پوست شما کمک می‌کند.

 

پوستت را با توت‌فرنگی سفید کن
وجود اسید مالیک در توت‌فرنگی، این میوه را به یک عامل سفید‌کننده طبیعی تبدیل کرده است. توت‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به شفافیت هرچه بیشتر رنگ پوست کمک می‌کند. حتما در مراجعات خود به پزشک یا در رادیو و تلویزیون بارها نام توت‌فرنگی را برای تقویت پوست شنیده‌اید. به‌علاوه انواع ماسک‌ها هم برای شفافیت پوست توصیه می‌شوند که توت‌فرنگی اصلی‌ترین ماده در ترکیب آنهاست.همه اینها کافی است تا توت‌فرنگی را به‌عنوان یک میوه تقویت‌کننده پوست بشناسید.

 

نحوه مصرف: توت‌فرنگی به‌عنوان میوه و به‌عنوان میان‌وعده خورده می‌شود. می‌توانید از پوره آن نیز ‌همراه ماست و عسل برای تهیه ماسک صورت استفاده کنید. همچنین می‌توانید توت‌فرنگی را به آبمیوه‌های مختلف اضافه کنید و بنوشید.

 

توت‌فرنگی
پوست شما به‌طور طبیعی روزانه میلیون‌ها سلول تازه می‌سازد، اما بعد از آنكه به بالای 30سالگی برسید این روند بازسازی طبیعی پوست به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای كند می‌شود. در این مرحله می‌توانید با استفاده از ماسك توت‌فرنگی به پوست خود كمك كنید و بازسازی را به پوست خود برگردانید. توت‌فرنگی خواص دیگری نیز دارد از‌جمله اینكه مقاومت پوست را در مقابل عوامل محیطی (مثل نورخورشید یا آلودگی هوا) افزایش می‌دهد.

 

دیگر اینكه توت‌فرنگی می‌تواند التهابات و حساسیت‌های پوستی را التیام بخشد.  البته تاثیرات استفاده موضعی از توت‌فرنگی در دراز مدت خود را نشان می‌دهد. شما باید حداقل دو بار در هفته در طول 3 تا 6 ماه از این توت‌فرنگی استفاده كنید تا اثرات آن را ببینید. اگر می‌خواهید توت‌فرنگی را روی پوست خود استفاده کنید چند عدد از این میوه را به کمک یک گوشتکوب چوبی بکوبید یا آن را در میکسر به‌خوبی مخلوط کنید و برای ۵ تا ۱۰دقیقه متناسب با نوع پوست‌تان استفاده کنید. از آنجا که هنگام استفاده از این ماسک از اسیدهای موجود در میوه برای پاکسازی سلول‌های مرده استفاده می‌کنید، باید مراقب باشید که بعد از گذاشتن این ماسک روی پوست اگر پس از ۵دقیقه احساس سوزش داشتید آن را از روی پوست‌تان بشویید تا به سلول‌های زنده پوست آسیب نرسد. وجود اسید مالیک در توت‌فرنگی، این میوه را به یک عامل سفید‌کننده طبیعی تبدیل کرده است.

 

توت‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به شفافیت هرچه بیشتر رنگ پوست کمک می‌کند. حتما در مراجعات خود به پزشک یا در رادیو و تلویزیون بارها نام توت‌فرنگی را برای تقویت پوست شنیده‌اید. به‌علاوه انواع ماسک‌ها هم برای شفافیت پوست توصیه می‌شوند که توت‌فرنگی اصلی‌ترین ماده در ترکیب آنهاست.

 

آلوورا؛ اسطوره زیبایی پوست
یک نکته خوب در‌مورد ژل آلوورا این است که هر فردی با هر نوع پوستی می‌تواند از آن استفاده کند. خواص ضدالتهابی آلوورا برای درمان لکه‌های پوستی، جوش و سایر مشکلات پوستی نیز مفید است.  ژل گیاه آلوورا از برگ‌های آن استخراج می‌شود و وقتی به‌طور منظم روی پوست مالیده شود، سلول‌های مرده پوست را نرم کرده و آنها را از‌بین می‌برد، بنابراین پوست را صاف و نرم می‌کند. آلوورا بروز علائم پیری پوست مانند چین و چروک را عقب می‌اندازد.

 

اگر پوست حساس دارید و می‌خواهید یک ماسک لایه‌بردار ساده و کم‌دردسر درست کنید که بتوانید به‌راحتی آن را در یخچال نگهداری کنید، می‌توانید از آلوورا استفاده کنید. آلوورا از‌جمله گیاهانی است که با تمام پوست‌ها سازگاری دارد و می‌تواند علاوه بر لایه‌برداری، به سطح پوست آبرسانی کند. برای تهیه اسکراب آلوورا کافی است ژله آلوورا را با ته فنجان نمک دریایی آسیاب شده مخلوط کنید. می‌توانید دو قاشق از آلوورا را با یک قاشق نمک دریایی مخلوط کنید و از آن برای لایه‌برداری پوست صورت و بدن‌تان استفاده کنید.

 

تهیه و تنظیم : سایت فراناز

 

مطالب مرتبط :

 

13 مدل رنگ مو سال 95 برای پوست های روشن + تصاویر

 

ترفند و نکات آرایشی برای پوست های سبزه

 

بهترین روش و تکنیک های سفید کردن دندان ها

جدیدترین مطالب سایت