طرز تهیه فرنی سه رنگ

طرز تهیه فرنی سه رنگ

طرز تهیه فرنی سه رنگ

فرنی از جمله دسرهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد، که می توان به عنوان یک دسر عالی و خوش طعم به راحتی آن را در منزل تهیه کرد. طرز تهیه فرنی ساده می باشد و از محبوبیت بسیاری در خانواده های ایرانی بهره می برد. البته مصرف این دسر بیشتر برای ماه مبارک رمضان می باشد و اغلب با رنگ های مختلف بر سر سفره افطار نهاده می شود. به همین منظور در ادامه به آموزش طرز تهیه فرنی سه رنگ که یک نوع فرنی مجلسی محسوب می شود، می پردازیم.

 

دستور تهیه فرنی سه رنگ

مواد مورد نیاز برای تهیه فرنی سه رنگ عبارت است از:

آرد برنج/ ۲ قاشق سوپ خوری
شیر سرد/ ۲ لیوان
کره/ به مقدار لازم
شکر/ ۴ قاشق
گلاب/ ۲ قاشق
زعفران دم کرده/ ۱ قاشق مرباخوری
پودر کاکائو/ ۱ قاشق چای خوری

 

طرز تهیه فرنی سه رنگ :

شیر سرد را درون قابلمه ای مناسب بریزید، بعد آرد برنج را به آن بیافزاید و کاملا آرد را داخل شیر حل نمایید. سپس قابلمه را روی شعله با حرارت کم قرار دهید و دائما مواد را به هم بزنید ( هم زدن مدام مواد باعث گلوله گلوله نشدن آرد برنج در شیر سرد می شود).

 

پس از این که مواد مقداری غلیظ شد، گلاب و شکر را به آن بیافزاید و تا زمانی که فرنی قوام یا غلظت کافی را پیدا نکرده است، مواد را مرتب به هم بزنید.

 

در مرحله بعدی طرز تهیه فرنی سه رنگ پس از قوام مواد، باید مقداری کره را به مواد اضافه کنید و به هم بزنید.

 

اکنون فرنی آماده شده را درون سه ظرف مجزا بریزید، تا سه نوع فرنی با سه رنگ های مختلف داشته باشد.

 

فرنی زعفرانی :

مقدار زعفرانی که از قبل دم کرده بودید را قبل از سفت شدن فرنی به یکی از ظرف ها اضافه کنید و کاملا به هم بزنید، تا رنگ آن کاملا یکدست شود و طعم زعفران به خرد فرنی برود.

 

فرنی کاکائویی :

کاکائو را به همراه ۲ الی ۳ قاشق آب را درون یک ظرف بریزید و بر روی حرارت قرار دهید، پس از گرم شدن آن را به ظرف دیگر فرنی اضافه کنید و آن را خوب به هم بزنید.

 

حال این سه نوع فرنی با رنگ های زعفرانی و کاکائویی و سفید را می توانید، به شکل لایه لایه و یا دلخواه را داخل ظروف مخصوص دسر بریزید و تا هنگام سرو فرنی در داخل یخچال نگهداری نمایید.

جدیدترین مطالب سایت