زنان آلفا | ویژگی های زنان آلفا که برای مردان جذاب ترینند

زنان آلفا | ویژگی های زنان آلفا که برای مردان جذاب ترینند

زنان آلفا | ویژگی های زنان آلفا که برای مردان جذاب ترینند

آلفا یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین تیپ‌های شخصیتی برای زنان است. کمتر چیزی به حیرت‌انگیزی و شگرفی خصوصیات زنان آلفا وجود دارد. تصویر موقر یک زن آلفا از خود و روش‌های مهربانانه اما راسخ‌اش حرکت قدرتمندانه‌ای است که می‌توان در او به تماشا نشست. درحالی که دیگران ممکن است در زندگی کمبود شجاعت و مدیریت داشته باشند، زن آلفا دقیقا می‌داند چه می‌خواهد، و کیست، و به هیچ وجه به خاطر آن ابراز ندامت نمی‌کند. هدف از مقاله حاضر بررسی شاخص‌های زنان آلفا می‌باشد.

 

تیپ‌های شخصیتی

در موجوداتی که زندگی اجتماعی دارند دسته بندی بر اساس سلسله مراتب قدرت وجود دارد که در هرم اجتماعی به نام آلفا ،بتا و اومگا تعریف میشود، آلفاها قدرتمندترین اعضای گروه اجتماعی هستند که در راس هرم به عنوان لیدر و سرگروه قرار می گیرند، هدایت و مسئولیت گروه به عهده آلفای گروه ست، آلفاها بیشترین سهم از امکانات اجتماع  را طلب می کنند و…

 

این دسته بندی در اجتماع حیوانات نیز دیده می شود. بر خلاف تصور عامه آلفاهای ماده ویژگی و رفتارهای مردانه ندارند برعکس در اوج زنانگی هستند تنها تفاوتشان با سایر زنان با ظاهر زنانه در این ست که برخلاف زنهای بتا و یا حتی اومگا می توانند همزمان با حفظ ظرافت زنانه در اوج قدرت و رهبری قرار بگیرند.

 

یک زن آلفا واقعی شخصیت قوی دارد و تنها چیزی که باعث شده به عنوان رهبر انتخاب شود، و چیزی که باعث می شود او مصرانه و بااراده در رسیدن به اهدافش سخت تلاش کند، حس قوی و اعتماد قوی به خود و اهدافش است. برخی از زنان با ویژگی آلفا متولد می شوند، در حالی که برخی دیگر در طول زندگی این ویژگی را توسعه می دهند.

 

مشهورترین زنان آلفا

طبق تست‌های روانشناسی، هیلاری کلینتون، ملکه الیزابت اول، اوپرا وینفری و آنجلینا جولی جزوه دسته زنان آلفا قرار گرفته‌اند.

 

جذابیت زنان آلفا برای مردان

زن های آلفا دارای ویژگی های ثابتی هستند که به راحتی آنها را از سایر زنان متمایز می‌کند، بازیگوشی، شیطنت و قدرت زنانگی ویژگی هایی ست که مثل آهنربا مردان را به سمت آنها جذب میکند و با جذابیت جادویی همیشه توجه زیادی از مردان را به خود جلب می کنند. اما خصوصیاتی مثل لجبازی ،تکبر ،اعتماد بنفس بالا، سرکش بودن و در کل ویژگی های که با قدرت طلبی مردان تداخل دارد هم عاملی برای گریزان بودن مردان از زنان آلفا میشود.

 

بنابراین مردان به دوراهی سختی می‌رسند ،کشش دیوانه کننده ای که اجازه نمی دهد از زن آلفا فاصله بگیرند و همین طور تلاش هم زمان برای گریز. چراکه مردان در طول دوره تکامل همواره برتر و مسلط بر زن بوده اند بنابراین تحمل زن راهبر و باهوش از توان اکثر آنها خارج است و وقتی متوجه می شوند زنان آلفا مطیع نمی شوند و هیچ زمان در بند یک مرد نمی‌مانند. بسیاری از مردان در مواجهه با این تداخل درونی، با این تیپ زنان ارتباط برقرار کرده و وارد رابطه می‌شوند اما قبل از اینکه رابطه وارد مرحله جدی بشود، فاصله گرفته و به سراغ زنان بتا می روند.

 

زنان بتا

زنان بتا برخلاف زنان آلفا علاقه ای به قدرت و امور مدیریتی ندارند ،انها پکیج کاملا کلاسیک و سنتی از زنانگی هستند،دلسوز،دلخوش به لذت های ساده و اغلب مخالف فمنیسم که برای عشق و عاشقی،خانه داری و مادر بودن ساخته شده اند، آنچه هر مردی برای یک خانه با آرامش به آن نیاز دارد اما ذات ماجراجو و تنوع طلب برخی مردان علاوه بر آرامش خانه چیزهای دیگری را نیز طلب میکند که هیچ زمان یک زن بتا  با توجه به پایبندی اش به عرف و سنت ها قادر به انجام آنها نیست.

