طرز تهیه و دستور پخت نان کرمدار وانیلی

طرز تهیه و دستور پخت نان کرمدار وانیلی

طرز تهیه و دستور پخت نان کرمدار وانیلی

نان کرمدار وانیلی بسیار خوشمزه می باشد مصخوصا اگر خانگی باشد. در اینجا طرز تهیه نان کرمدار وانیلی را به طور کامل شرح خواهیم داد. نان های خانگی بسیار خوشمزه هستند اگر کمی مهارت داشته باشید می تواند نان های خوشمزه در خانه تهیه نمایید در ادامه جزئیات بیشتر طرز تهیه نان کرمدار وانیلی را در سایت فراناز خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

دستور پخت نان کرمدار وانیلی را برای شما عزیزان در این بخش آموزش خواهیم داد این نان بسیار طرفدار دارد ماه رمضان هم بهانه خوبی برای درست کردن این نوع نان های خوشمزه می باشد نان کرمدار، نان ساده ای است که می توانید در خانه درست کنید و برای وعده افطار آن را نوش جان کنید.

 

مواد لازم خمیر :

طرز تهیه و دستور پخت نان کرمدار وانیلی

 

مواد لازم کرم وانیلی :

طرز تهیه و دستور پخت نان کرمدار وانیلی

 

مواد لازم رومال :

طرز تهیه و دستور پخت نان کرمدار وانیلی

طرز تهیه خمیر :

شکر، نمک، وانیل، مایه خمیر و 250 گرم از آرد را با قاشق خوب مخلوط نمایید. مرکز مواد را کمی گود نموده تخم مرغ و آب ولرم را اضافه کنید.

 

سپس مواد را مجدد هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کنند خمیر را حدود پنج دقیقه ورز دهید سپس کره را کم کم به خورد خمیر دهید و حدود ده دقیقه دیگر خمیر را ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی حاصل شود.

 

اگر احساس کردید خمیر شل است از آرد باقی مانده کم کم استفاده نمایید اما مراقب باشید با استفاده بیش از حد از آرد، خمیر را سفت نکنید.

 

کف و دیواره های یک کاسه بزرگ را به روغن مایع آغشته نمایید، خمیر را چانه کنید در کاسه بگذارید رویش را نیز با کمی روغن مایع چرب کنید سپس روی ظرف را با سلفون یا پارچه بپوشانید و حدود دو ساعت در فضایی نسبتا گرم قرار دهید تا ور آید و حجمش دو برابر شود.

 

پس از ورآمدن، دستتان را مشت کنید و پف خمیر را بگیرید سپس خمیر را در حد بیست ثانیه ورز دهید بعد به چانه هایی حدود 70 گرمی تقسیم کنید. روی چانه ها را با پارچه بپوشانید بعد از چانه اول شروع به فرم دادن کنید.

 

هر چانه را با وردنه به صورت مستطیلی به ابعاد 8 در 16 باز کنید به اندازه یک قاشق سوپخوری از کرم بردارید و در یکی از عرض های مستطیل به صورت نواری قرار دهید سپس از همان سمت خمیر را رول کنید.

 

کف سینی فر را با روغن جامد چرب نمایید و خمیرها را با فاصله از هم در سینی بچینید. روی آن ها را با پارچه بپوشانید و در فضای گرمی قرار دهید تا دوباره تغییر حجم دهند. سپس یک تخم مرغ کامل را با چنگال بزنید یکی دو قطره رنگ زرد زعفرانی اضافه نمایید و با قلم مو روی خمیر را رومال نمایید.

 

سینی را در فر از پیش گرم شده به دمای 190 درجه سانتی گراد به مدت تقریبی 10 الی 15 دقیقه قرار دهید در حدی که روی نان ها کاملا طلایی و سرخ شود.

 

طرز تهیه کرم وانیلی :

شیر را در ظرف مناسبی ریخته بر روی شعله ملایم قرار دهید تا داغ شود. زرده تخم مرغ را با شکر و آرد با قاشق هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند سپس کمی از شیر داغ به ترکیب تخم مرغی اضافه کنید و هم بزنید بعد مابقی شیر را نیز اضافه کنید و همه را با هم، هم بزنید و مجددا بر روی شعله برگردانید و مرتب هم بزنید تا به جوش آید و کاملا غلیظ شود.

 

پس از آن که غلیظ شد از روی شعله بردارید به ظرف دیگری انتقال دهید و رویش پلاستیک فریزر بگذارید تا رویه نبندد و کاملا خنک شود، زمانی که کاملا خنک شد اسانس وانیل را بیفزایید و از کرم استفاده کنید.

 

نکته :

از آرد نان فانتزی استفاده کنید که می توانید از نانوایی های نان فانتزی تهیه کنید.

 

مایه خمیر فوری را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

 

در برخی دستورها مایه خمیر ابتدا با آب ولرم یا شیر ولرم به همراه کمی شکر ترکیب می شود و عمل می آید و سپس به ترکیبات خمیر اضافه می شود اما در اینجا مستقیما به مواد خشک اضافه شده است و نتیجه در هر دو حالت یکی است و فرقی نمی کند از چه شیوه ای استفاده شود.

 

هنگام اضافه کردن کره به خمیر، خمیر کمی شل و چسبنده می شود اما پس از این که کل کره به خورد خمیر می رود و خمیر ورز می خورد حالت چسبندگی خمیر از بین می رود.

 

آب مورد استفاده در خمیرها باید ولرم باشد زیرا اگر داغ باشد خمیر بوی ترشیدگی می گیرد و اگر سرد باشد یا خمیر عمل نمی آید یا به سختی عمل می آید.

 

منبع: seemorgh.com

جدیدترین مطالب سایت