عجایب هفتگانه کشور هندوستان + تصاویر

عجایب هفتگانه کشور هندوستان + تصاویر

عجایب هفتگانه کشور هندوستان + تصاویر

مکان های دیدنی و گردشگری در هند بسیار زیاد هستند که در این مطلب به 7 مورد مشهور آن ها اشاره کرده ایم. کشور هندوستان با معماری و ساختمان های دیدنی باعث شده است که مردم زیادی به این کشور زیبا برای مسافرت بیایند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر مکان های عجیب و دیدنی هفتگانه کشور هندوستان را در سایت فراناز خواهید دید با ما همراه باشید.

 

این کشور مکان و بناهای قدیمی بسیاری در خود جای دارد آثار باستانی هندوستان از زمانهای قدیم مورد توجه همه واقع می شوند بسیاری از مردم برای گردشگری به این کشور زیبا سفر می نمایند عجایب هفتگانه هند، با توجه به جدابیت هایی خاصی که در زمینه هنر و معماری دارند، بسیاری از افراد و گردشگران را در سراسر جهان به خود جذب می کنند.کشور هند در سفر به هند مکان های دیدنی و قدیمی بسیاری دارد که فرهنگ این کشور و همچنین هنر و معماری آن جز خاص ترین ها در دنیا می باشد و این ها را می توان در این عجایب هفتگانه دید. در ادامه با این عجایب هند آشنا می شویم.

عجایب هفتگانه کشور هندوستان + تصاویر

 

معبد طلایی پنجاب

در هند و یا سفر به هند مقدس ترین مکان مذهبی پیروان آئین سیک، “معبد طلایی” یا “دربار صاحب” رو خواهید دید ، که این مکان در جهان نیز در حوزه خود اولین است. پنجمین سیخ گورو یعنی گورو ارجن شهری به نام امریتسار در ایالت پنجاب طراحی کرده است، که این معبد در همین شهر قرار دارد. در این معبد، کتاب مقدس سیخ ها به نام “آدی گرانت” و همچنین آکال تخت یا “تاج و تخت خدای جاودان” که بت سیخ ها است، قرار دارد. این معبد برای بازدید تمامی ادیان آزاد است. روزانه 100هزار نفر از طبقات بالایی این معبد که از طلا پوشیده شده است، بازدید می کنند.

عجایب هفتگانه کشور هندوستان + تصاویر

 

مجسمه بزرگ گوماتارایا

این مجسمه، تندیس مقدس پیروان جین گرایی هند می باشد. محل قرار گیری این مجسمه در ایالت کارناتای هند است. بر اساس افسانه های هند، گوماتارایا، پسر ریشابهانتا بوده و بعد از یک سال بی حرکت ماندن و ژرف اندیشی به رستگاری رسیده است. در این مدت گیاهان و دختان بسیاری در اطراف پای او سبز کردند. این مجسمه به عنوان ادای احترام به مردم در ایام باستان هند، ساخته شده است. طول این مجسمه 21 متر است و در بالای تپه سراوانابلگولا در ایالت کارناتا می باشد. این مجسمه در سال 981 میلادی، توسط چاوندارایا، وزیر و فرمانده جنگ سلسع گانگا، ساخته شد.این نکته یکی از عجایب هفتگانه هند است که در مجموعه حقایق این کشور باید بدایند.

عجایب هفتگانه کشور هندوستان + تصاویر

 

دانشگاه نالاندا

این دانشگاه بین قرن 7 پیش از میلاد تا سده 1200 پس از میلاد، یک صومعه بودایی و مرکز آموزشی بوده است. این مکان از جمله میراث فرهنگی ثبت شده در یونسکو می باشد. نالاندا در 95 کیلومتری پاتنا، مرکز ایالت بهار قرار دارد. این دانشگاه از معروف ترین دانشگاه های هند باستان است که از آموزه های زبان سانسکریت ودایی تاثیر گرفته است. طی سلطنت گوپتا، این دانشگاه به شکوفایی رسیده است. این دانشگاه در زملن اوج، دانش آموختگانی آسیسای مرکزی، تبت، چن و کره داشته است. در سده 1200، سلسله مملوکیان، این دانشگاه را غارت کردند و باعث شد تا این دانشگاه به فراموشی سپرده شود. بعد از مدت ها و سال های بسیار زیادی، دولت هند در حال حاضر آن را مرمت کرده است و افراد بسیار زیادی به دیدن آن می آیند.

عجایب هفتگانه کشور هندوستان + تصاویر

 

تاج محل

تاج محل نماد عشق است و افراد کمی هستند این محل را به این نماد معروف نشناسند. پنجمین امپراتور گورکانی هند، شاه جهان، برای یادبود همسر ایرانی خود، ارجمند بانو، دستور ساخت تاج محل را داده است. همسر او در سال 1631 هنگام وضع حمل از دنیا رفت. آرامگاه ممتاز محل و همچنین شاه جهان، در تاج محل قرار دارد. سال 1653 میلادی این محل تکمیل شده است. تاج محل جز میراث ثبت شده در یونسکو می باشد، همچنین نه تنها جز عجایب هفتگانه هند است، بلکه جز عجایب هفتگانه جهان نیز می باشد.

عجایب هفتگانه کشور هندوستان + تصاویر

 

پرستشگاه خورشید کونارک

این پرستشگاه در اوریسای هند قرار دارد و در سال 1255، ناراسیمهادوا، یکی از فرمانروایان سلسله گانگا، دستور ساخت آن را داده است. این پرستشگاه معماری شگفت انگیز و مجسمه های زیبایی دارد و بیشتر شهرت آن به همین دلیل است. در این مکان جاذبه گردشگری اصلی، معبد ارابه مانند است که چرخ ها و دیواره ها و ستون های حکاکی شده دارد. بیشتر قسمت های این پرستشگاه تخریب شده است. این معبد به خدای خورشید هندیان باستان تقدیم شده است.

عجایب هفتگانه کشور هندوستان + تصاویر

 

مجموعه یادمان های کاجوراهو

این مجموعه شامل معابد هندویی و جین گرایی است، و در ایالت مادیه پرادش هند قرار دارد. این مکان نیز جز میراث ثبت شده در یونسکو است. شهرت این مجموعه به خاطر مجسمه ها و معماری خاص آن است.بین سال های 950 تا 1050 میلادی با دستور سلسله چاندلا، این معابد و یادمان ها ساخته شده اند. تا قرن 12 میلادی، این مکان 85 معبد داشته که در حال حاضر 29 معبد از آنها باقی مانده است. تمامی مجسمه ها و جزئیات و پیچیدگی و طراحی هایی که در این مجموعه وجود دارد، هنر غنی هند باستان را نشان می دهد.

عجایب هفتگانه کشور هندوستان + تصاویر

 

مجموعه تاریخی هامپی

هامپی دهکده کوچکی است که پر از معابد و مقبره های شگفت انگیز و قدیمی است، این دهکده در ایالت کارناتاکای هند قرار دارد. این دهکده، در اوج شکوفایی خود، جز ثروتمندترین شهرهای جهان بوده است. هامپی قسمت از ویجایاناگارا، یکی از امپراطوری های باستانی هند بوده است، فرمانروایان این امپراطوری معروف به عشق، هنر، علم، فرهنگ و حکومتی کارآمد، بوده اند. از مهم ترین یادمان های هامپی، حمام ملکه، مجموعه معابد ویتالا و معبد ویروپاکشا، می باشند.

عجایب هفتگانه کشور هندوستان + تصاویر

 

منبع: hamgardi.com

جدیدترین مطالب سایت