شخصیت شناسی از روی ماشین مورد علاقه

شخصیت شناسی از روی ماشین مورد علاقه

شخصیت شناسی از روی ماشین مورد علاقه

 

این نوع از شخصیت شناسی یکی از دقیق ترین راه های شناخت فردی می باشد.

 

به گزارش فراناز طبق آنالیزهای انجمن مطالعات حمل‌ونقل ،4 فاکتور شخصیتی پایه وجود دارند که در هنگام خرید یک خودرو خود را نشان می‌دهند:شخصیتهای: جستجوگر ماجراجو، مؤسس، انزواطلب و شخصیت آرام. اگر خودروها نشان دهنده‌ی هویت‌های ما هستند بنابراین آنالیز مالکان خودروها از روی خودرویشان نسبتاً آسان خواهد بود.

 

خودروی بزرگ: آنها درباره‌ی اثرات زیست‌محیطی نگرانی کمتری دارند. مردان، افراد مسن و بازنشسته و شاغلان کارهای پاره‌وقت احتمالاً راننده‌ی این دسته از خودروها هستند. این دسته از افراد معمولاً به خانواده‌هایی با سطح تحصیلات پایین تعلق دارند.

 

خودروی کوچک: آنها اغلب انزواطلب هستند. این افراد خودروی بزرگی نیاز ندارند تا مردم را در چشم بر هم زدنی جابجا کنند. نگرانی‌های زیست‌محیطی اغلب در صدر لیست اولویت‌های این افراد قرار دارند. این دسته از مالکان عموماً در حالت جستجو نیستند و غالباً عضو خانواده‌های کم‌جمعیت هستند.

 

خودروی کامپکت: همانند راننده‌های خودروهای کوچک، مالکان خودروهای کامپکت نیز از مسافرت شخصی لذت نمی‌برند. بسیاری از این افراد شغل‌های حرفه‌ای دارند.

 

خودروی میدسایز: بانوان احتمالاً بیشتر از مردان صاحب این دسته از خودروها هستند. این دسته از افراد خانواده‌ی بزرگ و درآمد بیش‌ازحد متوسطی دارند.

 

خودروی لوکس: مالکان این خودروها علاقه دارند تا جستجوگر و ماجراجو باشند. این افراد فواصل طولانی را با وسایل عادی طی می‌کنند که اغلب هواپیما است. این افراد غالباً تحصیلات و درآمد بالایی دارند.

 

خودروی اسپورت: این افراد ماجراجو بوده و اغلب روحیه‌ای جوان‌پسند دارند.

 

مینی ون: راننده‌های مینی ون‌ها دوست دارند با خودروی شخصی مسافرت کنند. به احتمال زیاد این افراد از جنس مؤنث هستند و سنی بین 41 تا 64 دارند. عموماً این خودروها توسط خانواده‌های پرجمعیتی که بچه دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

پیکاپ: این افراد علاقه‌ی وافری به کار دارند. مالکان پیکاپ ها اکثراً مرد بوده و تحصیلات پایینی دارند.

جدیدترین مطالب سایت