علت سکسکه های ناگهانی و طولانی چیست؟

علت سکسکه های ناگهانی و طولانی چیست؟

علت سکسکه های ناگهانی و طولانی چیست؟

سکسکه طولانی و ناگهانی ممکن است به دلیل سکته مغزی باشد. سکسکه طولانی عموما به دلیل وجود بیماری نیست اما  اگر به صورت ناگهانی به سکسکه افتادید این مطلب را دنبال کنید.

 

با این كه سكسكه از علائم اختصاصی هیچ بیماری خاصی نیست اما سكسكه‌های ناگهانی می‌تواند یكی از نشانه‌های سكته قلبی، آلرژی و ریفلاكس معده و عصب فرنیك باشد.

 

سكسكه ناشی از تحریك اعضا و اندام‌هایی است كه در قسمت قفسه سینه قرار گرفته‌اند و مهم‌ترین آنها پرده دیافراگم، معده، مری و قلب است. به گزارش فراناز شایع‌ترین علت سكسكه ناراحتی‌هایی است كه به معده و مری وارد می‌شود و در راس این ناراحتی‌ها ریفلاكس و برگشت اسید معده است.

 

سكسكه در همه افراد ظاهر می‌شود، سكسكه‌های ناگهانی در اثر خوردن دارو، غذای زیاد یا غذای ناسالم و اتصاع شدید معده به وجود می‌آید و سكسكه‌های مزمن و طولانی نیز بر اثر بی‌احتیاطی‌های غذایی ایجاد شده و تا مدت طولانی فرد را درگیر می‌كند.

 

سكسكه‌های طولانی مدتی كه گاها چندین ماه به طول می‌انجامد، در این موارد به دلیل تحریك سیستم اعصاب كه از قسمت فوقانی معده و انتهای مری و پرده دیافراگم سرچشمه می‌گیرد به وجود می‌آید كه گاهی التهابات مزمن یا همان بازگشت اسید است اما حالت تیك عصبی را در فرد ایجاد می‌كند كه این تیك‌های عصبی فرد را به سكسكه می‌اندازد.

 

هر فردی كه سكسكه می‌كند باید از نظر بیماری عضوی كاملا بررسی شود تا خلاف آن ثابت شود. در غیر این صورت ممكن است از یكی از نشانه‌های بیماری چشم‌پوشی كند.

 

نحوه درمان سكسكه را با توجه به علت آن در افراد مختلف متفاوت دانست و افزود: اگر فردی دچار بیماری قلبی است باید ابتدا بیماری قلبی خود را درمان كند و كسی كه ناراحتی معده دارد باید به مداوای معده‌اش بپردازد. همچنین اگر پرده دیافراگم به علل مختلف مثل سینه پهلو، سرماخوردگی یا ورود ویروس به بدن دچار ضایعه‌ای شده باشد، برای درمان سكسكه باید ابتدا آن ضایعه را برطرف كند.

 

آلرژی به مواد غذایی مانند بیماری آسم و كهیر نیست و با آنها متفاوت است و به صورت تهوع، دل درد، برگشت اسید، سرفه، سكسكه، نفخ و اسهال ظاهر می‌شود.

 

در مورد سكسكه اگر علت یا بیماری خاصی را پیدا نكردیم، باید عامل تحریك‌كننده خارجی از جمله غذا را هم در نظر داشته باشیم، زیرا ممكن است فرد غذای سالمی را مصرف نكند و یا اینكه غذای خاصی به بدنش نسازد و در او سكسكه ایجاد كند.

 

سویا، ماهی، میگو، شیر گاو، گندم و پسته شامی از جمله مواد خوراكی هستند كه باعث بروز سكسكه در فرد می‌شود. چون سكسكه بر اثر انتقال موج و تحریك اعصاب مختلف است، شوك عصبی باعث می‌شود از انتقال امواج از معده به مغز جلوگیری شده و تحولی در آن سیستم ایجاد شود و سكسكه فرد را قطع كند.

 

جدیدترین مطالب سایت