عرفان حلقه چیست؟همه چیز درباره عرفان حلقه

عرفان حلقه چیست؟همه چیز درباره عرفان حلقه

عرفان حلقه چیست؟همه چیز درباره عرفان حلقه

 

عرفان حلقه کلمه ای که در چند سال اخیر بسیار زیاد شنیده ایم و اطلاعات کم و بیشی درباره آن داریم ما شاید خیلی از ماها به صورت کامل و واضح چیزی از آن ندانیم.

 

به گزارش فراناز عرفان حلقه که به آن عرفان کیهانی نیز گفته می شود فرقه ای در پی چارچوب های اصلی دین اسلام بوده که دارای اصول غیر متعارفی می ‌باشد. این عرفان در سال های گذشته در بین افراد جامعه دیده می شده اما در اواخر دهه ۸۰ محمد علی طاهری از عرفان کیهانی به صورت کاملاً آزاد مبانی جدیدی به میان آورد و توانست در همان سال ها افراد زیادی را به این حلقه ها جذب کند.

 

چند سالی است فرقه‌ای به نام کیهانی با بحث ادعای درما ن و درمانگری در جامعه فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش دارد این بحث را با نگرش عرفانی بیا ن و در این باره استناداتی از قرآن نیز بیاورد تا این تصور بوجود آید که فعالیت های آنان ریشه قرآنی دارد.

 

شاید این مساله را ندانید که موسس این فرقه شخصی بنام”محمدعلی طاهری” است که بهره ای از اطلاعات دینی نداشت و با کمک چند خانم که برخی از آنها مطالعات عرفانی و قرآنی داشتند، توانست این فرقه را گسترش دهد.

 

 

در ابتدا تعریفی جامع و کامل داریم از این فرقه:

حدوداً می ‌توان گفت از نیمه دهه ۷۰ به بعد بود که در تهران محفل هایی شکل می گرفت که بعدها با نام عرفان کیهانی حلقه شناخته شد. در این محافل فعالیت های در قالب دوره های آموزشی و برگزاری جلسات جن گیری صورت می گرفت و به افراد تلقین شده است که علت بیماری آن ها رسوخ و ارواح سرگردان و اجنه به بدن آن ها می باشد.

 

بعد از آن در این فرقه تلاش بر این بود که از قرآن نیز آیاتی آورده شود که متناسب با گفته های سران فرقه بوده و افراد تحت تاثیر قرار بگیرند. موسسه عرفان حلقه محمد علی طاهری است که لازم است بدانید او در مورد دین اسلام هیچ گونه اطلاعاتی ندارند و جهت گسترش این فرقه، از چند خانم که مطالعات قرآنی افغانی داشتند استفاده نموده است.

 

در آن زمان در عرفان کیهانی حلقه سعی شده است با خارج کردن اجنه و ارواح سرگردان مثلاً سلامتی افراد به آنها برگردانده شود که نام این عمل تشعشع دفاعی بوده و بعدها اصطلاحات خاصی از جمله سایمنتولوژی به آن داده شده است. با این حال باید دقت داشته باشید پس از مدتی آسیب های روحی و روانی متعددی از این عمل مشاهده شده که در اثر تلقینات عرفان حلقه بوده و موجب فرو پاشی خانواده‌ های زیادی شده است.

 

درباره محمد علی طاهری چه میدانید؟

کسانیکه در مباحث اواسط دهه هشتاد در مورد عرفان کیهانی حلقه مطالبی را دنبال می‌ کردند به طور حتم با نام محمد علی طاهری آشنا هستند، به این خاطر که همانطور که گفته شد این فرد موسس فرقه عرفان میهانی بوده که تا اواخر دهه ۸۰ توانسته به صورت کاملاً آزاد سخنانی از مبانی جدید و عرفان نوین بیان کرده و آن را در کتاب های علمی و آموزشی به افراد ارائه دهد.

اما با وجود آسیب های جدی که از این عرفان گریبانگیر خانواده ها شد محمد علی طاهری محاکمه شده و از سال ۹۰ به مدت ۵ سال متحمل حبس شده است، که در این مدت تعداد زیادی از شبکه های بیگانه از او به عنوان یکی از دانشمندان ایرانی و زندانی های سیاسی یاد می کردند.

