طرز تهیه و آموزش پخت خورشت آلو اسفناج

طرز تهیه و آموزش پخت خورشت آلو اسفناج

طرز تهیه و آموزش پخت خورشت آلو اسفناج

ما ایرانی ها خورشت های زیادی را در خانه خود به روش خانگی طبخ میکنیم. در این مطلب از سایت فراناز می خواهیم طرز تهیه خورشت آلو اسفناج خانگی را به شما آموزش بدهیم.

 

خورش آلو با اسفناج بسیار خوشمزه بوده و از خواص بسیار بالایی برخوردار است.

 

فصل اسفناج که می شود خورش آلو اسفناج اولین غذایی است که به ذهن خانم های خانه می افتد ولی لابد می خواهید بگویید از وقتی گیاهخوار شده اید لب به این غذا نزده اید. در این جا روش تهیه خورش آلو اسفناج گیاهی را داریم که از مدل گوشت دار آن هم خوشمزه تر است، امتحان کنید.

 

مواد لازم برای خورشت آلو اسفناج 4  نفره :

طرز تهیه و آموزش پخت خورشت آلو اسفناج

طرز تهیه خورش آلو اسفناج گیاهی:

ابتدا اسفناج را پاك كرده و بشویيد. بعد از آنکه کاملا خشک شد، آن را به صورت قطعات درشت خرد كنيد. آلوبرقانی را بشویید و حدود نیم ساعت آن را خیس کنید. قارچ دکمه‌ای را خوب بشویید و  به صورت درسته در غذا استفاده کنيد.

 

سپس پیاز را به صورت نگيني خرد کنید. در یک تابه مناسب کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، پیاز را داخل روغن تفت دهید تا سبک شده و طلایی شود. بعد زردچوبه و ادویه را اضافه كرده و مخلوط كنيد.

 

در این زمان باید آلو و قارچ را به پیاز داغ اضافه کرده و کمی تفت دهيد. بعد از دو تا سه دقيقه اسفناج خرد شده را افزوده و با بقيه مواد تفت دهيد. نصف ليوان آب هم اضافه كنيد. صبر کنید تا مواد بپزند و خورش جا بيفتد.

 

شکر و آبلیمو را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. در آخر پخت، نمک و مخلوط شكر و آبليمو را به خورش اضافه كنيد. بعد از چند دقيقه خورش شما آماده است.طرز تهیه و آموزش پخت خورشت آلو اسفناج

به روش دیگر:

در این خورش از قارچ هاي درشت به صورت ورقه‌ای نيز می توانيد به جای قارچ دکمه‌ای استفاده كنيد.

 

فوت‌وفن :
اين خورش نبايد آبكی باشد. پس به ميزان آبی كه اضافه می كنيد خوب دقت كنید. همچنين اجازه دهيد خورش خوب جا بيفتد.

جدیدترین مطالب سایت