صاف کردن موهای وز خشک و فر با این روش های خانگی و کارساز

صاف کردن موهای وز خشک و فر با این روش های خانگی و کارساز

صاف کردن موهای وز خشک و فر با این روش های خانگی و کارساز

اگر شما هم از موهایی وز و ناصاف رنج میبرید و میخواهید موهایی صاف و درخشان داشته باشید با ما در این مطلب از سایت فراناز همراه باشید. روشهای مهم صاف کردن مو و از بین بردن وز آنرا برای شما جمع آوری کرده ایم. اصلی ترین دلیل وز شدن موها، خشکی بیش از حد ساقه مو است که می توان با راهکارهای زیر آن را درمان کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

 

صاف کردن موهای وز و خشک , اگر تجربه وز شدن موهایتان را دارید، به شما توصیه می کنیم نکات ۱۲ گانه ای که در ادامه آمده است را بخوانید تا بعد از این، با خیالی آسوده در مهمانی ها شرکت کنید و نگران وز شدن موهایتان بعد از خشک شدن نباشید. اصلی ترین دلیل وز شدن موها، خشکی بیش از حد ساقه مو است که می توان با راهکارهای زیر آن را درمان کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

 

روش های صاف کردن موهای وز و خشک

1. موهایتان را با ملایمت بشویید.

هر چه که در طول ماه های سرد کمتر از شامپو استفاده کنید، موهایتان رطوبت بیشتری را در خود نگه می دارند. درست است که شامپو برای تمیز کردن مو و پوست سر لازم است، اما حتی اگر از شامپو های مخصوص موی خشک که به خوبی نیز فورموله شده اند زیاد استفاده کنید، به موها آسیب می زنیدو دچار وز مو می شوید.

راه حل: به ندرت از شامپو استفاده کنید؛ حداکثر ۱ تا ۳ بار در هفته.

 

از روغن های طبیعی برای مرطوب کردن موهایتان استفاده کنید، در بین دفعاتی که از شامپو استفاده می کنید یک بار از شامپوی مخصوص موی خشک و یا نرم کننده به تنهایی استفاده کنید. منظور از نرم کننده به تنهایی این است که موهایتان را خیس کرده و سپس از نرم کننده استفاده کرده و موها را آبکشی کنید بدون اینکه از شامپو استفاده کنید.

 

2. موهایتان را به آرامی با حوله خشک کنید.

هر چه که با حوله بیشتر موهایتان را دست کاری کنید مو مجعد تر و وزوزی تر می شود. یک حوله خشن و زبر مو را بیشتر وز میکند و هر بار که استفاده میکنید بیشتر و بیشتر به مو صدمه یزنید.

 

در عوض به آرامی حوله را بر روی مو ها فشار داده تا آب اضافه را جذب کند. شگفت زده خواهید شد وقتی ببینید با کنار گذاشتن عادت های قدیمی و با یک کار ساده چطور موهایتان تغییر خواهد کرد.

 

3. محصولات حالت دهنده مو را هوشیارانه انتخاب کنید.

در طول زمستان اگر موی خشک دارید از محصول حالت دهنده استفاده کنید که موها را لطیف می کند و به حفظ رطوبت مو کمک می کند. هوای سرد رطوبت را از بین می برد بنابراین باعث ایجاد الکتریسیته می شود و موها هر روز در شرایط بدتری قرار می گیرند.

 

لوسیون های حالت دهنده و سرم سیلیکون بهترین حالت دهنده ها هستند. اینکه چه مقدار استفاده کنید بستگی به جنس موهایتان دارد.

 

آن هایی که موهای معمولی دارند بهتر است که از این محصولات خیلی کم استفاده کنند تا موهایشان سنگین نشود ولی کسانی که موهای ضخیم دارند بهتر است که از مقدار بیشتری استفاده کنند.