 

زنان آلفا در رابطه

زنان آلفا زنانی هستند که شاید نتوان زیر یک سقف آنها را تحمل کرد اما آنقدر فریبنده هستند که مردان به خاطر تجربه بودن با آنها بر سر عشق و زندگی شان ریسک کنند، زنان آلفا هیجان و شور و شوق را به زندگی های روتین و سرسنگین تزریق می کنند، آنها به خوبی می دانند چه چیزی مردان را خوشحال و هیجان زده می کند. زنان آلفا هرچند همیشه در میان مردان جذاب زیادی احاطه شده اند اما نیازی به کمک و همراهی شان ندارند.

 

وابستگی مالی و عاطفی با مردان ایجاد نمی کنند، از آنها طلب عشق نمی کنند، اگرچه زنان به طور ذاتی از طریق شنیداری جادو شوند اما زنان آلفا در برابر تملق و تعریف های مردان ضعف نشان نمی دهند و مسخ نمی شوند و به همین دلیل با همان سرعتی که وارد رابطه دوستی با مردی شده اند هر زمان احساس بی حوصلگی و خستگی کنند مثل شبح غیب می شوند گویی که هیچ زمان نبوده اند.

 

ویژگی‌های بارز زنان آلفازنان آلفا | ویژگی های زنان آلفا که برای مردان جذاب ترینند

ویژگی‌های شخصیتی زنان آلفا

 

– سرسخت بودن از ویژگی‌های بارز زنان آلفا است

زندگی هر کسی ممکن است افت و خیزهایی داشته باشد زنان آلفا در موقعیت های سخت زندگی موانع را کنار می زنند و سخت تلاش می کنند. زن آلفا در مقابل بیماری، ی عدالتی، سوء استفاده جنسی، فقر و یا با شکست های ویران کننده استقامت می کند و اگر نیاز باشد دوباره تلاش خواهد کرد. او همیشه هدفمند زندگی می کند و به زندگی خوش بین است و هرگز تسلیم نمی شود.

 

– پافشاری بر عقاید و باورها

بسیاری از مردم سعی می کنند از طریق توهین یا تهدید زنان قدرتمند را ساکت کنند و سرجای خود بنشانند و اما توهین و تهدید در یک زن آلفا اثر ندارد. از آن دسته زنانی نیست که مغرور و مدعی عالم نما باشد و تظاهر به علم بر همه چیز داشته باشد. بلکه مسئولیت پذیر است و رفتار عادلانه ای دارد و در مقابل بی عدالتی ها ساکت و آرام نمی نشیند. زن آلفا شناخت دقیق از ضمیر باطنی اش دارد و در مورد موضوعاتی که برایش اهمیت دارند، کاملا آگاه و مطلع است وهمواره با موضوعاتی مواجه می شود که آتش درونش را شعله ور نگاه می دارد.

 

اغلب زنان آلفا را در برنامه های توسعه جامعه یا سازمان های غیر انتفاعی مختلف که برای ارائه خدمات بهتر فعالیت دارند را خواهید یافت. زن آلفا یک شیوه زندگی متفاوت دارد که کاملا با آن سازگار است. دیگران ممکن است پشت سر او بدگویی کنند یا او را سرزنش کنند که چرا طرز فکر و انتخاب های زندگی اش همانند آنها نیست و یا حتی سبک زندگی و انتخاب های او را زیر سوال می برند، و به طور کلی شیوه زندگی زن آلفا را درک نمی کنند … اما زن آلفا نسبت به حرف ها و نظرات دیگران بی اهمیت است.

 

– زنان آلفا افرادی وفادار هستند

بله درست است که زن آلفا زنی  کاملا مستقل و بی نیاز از مردان است و هر تن به هر احساسی نمی‌دهد اما اگر عشق و وفاداری زن آلفا را به دست آوردید، می‌توانید مطمئن باشید که او زنی با وفا است و هرگز از پشت به شما خنجر نزده و خیانت نمی‌کند. زن آلفا از شما پشتیبانی خواهد کرد، هنگامی که به او نیاز دارید، کنارتان خواهد بود و در افت و خیزهای زندگی همراهتان خواهد بود اگر وعده ای به شما بدهد به انجام آن مقید و پایبند خواهد بود. او نسبت به نزدیکان و دوستان خود احساس مسئولیت قوی دارد. برای امنیت، سلامتی و اقتدار اطرافیانش تمام تلاش خود را می کند.

