طرز تهیه سس مایونز رژیمی خوش طعم با کالری کم

طرز تهیه سس مایونز رژیمی خوش طعم با کالری کم

طرز تهیه سس مایونز رژیمی خوش طعم با کالری کم

سس مایونز رژیمی یکی از انواع سس های بسیار پر طرفدار و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. سس مایونز از پر مصرف ترین سس های موجود در سراسر جهان محسوب می شود که برای تهیه انواع غذاها و خوراکی ها استفاده می شود.

 

البته این سس خوشمزه یک ایراد بزرگ دارد و آن هم این است که به دلیل استفاده از روغن مایع برای تهیه آن دارای کالری بسیار زیادی می باشد.

 

البته این مشکل هم راه حل دارد و می توانیم به جای استفاده از روغن مایع از روغن زیتون استفاده کنیم تا کالری سس مایونز به صورت قابل توجهی کاهش یابد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت فراناز همراه باشید.

 

مواد لازم برای یک سالاد پنج نفره:

روغن زیتون ۲ لیوان

زرده تخم مرغ ۲ عدد

شکر ۱ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

پودر خردل ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سفید ۱ قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه سس مایونز رژیمی :

برای تهیه سس مایونز رژیمی و خوشمزه ابتدا زرده های تخم مرغ را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور کند همزن آن ها را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند و حالت لختگی شان از بین برود.

 

در این مرحله شکر را به کاسه اضافه می کنیم و در همین حین که مواد را اضافه می کنیم همزن باید روشن باشد و با دور متوسط بچرخد. ما فقط مواد را از کنار کاسه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با هم یکدست شوند.

 

بعد نمک را به مواد اضافه می کنیم و کمی پودر خردل که در صورت نبود آن طعم سس تغییر آنچنانی نمیکند. سپس آب لیمو و سرکه سفید را داخل پیاله ای می ریزیم و با قاشق مخلوط می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم.

 

سپس روغن زیتون را کم کم به مواد در چندین مرحله اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان روغن زیتون را به صورت یک دفعه به دیگر مواد اضافه نمی کنیم و باید آنرا با صبر کم کم اضافه کنیم و اجازه دهیم مخلوط شود.

 

در مرحله آخر فلفل سفید را به مواد می افزاییم و خوب که مواد مخلوط شود سس مایونز رژیمی سالم ما آماده است. در پایان سس مایونز را درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

مطالب داغ هفته اخیر