علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

 

احساس درد و تیر کشیدن درد در پشت کتف چپ یکی از نشانه های بیماری قلبی و عروقی و سکته قلبی می باشد.

 

قلب یکی از اعضای مهم بدن می باشد قلب نقش کلیدی در بدن دارد و نمی توان درد یا نشانه های بیماری قلبی را نادید بگیرید اگر قلب دچار بیماری شود کل بدن هم بیمار و ضعیف می شود ما در این بخش به نشانه های از بیماری قلبی و عروقی را خواهیم گفت این موارد را با دقت بخوانید و اگر این موارد را حتی یک نمونه هم در شما هست را فوری به یک متخصص مراجعه نمایید در ادامه نشانه های بیماری قلبی و عروقی  را در سایت فراناز خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

در بسیاری از موارد پیش می آید که یکی از اعضای بدن به درستی کار نمی کند و ما برای آنکه به پزشک مراجعه نکنیم آن را به خستگی، فشار کاری، استرس، آلودگی هوا و سایر دلایل محیطی ربط می دهیم.

 

اگرچه در مواردی نیز این تصور ما صحیح است اما توجیه خوبی برای عدم مراجعه ما به پزشک به شمار نمی رود. از آنجایی که برخی از اندام های بدن ما همچون قلب نقش کلیدی را بر عهده دارند به همین علت نیز بهتر است علائم آن را جدی گرفته و در صدد درمان هرچه سریع تر آن برآییم.

 

با این کار از اتفاقی که می تواند در آینده هم برای خود و هم اطرافیان مان مشکل آفرین و پرهزینه باشد پرهیز خواهیم کرد. در ادامه این نوشته به بررسی نشانه های خاموشی خواهیم پرداخت که در صورت مشاهده آنها بهتر است به یک متخصص قلب مراجعه کرده و وضعیت قلب خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

این موارد را با هم مرور می کنیم:

 

با هر فعالیت بدنی احساس خستگی می کنید

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

اگر همیشه عادات به دویدن در مسیری را داشتید و اخیرا برای این کار دچار مشکل شده اید ممکن است به آن علت باشد که قلب تان به خوبی قادر به پمپ کردن خون نیست.

 

دکتر «ایرین میچس» از اساتید دانشگاه جان هاپکینز در این باره می گوید: “اگر در گذشته فعالیتی را انجام می دادید اما اکنون به راحتی قادر به انجام آن نیستید، باید آن را علامت قرمزی برای سلامتی خود در نظر بگیرید.”

 

اگر با یک خواب خوب شبانگاهی هنوز هم احساس خستگی می کنید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

 

از فشار خون بالا رنج می برید

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

فشار خون بالا و تحت درمان بودن برای برطرف کردن آن می تواند خطر حملات قلبی و سکته را افزایش بدهد. اگر فشار خون کنترل نشود و همواره بالا باقی بماند می تواند باعث به وجود آمدن پلاک هایی در رگ های خونی شود و راه عبور خون در این مسیرها را مسدود و یا با دشواری مواجه کند.

 

با این روند قلب مجبور به فعالیت بیشتر شده و بی نتیجه تر عمل خواهد کرد. پروفسور «لارنس فیلیپس» از مرکز درمانی لانگون در این باره می گوید، البته این اتفاق تنها در زمانی می افتد که فشار خون بیش از اندازه بالا رفته باشد.

 

وی به همه توصیه می کند که فشار خون خود را به طور مداوم تحت نظر داشته باشند.

 

سرفه های ناگهانی و ادامه دار می کنید

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

اجازه ندهید که سرفه های مداوم و ناگهانی در شما این تصور را به وجود آورد که دوباره سرما خورده اید. اگر داروهای مرتبط با سرفه وضعیت شما را بهتر نکرد، دیگر مطمئن شوید که جریان به سرماخوردگی ارتباطی ندارد.

 

دکتر میچس در این باره می گوید: “گاهی وقت ها و در زمانی که در شش ها و بر اثر عدم کارکرد مناسب قلب، مایع جمع می شود، می تواند سبب گرفتگی صدا و سرفه شود. این نشانه می تواند بسیار به نشانه های بیماری هایی چون آسم و بیماری های مرتبط با ریه مرتبط باشد.”

 

با عدم پمپ کافی و مناسب خون در قلب، این مایعات در درون شش ها جمع می شوند که در صورت پیشرفت نیز می تواند سبب بیماری های ریوی شود.

 

تنفس در هنگام خواب برای تان دشوار شده

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

برخی از افراد به دلیل آپنه خواب در نیمه های شب از خواب بلند می شوند. این نشانه می تواند به افزایش خطر حملات قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی و آریتمی قلبی بیانجامد.