 

زن آلفا برای حریم خصوصی خود ارزش زیادی قائل است

زن آلفا ممکن است با افراد بسیاری آشنا شود، اما تنها تعداد اندکی دوست بسیار نزدیک و صمیمی دارد که تا به حال به حریم خصوصی اش راه یافته اند و با وجودی که او با دیگران با احترام و حسن نیت رفتار می کند و می تواند با هر کس ارتباط برقرار کند، اما به راحتی به هر کسی اعتماد ندارد. زمانی که کسی اعتمادش را جلب کرد، او را جزعی از “خانواده” خود می داند و هر نوع کمکی که بتواند برایشان انجام خواهد داد.

 

– وقار خصوصیت اجتناب ناپذیر زنان آلفا

اگر زن آلفا خود را در موقعیتی بیابد که باید اصول خود را کنار بگذارد تا دیگران را خوشحال و راضی کند، می توانید اطمینان داشته باشید که زن آلفا در هر موقعیتی احترام و ارزش خود را حفظ می‌کند. او اصولش را به خطر نمی اندازد. اگر زن آلفا بالغ باشد، بعید است که برای جلب توجه ظاهری جلف و خارج از اصول اخلاقی برای خود سازد، بلکه ظاهر خود را طوری ترتیب می‌دهد که به او حس زیبایی و نفوذ پذیری دهد. او زنی است که برای جلب نظر به شیوه های مضحکانه متوسل نمی شود.

 

زنان آلفا برای بالا بردن خود نیازی به تخریب شخصیت دیگران ندارند 

برخی زنانی که به عنوان”زن آلفا” نامگذاری شده اند، تصور می شود که به دلیل بی رحمی و ظلم به زنان دیگر به این شهرت دست یافته اند. این گونه زنان رفتار گربه صفت دارند، اهل انتقاد و قضاوت هستند و سبک زندگی و سلیقه های زنان دیگر را به تمسخر می گیرند و سعی می کنند روحیه زنان دیگر را تخریب کنند و مثل زیردست با آنان رفتار کنند، فقط برای اثبات اینکه آنها رئیس هستند. اما یک زن آلفای واقعی این چنین نیست. او می داند که چه کسی است و در چه جایگاهی قرار دارد. او با زنان شایسته و لایق و با اعتماد به نفس همگام می شود.

 

زن آلفا به خوبی می داند که تنها زمانی که به کسی از زاویه بالا نگاه می کند، زمانی است که دست خود را برای کمک به سمت آن ها به سمت پایین دراز کرده است و برای حس قدرت و اعتماد به نفس کاذب نیازی به تخریب روحیه کسی و خرد کردن شخصیت کسی ندارد. اگر یک زن نسبت به سایرین گستاخ، سلطه جو، بی رحم و تهاجمی باشد، او دیگر یک زن آلفای واقعی نیست. او به احتمال زیاد یک فرد فوق العاده ناامن است که در بسیاری از سطوح آسیب دیده است و مشکلات اساسی به صورت رفتار تهاجمی و گستاخانه در او کاملا مشهود است.

 

– زن آلفا از ترک کردن و تنها شدن هراسی ندارد

یک زن آلفا که به نیازهای روحی خود کاملا آگاه است در صورت نیاز می تواند از برخی چیزها چشم پوشی کند و دور شود. به عنوان مثال در صورت نیاز از یک موقعیت، ماجرای عاشقانه، یک شهر و …. دوری خواهد کرد. اگر با زن آلفا بدرفتاری شود یا احساساتش نادیده گرفته شود ترجیح می دهد که تنها باشد و با حقیقت درونی خود صادق باشد. زن آلفا ممکن است برای مدتی کاملا صبور و با تحمل باشد، اما اگر او را بیش از حد تحت فشار دهید، او نه تنها شما را ترک خواهد کرد بلکه به شما اطمینان خواهد داد که هیچ راهی برای بازگشت باقی نخواهد گزاشت.

 

– زنان آلفا نقش بازی نمی کنند

زن آلفا افکار و ایده هایش را بر زبان می آورد و خواسته هایش را به وضوح بیان می کند. او نیازی به ایفای نقش و رول بازی ندارد. در محیط کار نیازی به نشان دادن قدرت و نفوذ یا غیبت و بدگویی از همکاران ندارد. و برای جلب توجه دیگران نقش بازی نمی کند، حسادت کسی را بر نمی انگیزد. خواسته ها و احساساتش را به وضوح بیان می کند و انتظار دارد دیگران نیز اینگونه رفتار کنند.

جدیدترین مطالب سایت