کاهش وزن و لاغری با شنا کردن

کاهش وزن و لاغری با شنا کردن

کاهش وزن و لاغری با شنا کردن

این روزها تناسب اندام به دغدغه فکری برای بسیاری از افراد تبدیل شده است.راه های زیادی برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد اعم از رژیم های غذایی،ورزش،پیاده روی،مصرف دمنوش ها و….!اگر دنبال کاهش وزن هستید ما به شما ورزش شنا را در کنار راه های دیگر پیشنهاد میدهیم.

 

به نقل از سایت MNT، با وجود این که بیشتر افراد ورزش‌های قلبی ـ عروقی و وزنه زدن را انتخاب می‌کنند، ورزش شنا بیشتر به کالری سوزی کمک می‌کند و باعث لاغر شدن فرد می‌شود.

 

شنا بر روی تمامی عضلات بدن کار می‌کند و استقامت را نیز افزایش می‌دهد. این ورزش به مفاصل بدن فشار وارد نمی‌کند و برای افرادی که مبتلا به آرتروز هستند، نیز مناسب است. یک ساعت شنا باعث سوزاندن حدود ۴۰۰ کالری می‌شود. در صورتی که این ورزش با شدت بیشتری انجام شود کالری سوزی آن نیز افزایش می‌یابد.

 

تنها ۳۰ ‌دقیقه شنا به افزایش انعطاف پذیری بدن، کاهش تورم و استرس کمک می‌کند.

 

دلیل این که شنا بر لاغری تاثیر بیشتری دارد، این است که بر روی تمامی عضلات بدن کار می‌کند و این مساله کاهش وزن را سرعت می‌بخشد شنا بر کاهش چربی های شکمی نیز تاثیرگذار است.

 

این ورزش سوخت و ساز بدن را نیز بیشتر می‌کند، بنابراین فرد حتی بعد از انجام آن نیز به کالری سوزی ادامه‌ می‌دهد.البته باید در نظر داشت که تغذیه نیز نقش اساسی در کاهش وزن دارد و در کنار شنا باید میزان کالری دریافتی را نیز محدود کرد.

 

برای شروع می توانید سه تا پنج بار در هفته‌ و هر بار ۳۰ ‌دقیقه شنا کنید. بعد از مدتی ۳۰ ‌دقیقه را به یک ساعت افزایش دهید.

جدیدترین مطالب سایت