 

نکته: علی رغم اینکه بعضی از محصولات ادعا می کنند که از مو در برابر حرارت محافظت می کنند،هیچ محصولی وجود ندارد که جلوی آسیب ها را بگیرد.این محصولات در بهترین حالت تنها آسیب ها را کاهش می دهند. حرارت زیاد همیشه به مو آسیب می زند صرف نظر از این که چه محصولی شما استفاده می کنید.

 

4. در استفاده از سشوار دقت کنید.

هنگام خشک کردن مو با سشوار حرارت را به همه ی نقاط سر انتقال دهید.برای انتقال حرارت به لایه های زیرین مو حتما از سر پخش کننده حرارت سشوار استفاده کنید،سشوار را مدام در اطراف موها بچرخانید و بر روی یک نقطه متمرکز نشوید.این امر باعث می شود که موهایتان سریعتر خشک شود و کمتر وز شود.

 

5. نرم کننده های قوی

زمانیکه موهایتان خشک شده و یا آسیب دیده است ماسک های نرم کننده بهترین دوست موهایتان خواهند بود، چه در فصل زمستان و یا فصل های دیگر هر زمان که موهایتان به نرم کننده نیاز داشت باید مدام از آن استفاده کنید. هر چه که موهایتان خشک تر و آسیب دیده تر باشد بیشتر به نرم کننده ها نیاز پیدا می کنید.

 

مقداری از نرم کننده ای را که انتخاب کرده اید در شب بر روی مو ها بزنید و در صبح آبکشی کنید و یا با شامپو موها رو بشویید. کسانی که موی خیلی خشک دارند نیازی نیست از شامپو استفاده کنند؛ همان آبکشی کافی است. کسانی که موهای خیلی آسیب دیده دارند، هر چه که بیشتر از نرم کننده ها استفاده کنند کمتر با وز مو مواجه می شوند.

 

6. از کوتاه کردن موهای آسیب دیده غافل نشوید.

ممکن است که در روزهای سرد سال تنبلی کنید و از کوتاهی موهایتان غافل شوید اما کوتاه کردن موهای خشک و آسیب دیده بهترین راه برای حفظ زیبایی آن ها است. از آرایشگر خود بخواهید در میان کوتاهی معمول که سالانه انجام می دهید موهایتان را در این فاصله زمانی نوک گیری کند و موهای آسیب دیده را کوتاه کند.

 

این ها راه حل های ساده ای هستند که امتحانشان را پس داده اند و برای زیبایی موها لازم و ضروریهستند؛ مخصوصا برای آن هایی که در مناطق گرم زندگی می کنند و در زمستان رطوبت هوا کم می شود.

 

7. موها را چرب کنید.

موهای مجعد زودتر خشک می​شوند، بنابراین باید ساقه مو و انتهای ساقه را کمی چرب کنید. بعد از استفاده از نرم​ کننده و آبکشی، کمی پایین موها را با روغن​ های طبیعی چرب کنید.

 

می ​توانید از کرم​های مخصوص مو استفاده کنید. اما روغن​ های طبیعی بیشتر جذب موها می​شوند،در حالی که روغن ​های سیلیکون روی لایه​ رویی مو باقی می​مانند و ظاهر مو را کثیف جلوه می​دهند.

 

8. استفاده از محصولات بدون الکل

الکل باعث خشکی موها می​شود و در نتیجه موها وز می ​شوند.از محصولات بدون الکل استفاده کنید.می​توانید شامپوها، نرم ​کننده‌ها و اسپری​ هایی را که در آرایشگاه​ ها استفاده می‌شود، خریداری کنید زیرا اکثر محصولات مورد استفاده در سالن​ ها اثر درازمدت ندارند و حاوی مواد خنثی مثل الکل نیستند.

 

9. فقط ریشه موها را خشک کنید.

برای اینکه از وزشدن موها جلوگیری کنید، فقط ریشه موها را با حرارت سشوار خشک کنید،این کار باعث می​شود تا ساقه و نوک​ موها زیاد خشک نشود و همانطور مرطوب باقی بماند.