 

در حال حاضر برای چندمین بار حکم اعدام محمد علی طاهری تایید شده است زیرا علاوه بر اینکه محمد علی طاهری سرکرده این فرقه بود مشخص شده است که این فرد اقدامات ضد امنیت کشوری نیز به وجود آورده و تشکیلات غیر قانونی ایجاد نموده است.(البته به نقل از سایت های دیگر)

 

عرفان حلقه چیست؟همه چیز درباره عرفان حلقهمحمدعلی طاهری-بنیان گذار عرفان حلقه در ایران

 

از دیگر اتهامات رئیس این فرقه دست داشتن در دو ترور می باشد. باید توجه داشته باشید طاهری توانست با ارتباط برقرار کردن با برخی کشورها مدرک دکترای خود که هیچ گونه تاییدیه از سوی آموزش عالی و وزارت بهداشت ندارد را دریافت نماید. همچنین این فرد قبل از دستگیری به برخی کشورهای اروپایی نیز سفرهایی داشته و بعد از هماهنگی در برخی از این کشورها، دفتر تشکیل داده و فعالیت خود را آغاز نموده است.

 

افکار مهم در عرفان حلقه را بشناسید:

با توجه به اینکه سخنان محمد علی طاهری در فرقه عرفان حلقه بسیار تاثیر گذار بوده، فرقه به زودی توانست تعداد زیادی از افراد غیر مذهبی و حتی مذهبی را به سمت خود کشانده و بر بخشی از عقیده، جسم و روح افراد تاثیر بگذارد.

 

اول موسسین عرفان حلقه اظهار می کردند که از تاسیس این فرقه هیچ گونه قصد مالی و پولی ندارند اما هنگامی که کارشان رونق پیدا کرد، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کردند، که این کلاس ‌ها حدود ۹ ترم داشت و هنگامی که کارآموزان این دوره را به اتمام می رساند مقام لیدری و مستری را به دست می ‌آوردند که این مقام تنها توسط طاهری اهدا می‌ شود.

 

یکی از مهم ترین نکاتی که در جریان و افکار فرقه عرفان کیهانی نهفته است، رسیدن مریدان به نقطه ای به نام شعور کیهانی بوده تا بتوان با تکیه بر آن بر همه چیز تسلط یافت و همه معارف را به دست آورد. لازم است بدانید اگر به اصلی ترین کتاب مربوط به افکار عرفان کیهانی مراجعه کنیم در خواهید یافت که از دیدگاه عرفان حلقه شعور کیهانی در جهان مادی نهفته است در حقیقت می توان گفت شعور کیهانی درونی بوده که هر ذره را به رقص در می آورد.

 

باید توجه داشته باشید که یکی از نکات جالب عرفان حلقه طبق نظر مبلغان این مکتب رسیدن به سطوح بالا نیاز به گذراندن سختی و مرارت خاصی نبوده و همچنین سلوک عارف نیز چندان به آموزش استاد نیاز ندارد.

 

در ادامه مشکلاتی که در عرفان حلقه بود را مطالعه کنید:

به طور کلی در خصوص فرقه عرفان حلقه باید بدانید که یکی از مهم ترین اصول این فرقه عدم اعتقاد به هیچ دین و مکتبی می باشد. موسس این فرقه مدعی شده است که از طرف جبرئیل مطالبی دریافت کرده و باید آن ها را به صورت کامل به دست دیگران برساند، به طوری که او بیان کرده است برای رسیدن به کمال نیاز به هیچگونه پرهیز از گناه، انجام اعمال صالح و غیر نبوده و تنها کافی است افراد در حلقه هایی که او تشکیل داده است تسلیم شده و خود را در اختیار فرقه قرار دهند که این موارد طبیعتاً دارای اشکالات زیادی دارد.

