همه چیز درباره روغن درخت چای

همه چیز درباره روغن درخت چای

روغن درخت چای,خرید روغن درخت چای,همه چیز درباره روغن درخت چای,طرز تهیه روغن چای,روغن درخت چای از کجا بخرم,خرید روغن چای,روغن درخت چای را از کجا تهیه کنیم,تهیه روغن درخت چای

 

عصاره برخی از گیاهان به صورت طبیعی باعث زیبای پوست بدن و یا صورت خانم ها می شود حالا بابد این دارویی گیاهی را بشناسیم روغن درخت چای یکی از مواد طبیعی است که در زیبای افراد نقش به سزایی دارد. در این پست فراناز مضرات و فواید روغن درخت چای را بیان خواهد کرد.

 

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با ما همراه باشید.

 

این قسمت الفبای مراقبت از پوست به معرفی روغن درخت چای (Tea Tree Oil) یا ملالوکا می‌پردازد که از برگ‌های چای در استرالیا استخراج می‌شود. این عصاره در محصولات بهداشتی و آرایشی کاربرد زیادی دارد و شناخت مزایا و معایب آن برای انتخاب محصولات مناسب لازم است.

همه چیز درباره روغن درخت چای

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چایی که در تولید محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌‌شود، بیشتر از گیاه چایی استخراج می‌شود که در استرالیا می‌روید. البته خاصیت روغن چایی که در مناطق مختلف می‌روید، تفاوت زیادی با هم ندارند و ویژگی‌های اصلی یکسانی ندارند.

 

روغن درخت چای چه کاربردهایی دارد؟

روغن درخت چای اگر به صورت خوراکی مصرف بشود، سمی است اما در تولید محصولات مراقبت از پوست صورت و بدن استفاده می‌شود. روغن درخت چای غلیظ را می‌توان برای درمان لکه‌های پوستی استفاده کرد؛ کافی است مقدار کمی از روغن را روی پوست‌تان بزنید. شکل رقیق‌تر این روغن هم در تولید سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. مردم استرالیا چندین دهه از این روغن طبیعی بخاطر خاصیت ضد‌میکروبی استفاده می‌کردند اما امروزه از چای در تولید محصولات ضدلک استفاده می‌شود.

 

روغن درخت چای چه فواید و مضراتی دارد؟

اگرچه تحقیقات علمی در زمینه بررسی خواص ضدلک روغن درخت چای بسیار محدود و ساده است اما موارد عینی نشان می‌دهند این روغن درمان سریع و موثری برای لکه‌های پوستی است. علت این تاثیرگذری سریع هم خاصیت‌های ضدباکتری قوی برگ چای است. وقتی از برگ‌های درخت چای به صورت روغن خالص استفاده می‌کنید، حتماً باید قبل از استفاده آن را رقیق کنید چون بسیار قوی است و می‌تواند در غلظت‌های بالا حساسیت‌زا و خشک‌کننده باشد. شکل‌های غلیظ‌تر این روغن را به صورت موضعی روی لکه‌های پوستی تکی استفاده کنید و به قسمت‌های سالم پوست نزنید. کسانی که پوست های حساس دارند، ممکن است به روغن درخت چای خالص واکنش نشان بدهند. سایر انواع پوست هم باید استفاده را از مقادیر کم شروع کنند تا مطمئن شوند حساسیت خاصی ندارند. اکسیداسیون – واکنش تخریبی به هوای محیط – هم یکی از ویژگی‌های منفی روغن درخت چای است و به همین خاطر باید محصولاتی را بخرید که بسته‌بندی مقاوم در برابر هوا داشته باشند. در ضمن باید محصولات حاوی این روغن را متناسب با زمان‌بندی روی برچسب و راهنما استفاده کنید.

 

روغن درخت چای در کدام محصولات موجود است؟

روغن درخت چای تقریباً در تولید تمام انواع محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود اما اگر می‌خواهید از آن برای درمان لکه‌های پوستی استفاده کنید، محصولاتی را انتخاب کنید که باید به مدت طولانی روی پوست بمانند. ماسک‌ها، کرم‌های شب و لوسیون های پوستی نمونه‌های خوبی هستند. اگر هم می‌خواهید از روغن خالص استفاده کنید، حتماً نکاتی که در بالا ذکر کردیم را رعایت کنید.

جدیدترین مطالب سایت