 

10. موهای خشک را شانه نزنید.

هرگز موها را بعد از اینکه خشک شد، شانه یا برس نکنید، این کار نه تنها باعث از هم گسیختگی کوتیکول موها می​شود، بلکه باعث می​شود موها بیشتر کشیده شوند. بعد از اینکه موها را کمی با حوله خشک کردید، از محصولات نرم ​کننده و ضدوز مثل کریستال استفاده کنید و بعد به آرامی موها را شانه بزنید.

 

11. موهای خشک را با انگشتان مرطوب شانه کنید.

اگر موهایتان خشک شد و شانه یا برس نداشتید، مشکل شما با کمی آب برطرف می​ شود.زیرا دلیل اصلی وز شدن موها، خشک شدن آنها است. کمی دستان و انگشتان خود را خیس کنید و انگشتان را به آرامی لابه​لای موها ببرید و کار شانه را با دست انجام دهید.

 

12. موها را نپزید.

هر وسیله داغی که روی پوست دست می​تواند تاول ایجاد کند، برای موها نیز مضر است. بنابراین استفاده از اتوهای مو را فراموش کنید و اگر سشوار نیز استفاده می​کنید، مراقب میزانحرارت آن باشید و با حرارت زیاد آن را مستقیم روی موها نگه ندارید. بهتر است ابتدا سشوار را با حرارت کم بگیرید و کم کم حرارت آن را زیاد کنید.

 

13. آب گازدار:

اگر معمولا ترجیح می‌دهید برای خشک کردن موهای‌تان از سشوار استفاده نکنید و دوست دارید موهای‌تان به‌صورت طبیعی خشک شود و اگر موهای شما به دلیل رطوبت وز می‌کنند، یک روش خوب برای جلوگیری از این وز، استفاده از آب گازدار است، کافی است در حمام بعد از این مثل همیشه موهای‌تان را شستید و آبکشی کردید، در آخر یک‌بار موهای‌تان را با آب گازدار آبکشی کنید.

 

14. سرکه سیب:

یک راه حل طبیعی مؤثر دیگر برای جلوگیری از وز موها، استفاده از سرکه سیب است، روند استفاده از این راه هم خیلی شبیه استفاده از آب گازدار است یعنی در حمام مثل همیشه موهای‌تان را بشویید و در آخر مقداری مساوی آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و موها را با آن آب بکشید.

 

15. ماءالشعیر:

اگر موهایی فر و همیشه با حالت دادن آنها مشکل دارید، یک راه حل خوب استفاده از ماءالشعیر است، ماءاشعیر فر موهای شما را ثابت نگه می‌دارد تا موهای شما وقتی خشک می‌شود نیز مثل زمانی باشد که خیس است.کافی است تمام موها را به آن آغشته کنید.

 

16. نرم‌کننده طبیعی:

یک فرمول ویژه برای نرم کردن و حالت دادن موهای خشک شما. یک فنجان مایونز را با نصف یک عدد آووکادو له شده مخلوط کنید و آن‌قدر بزنید تا حالت چسبی پیدا کند، این مخلوط را به موهای‌تان بمالید سپس موها را با یک کلاه پلاستیکی و با یک حوله داغ روی آن را بپوشانید، حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس موها را آب بکشید، برای نتیجه بهتر هفته‌ای یک‌بار این کار را تکرار کنید.

 

17. روغن زیتون و نارگیل:

این روغن‌ها برای مبارزه با وز بهترین دوستان شما هستند.برای این‌که موهای شما خیلی چرب به‌نظر نرسد مقدار کمی از این روغن‌ها را کف دست‌تان بریزید سپس میان موهای‌تان بمالید.

 

18. صاف‌کننده‌های سرامیکی:

اگر می‌خواهید موهای‌تان را با اتو صاف کنید، اتویی انتخاب کنید که صفحه‌های سرامیکی داشته باشد.

جدیدترین مطالب سایت