مناسب ترین زمان برای کشیدن دندان عقل چه زمانی است؟

مناسب ترین زمان برای کشیدن دندان عقل چه زمانی است؟

مناسب ترین زمان برای کشیدن دندان عقل چه زمانی است؟

 

مناسب ترین زمان برای کشیدن دندان عقل چه زمانی است؟مناسب ترین زمان برای کشیدن دندان عقل چه زمانی است؟

 

یکی از مواردی که در بخش دهان و دندان ممکن است برای فرد ناراحتی بوجود آورد دندان عقل است چرا که این دندان آخرین دندانی است که در دهان رشد میکند و در بیشتر مواقع چون فضای کافی برای رشد ندارد به دندان های دیگر فشار وارد کرده و فرم دندان ها را به هم می ریزد و باعث درد می شود.

دهان و دندان هر شخص، شرایط خاص به خود را دارد و از این رو زمان مناسب برای کشیدن دندان عقل را نمی توان برای تمامی افراد به طور یکسان مشخص کرد.

در این بخش از فراناز همراه ماباشید تا با کمک نطر متخصصان شما را در این امر راهنمایی کنیم.

 

دکتر بهزاد قریب زاده متخصص دندان درباره ضرورت کشیدن دندان‌های عقل و آسیاب کوچک در ارتودنسی اظهار کرد: اگر دندان‌های عقل در سن ۱۷ تا ۲۴ سالگی مانعی برای رویش دیگر دندان‌ها نداشته باشند، در آن زمان می‌توانند به رشد خود ادامه دهند. البته اگر فضای کمی داشته باشند می‌توانند موجب به هم ریختگی دیگر دندان‌های اطراف خود شوند. زیرا دندان‌های عقل آخرین دندان‌های فرد محسوب می‌شوند و در نبود فضای کافی ممکن است فشار بر دیگر دندان‌ها وارد کنند.

وی در ادامه افزود: معمولا تمام فشار‌ها یا انتقال نیرو به طور مقطعی بوده و بیشتر برای دندان‌های جلویی وارد خواهند آمد. زمانی کشیدن دندان‌های عقل بی‌فایده خواهد بود که اثر منفی خود را بر دندان‌ها گذاشته و به طور ناقص یا کامل رشد کرده باشند.

این متخصص دندان درباره جراحی دندان عقل متذکر شد: در این بین جراحی دندان‌های عقل فایده‌ای نخواهند داشت و بر بهبودی عارضه دندانی تأثیری نخواهند گذاشت، مگر این که دندان عقل خود به تنهایی عامل خطرناکی برای دندان و دهان محسوب شود. اگردندان عقل، عفونت‌های دهانی همچون مشکل در جویدن غذا ایجاد کند آن وقت نیاز به جراحی پیدا خواهد کرد.

وی درباره زمان کشیدن دندان عقل گفت: اگر بخواهیم تنها مانع به هم ریختن دندان‌هایمان شویم، می‌توان در همان زمان‌های ابتدایی اقدام به کشیدن دندان‌های عقل کنیم، موقعی که دندان‌های عقل تنها جوانه زده وهنوز رشد نکرده باشند. اما زمان بهبودی جای جراحی آن کمی طولانی خواهد بود.

این متخصص دندان بیان کرد: کشیدن دندان‌های آسیاب کوچک ارتباط تنگاتنگی با ارتودنسی کردن دارند. کشیدن دندان‌های آسیاب کوچک بستگی به بودن یا نبودن فضای کافی در دهان دارد که تنها متخصص ارتودنسی باید تشخیص آن را بدهد.

وی گفت: زمانی که دندان‌های آسیاب کوچک کشیده شوند، فضای کافی برای دندان‌های دیگر به وجود می‌آورند که آن زمان نیازی به کشیدن دندان‌های عقل نخواهیم داشت. بهتر است بجای دندان‌های عقل در ارتودنسی دندان‌های آسیاب کوچک کشیده شوند.

از نظر دکتر داوودیان، متخصص ارتودنسی، برای افرادی که به درمان ارتودنسی می پردازند، بهتر است تا این روند تصمیم گیری را به پایان طول دوره درمان ارتودنسی انداخت. در طول ارتودنسی، متخصص ارتودنسی جهت کشیدن دندان برای باز شدن فضای دندان ها اقدام می نماید، از این رو ممکن است دیگر نیازی به کشیدن دندان عقل وجود نداشته باشد.

یک متخصص برای تشخیص حالت دهان و دندان و مشکلات آن، به تصویربرداری رادیوگرافی می پردازد تابهترین مشاوره را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهد.

در این حالت مشخص می شود که آیا واقعا آن شخص نیاز به کشیدن دندان عقل دارد یا خیر؟

مناسب ترین زمان برای کشیدن دندان عقل چه زمانی است؟مناسب ترین زمان برای کشیدن دندان عقل چه زمانی است؟

*نشانه های دندان عقل دردناک*

درد دندان عقل باعث ایجاد درد در قسمت فک، گوش و محدوده آن می شود. در این صورت ممکن است دندان عقل شما با مشکلات عفونتی رو به رو شده باشد، در این صورت نیاز است تا هرچه سریعتر به پزشک خود مراجعه کنید تا از آسیب های جدی جلوگیری به عمل آورده باشید.

عفونت دندان عقل در موارد شدید، ممکن است تا تورم و حتی تنگ کردن محدوده تنفسی را به همراه داشته باشد.

با توجه به محل رشد و نمو دندان عقل، رسیدگی به بهداشت دهان و دندان در این قسمت دشوارتر می باشد و احتمال گیر کردن غذا و مواد غذایی بیشتر می باشد. در نتیجه در صورت عدم مراقبت مناسب، پوسیدگی و عفونت را به همراه خواهد داشت.

جدیدترین مطالب سایت