شباهت عجیب این خرچنگ و انسان + عکس

شباهت عجیب این خرچنگ و انسان + عکس

شباهت عجیب این خرچنگ و انسان

به گزارش فراناز، در پارک ساحلی کوچکی در ژاپن، دو مجسمه برنزی دو سامورایی را در حال مبارزه‌ای مرگبار نشان می‌دهند. این مجسمه‌ها یادبود یک نبرد تاریخی هستند که بیش از هشت قرن پیش در این منطقه اتفاق افتاد. افسانه‌های زیادی پیرامون این نبرد ایجاد شد، عجیب‌ترین آن‌ها افسانه یک خرچنگ بود.

 شباهت عجیب این خرچنگ و انسان + عکسشباهت عجیب این خرچنگ و انسان + عکس

 

این خرچنگ یک پوسته متمایز با طرحی مبهم شبیه چهره عصبانی یک سامورایی بود و گفته می‌شود وقتی جنگجویان درگذشته و غرق شدند، روح آن‌ها به خرچنگ‌ها منتقل شد و چهره شان برای همیشه روی خرچنگ‌ها حک شد.

 شباهت عجیب این خرچنگ و انسان + عکس

خرچنگی که شبیه انسان است !! تصاویر

 

این خرچنگ‌ها خرچنگ هیکه نامیده می‌شوند. گاهی نیز به آن‌ها خرچنگ سامورایی گفته می‌شود. اخترشناس و نویسنده مشهور آمریکایی بر این باور است که این شباهت به دلیل انتخاب مصنوعی است.

 

او می‌گوید ماهیگیرانی که در آب‌های ژاپن ماهیگیری می‌کنند هر خرچنگی که صدفش شبیه چهره سامورایی است به احترام هیکه دوباره به داخل آب می‌اندازند. این کار باعث می‌شود خرچنگ‌های سامورایی حفظ و تکثیر و خرچنگ هایی که شبیه سامورایی نیستند کم کم نابود شوند.

 شباهت عجیب این خرچنگ و انسان + عکس

خرچنگی که شبیه انسان است !! تصاویر

 

با این حال خرچنگ‌های هیکه کوچک و حدود چهار سانتیمتر هستند و هیچکس واقعا آن‌ها را نمی‌خورد و بنابراین ماهیگیران آن را از تور به داخل آب برمی گردانند.

 

علاوه براین خرچنگ هایی که صدفشان شبیه چهره انسان است در سراسر جهان یافت می‌شوند. خطوط و چروک هایی که چهره سامورایی را بازسازی می‌کنند درواقع نقاطی هستند که عضلات به صدف متصل می‌شوند.

جدیدترین مطالب سایت