در هنگام سیل چگونه رانندگی کنیم که آب ماشین را نبرد؟

در هنگام سیل چگونه رانندگی کنیم که آب ماشین را نبرد؟

در هنگام سیل چگونه رانندگی کنیم که آب ماشین را نبرد؟

در این بخش از سایت فراناز درباره رانندگی در سیل نکات مفیدی را گردآوری کرده ایم که در ادامه مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

از نکاتی که رانندگان هنگام رانندگی در معابر آب گرفته و سیل باید رعایت کنند، این است که به هیچ وجه نباید قدرت سیل و سیلاب را دست کم گرفت، بسیاری در هنگام رانندگی قدرت و فشاری را که آب به اتومبیل وارد می ‎‌کند را دستم گرفته و باعث صدمه به خود و اتومبیل می شوند.

 

در منطقه سیل زده رانندگی نکنید.

 

از توقف کردن در منطقه آب گرفته بپرهیزید.

 

اگر سیل اطراف خودروی شما فرا گرفته است، خودرو را رها کنید و به یک منطقه مرتفع بروید و گرنه جریان سیل شما و خودرویتان را خیلی سریع با خود می برد.

 

با دنده سنگین حرکت کنید.

 

در بیشتر خودروها ارتفاع ۱۵ سانتی متر آب می تواند به کف خودرو برسد و کنترل آن را مختل کند و یا حتی باعث توقف حرکت آن شود.

 

اگر ارتفاع آب در حال حرکت بین 30 تا 60 سانتیمتر باشد تمامی خودروهای سبک و سنگین را شناور می کند.

 

خودرو و وسیله نقلیه، محل امنی در مقابل سیل نیست، اگر وسیله نقلیه شما (به علت فرو رفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد فورا آن را ترک کرده و به جای مرتفع بروید.

 

در صورت بالا آمدن سطح آب، از توقف در منطقه آب گرفته به هر دلیل بپرهیزید.

 

در هنگام رانندگی مراقب شیب ها و پیچ های جاده باشید، با دنده سنگین حرکت کنید چرا که در این مواقع، ترمزها در آب به خوبی کار نمی کنند.

 

لازم است افراد به مناطقی که سیلاب عقب‌ نشینی کرده است، توجه کنند چرا که استحکام خیابان ها و جاده ها ممکن است به خاطر جریان سیل ضعیف شده باشد که در این صورت ممکن است بر اثر وزن خودرو فرو برود.

مطالب داغ هفته اخیر