 

آسیب دیدگان عرفان حلقه:

تعداد زیادی از خانواده ها و افراد که این فرقه گرایش پیدا کردند، آسیب های جدی دیده اند به طوری که فاطمه میرزاییان مدیر انجمن نجات از حلقه کیهانی عرفان، حلقه فرقه ای بوده که دارای آسیب‌ های بسیار گسترده‌ ای است و این آسیب ها می تواند بر جسم، اعتقادات، اخلاق، روان و روح افراد تأثیر بگذارد که در واقع مهمترین آسیب آن در یک جامعه، وارد کردن آسیب به اعتقادات افراد می باشد.

 

اگر چه این فرقه خود را به عنوان یک معارف اسلامی معرفی کرده اما به گونه ای است که تمامی آیات و روایات قرآن را به صورت غلط تفسیر می کند. توجه داشته باشید که یکی از آسیب دیدگان این فرقه گفته است هدف از برگزاری این جلسات الهی نبوده بلکه رسیدن به شیطان می باشد.

 

چرا افراد زیادی به عرفان حلقه متصل میشدند؟

به طور کلی در مورد اصلی ترین علت های گرایش افراد به عرفان حلقه می توان اطلاعات نداشتن آن ها در مورد دین را ذکر کرد، زیرا تعداد زیادی از افرادی که جذب این فرقه شده اند، اطلاعات عمیق دین نداشته به طوری که گمان می کردند با شرکت در این جلسات تحت تاثیر آموزه های اصیل اسلام قرار می گیرند.

 

محمد علی طاهری موسس فرقه از آیات قرآن به صورت متناقص استفاده کرده و آیات و روایات را به نفع خودش تفسیر می نماید. از طرفی برخی از اعضای این گرایش در رسانه ها نفوذ کرده و توانسته اند تاثیری بر روی گرایش افراد به عرفان کیهانی حلقه بگذارد.

 

ترفندهایی که با آنها افراد به عرفان حلقه میپیوستند:

یکی از متداول ترین کار ها جهت جذب فرقه شعور کیهانی و عرفان حلقه استفاده از نقاط ضعف بعضی از افراد می باشد. همچنین لازم است بدانید در این فرقه ادعا شده است که می ‌توان در سریع ترین زمان ممکن سخت ترین بیماری ها را درمان کرد با این حال این عملیات یکی از مهم‌ ترین ابزارهای جذب افراد شده است. باید توجه داشته باشید در عرفان کیهانی حلقه بیمار توسط فرد درمانگر به شبکه شعور کیهانی اتصال پیدا کرده و در مورد نحوه اتصال بیاناتی ارائه شده است که در صورت نیاز می توان از آن استفاده کرد.

 

کتاب عرفان حلقه:

به طور کلی می توان گفت در خصوص عرفان کیهانی کتاب های زیادی توسط افراد مختلف از جمله محمدعلی طاهری انتشار یافته است که یکی از نخستین کتاب های که در واقع اساسنامه آن ها می باشد در یکی از بندهای خود گفته اتصال به شبکه شعور کیهانی که توسط آقای طاهری یا دیگر مثل ها انجام می شود، هیچ ارتباطی با موقعیت اجتماعی، مذهب و سواد ندارد و تمامی افراد با هر دینی می توانند وارد این فرقه شوند.

 

در این کتاب همچنین زیارت ائمه معصومین و توسل شفاعت آن ها به چالش کشیده شده است به طوری که بیان می‌شود زیارت ائمه معصومین، یعنی زیارت کسانی که مرده اند و هیچ گونه توانایی ندارند همچنین نعوذبالله قرآن را نیز دارای تناقض می دانند.

 

دیگر کتاب مرتبط با این فرقه کتاب موجودات غیر ارگانیک طاهری بوده که در آن تقسیم هایی انجام شده و گروهی اجنه معرفی می شوند و گروهی دیگر ارواح گذشتگان هستند که در وجود دیگر افراد رسوخ کرده و موجب اختلالات ذهنی، روانی و جسمی افراد می‌شود.

 

کلام پایانی:

هر آنچه که در این مطلب گفته شد به نقل از سایت های معتبر دیگر بود…

مطالب داغ هفته اخیر