 

بیمارانی که آپنه خواب را تجربه می کنند سطح اکسیژن در هنگام خواب در خون آنها کاهش پیدا کرده و به رگ های خونی این پیام را می دهد که برای افزایش سطح اکسیژن و رساندن آن به قلب و مغز، تنگ تر شوند. همین امر هم سبب تنفس های کوتاه در آنها می شود.

 

دکتر «سوزان اشتانباوم» از متخصصان قلب مرکز سلامت زنان در بیمارستان «لنوکس هیل» نیویورک می گوید: “همیشه باید به فکر قلب خود باشید. به پزشک مراجعه کنید و قلب و فشار خون خود را مورد بررسی قرار دهید. آزمایش خون بدهید و سطح استرس خود را نیز چک کنید.”

 

افرادی که آپنه خواب را تجربه می کنند عمدتا فشار خون بالایی دارند.

 

روی پاهای تان مو ندارید

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

نداشتن مو بر روی پاها می تواند به این معنا باشد که پاهای شما به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی کنند و علت این امر هم باریک بودن عروق است. بدون تغذیه کافی فولیکول های مو نمی توانند رشد کنند.

 

دکتر میچس در این باره می گوید: “به دلیل گردش نه چندان خوب خون در رگ ها این امکان وجود دارد که موها کم و یا از بین بروند.” وی بر این باور است که با مراجعه به پزشک و دریافت درمان دارویی مناسب این روند قابل بازگشت است.

 

پاهای تان ورم می کنند

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

اگر در زمان هایی که کار می کنید داخل کفش و روی پاهای تان احساس فشار و تورم می کنید ممکن است یکی از نشانه های مشکلی در کارکرد قلب تان باشد.

 

در واقع قلب به خوبی خون را پمپ نمی کند و رگ ها فشرده می شوند. آنگاه مقداری فراوانی خون را یک دفعه به سلول ها می رسانند و همین امر هم سبب تورم در برخی از اندام ها می شود.

 

اگر چنین تورم های ناگهانی را در عضلات خود احساس کردید بدان معناست که آن عضو بدن تان مایع اضافه ای را تحمل می کند. در چنین مواقعی به پزشک مراجعه کنید.

 

در ناحیه گردن یا فک احساس درد می کنید

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

بسیاری از افراد تصور می کنند که درد در ناحیه قفسه سینه می تواند به عدم کارکرد مناسب قلب مرتبط باشداما در نواحی دیگر بدن هم دردهای مرتبط با قلب می تواند شکل گیرد.

 

دکتر میچس می گوید: “متاسفانه چون افراد تصور می کنند تنها دردهای قفسه سینه مرتبط با قلب است دردهای مناقطی چون فک و گردن را جدی نمی گیرند. این دردها می توانند به دلایلی چون کاهش میزان اکسیژن شکل بگیرند.”

 

البته درد در ناحیه گردن و فک می تواند از نشانه های آنژین نیز باشد اما این نوع درد سایر بخش های بدن مانند کمر و شانه ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

 

از تنفس های کوتاه رنج می برید

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

اگر در هنگام بالا رفتن از پله یا کوه به طور غیرمعمولی نفس می کشید، می تواند نشانه ای از عدم کارکرد درست قلب تان باشد. دکتر فیلیپس به این موضوع اشاره می کند که بسیار اهمیت دارد که بدانید چه اتفاقی در بدن تان طبیعی و چه جریانی نرمال نیست.

 

آن گاه خواهید توانست با مراجعه به پزشک در صدد حل آن برآیید.

 

لثه های تان ملتهب شده

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

عمدتا افرادی که دارای لثه های ملتهب هستند این التهاب به سایر نقاط بدن شان نیز سرایت می کند و خطر ابتلا به حملات قلبی را افزایش می دهد.

 

دکتر میچس در این باره می گوید: “افرادی که بیماری هایی را به صورت متناوب تجربه می کنند اغلب بیشتر از سایرین در بدن شان تورم به وجود می آید.”

 

تپش قلب دارید

علائم آشکار بیماری قلبی و عروقی

تپش قلب سریع می تواند از نشانه های بیماری های قلبی و عروقی به شمار آید. آریتمی قلبی یکی از عواملی است که بعدها می تواند باعث بروز عارضه های قلبی دیگری شود و یا عملکرد نادرست قلب را به همراه داشته باشد.

 

دکتر «استفان کالتر» علت این تپش ها را رگ های تخریب شده می داند. روش های درمان برای این روند وجود دارد که گاهی با آزمون های سنجش میزان استرس همراه است.

جدیدترین مطالب سایت