عکس های دیدنی گرانترین تانک های جهان + قیمت

عکس های دیدنی گرانترین تانک های جهان + قیمت

فهرستی از گرانترین اسلحه مرگبار نظامی جهان با عکس و قیمت. این اسلحه مرگبار نظامی (تانک) به لطف مهندسی سطح بالا و پیچیدگی‌های فاش نشده طراحی، قیمتی معادل جت های جنگنده‌ شکاری دارد.

 

 
به گزارش فراناز، تمامی کشورهای جهان از زمان ساخت اولین تانک‌ها سعی کرده‌اند تا بهترین این وسایل جنگی را تولید کنند و در عرصه نبرد در برابر دشمنان خود پیروز شوند.

 

 
این ابزار جنگی در طول زمان به شدت پیشرفت کرده‌اند و هر روزه در زمینه های قدرت، توان و مقاومت پیشرفت کرده‌اند.

 

 
ساخت چنین ماشین آلاتی بسیار گران است و هزینه‌هایی چند میلیون دلاری برای تولید هرکدام لازم است. نگاهی داریم به تعدادی از گران‌ترین تانک‌های مدرن جهان.

 

 
ZTZ-99 – چینی – 2.6 میلیون دلار
این تانک در سال 2001 توسط ارتش چین رونمایی شد. بدنه و ظاهر این تانک شباهت بسیاری به تانک‌های قدیمی شوروی دارد. این تانک همانند بسیاری از تانک‌های قدرتمند روز از توپی 125 میلی‌متری استفاده می‌کند. این تانک از سیستم دفاعی پیشرفته ای نیز استفاده می‌کند که با لیز تلاش می‌کند تا مسیر موشک‌های هدف گرفته شده را از این تانک دور کند.
 
 

عکس های دیدنی گرانترین تانک های جهان + قیمت

 
 
T-90AM – روسیه – 4.25 میلیون دلار
در زمان جنگ سرد، شوروی دو مدل تانک مختلف تولید می‌کرد، یکی مدلی ارزان در تعداد انبوه با نام T-62 و T-72 و مدلی گران‌تر و پیشرفته تر با نام‌های T-64 و T-80. این استراتژی در سال‌های اخیر نشان داد که هزینه بسیاری را برای کشور روسیه به همراه دارد، به همین دلیل این کشور مدل جدیدتر T-90 را تولید کرد که می‌تواند جایگزین خوبی برای مدل‌های قبلی باشد. این تانک عظیم از توپی 125 میلی‌متری استفاده می‌کند و برای حرکت نیز از موتوری با قدرت 1230 اسب بخار بهره می‌برد.
 

عکس های دیدنی گرانترین تانک های جهان + قیمت

 

 
Arjun Mk II – هند – 6 میلیون دلار
تانک عظیمی که اولین بار در سال 2004 وارد ارتش هند شد. این وسیله 55 تنی از بسیاری از مدرن‌ترین امکانات نظامی همانند توانایی شلیک موشک بهره می‌برد. این تانک از زره انفجاری، اشعه مادون قرمز و دو برای محافظت از سرنشینانش استفاده می‌کند.
 

 

عکس های دیدنی گرانترین تانک های جهان + قیمت

 
Leopard 2A6 – آلمان – 6.79 میلیون دلار
آلمان یکی از معروف‌ترین تولید کنندگان تانک در جهان است . ماشین آلات زرهی این کشور در زمان جنگ جهانی دوم توانستند به راحتی تانک‌های فرانسوی و روسی را شکست دهند و در نهایت نیز بخشی از آخرین خطوط دفاعی آلمان را تشکیل دادند. تانک 2A6  نیز یکی از تانک‌هایی است که با وجود قدیمی بودن آن توانسته در مقایسه با بسیاری از وسایل زرهی روز بهتر عمل کند. این تانک اولین بار در سال 1979 تولید شد و از آن زمان تا به امروز در بخش‌های بسیاری ارتقا یافته است.
 
 
موتوری که این وسیله را به حرکت در می‌آورد 1500 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند حداکثر سرعت 72 کیلومتر در ساعت را برای این تانک به همراه داشته باشد.
 

عکس های دیدنی گرانترین تانک های جهان + قیمت

 
 
M1A2 SEP – آمریکا – 8.5 میلیون دلار
در میان تمامی تانک‌های این فهرست ، این تانک در بیشترین عملیات‌های نظامی استفاده شده است. در جنگ‌های عراق و افغانستان این تانک توانست به شدت مفید واقع شود و در برابر تانک‌های عراقی مقاومت نشان دهد. بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن در زمان نبرد موشک‌های ضد تانکی بود که از قسمت‌های عقب و کنار به این وسیله اصابت می‌کرد.
 

عکس های دیدنی گرانترین تانک های جهان + قیمت

 
 
Challenger 2 – انگلستان – 8.6 میلیون دلار
این تانک یکی از مورد اطمینان ترین وسایل جنگی مورد استفاده در جهان محسوب می‌شود و از سال 1998 مورد استفاده بسیاری از سرویس‌های نظامی در جهان است. گفته شده که این تانک از زره فوق پیشرفته ای استفاده می‌کند که مقاومتی دو برابری نسبت به استیل دارد. با وجود وزن 69 تنی این تانک با موتوری 1200 اسب بخاری یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین تانک‌های جهان است.
 

 

عکس های دیدنی گرانترین تانک های جهان + قیمت

 
 
K2 Black Panther – کره جنوبی – 8.8 میلیون دلار
به عنوان یکی از جدیدترین تانک‌های ساخته شده در جهان این وسیله قدرتمند تاکنون در هیچ جنگی شرکت نداشته است به همین دلیل نمی‌توان درباره عملکرد آن اظهار نظر کرد. ساخت این تانک به صورتی است که بهترین ویژگی‌های تانک‌هایی از سراسر جهان را در یک وسیله ترکیب کرده است.
 

عکس های دیدنی گرانترین تانک های جهان + قیمت

 
 
Type 10 – ژاپن – 9.4 میلیون دلار
جدیدترین تانک ژاپنی که در سال 2012 وارد سرویس شد. این وسیله 48 تنی توانایی مانور بسیار زیادی دارد و می‌تواند در صحنه نبرد به سرعت جا به جا شود. این وسیله به سیستم‌های دفاعی مدرن بسیاری مجهز است و به همین دلیل یکی از گران‌ترین تانک‌های بازار محسوب می‌شود.
 

عکس های دیدنی گرانترین تانک های جهان + قیمت

 
 
AMX-56 Leclerc – فرانسه – 12.6 میلیون دلار
تانک اصلی ارتش فرانسه و گران‌ترین تانک فعلی جهان این وسیله 12 میلیون دلاری است که می‌تواند در بسیاری از نبردهای جهان پیروز میدان باشد. این تانک اولین بار در سال 1992 وارد سرویس ارتش فرانسه شد و از آن زمان تاکنون به عنوان تانک اصلی ارتش فرانسه شناخته می‌شود. سیستمم های پیشرفته این تانک به گونه ای طراحی شده‌اند که از چندین مدار مختلف استفاده می‌کنند تا در صورت آسیب دیدن بخشی از این وسیله به صورت کامل از کار نیفتد. گزارشات حاکی از آن است که این وسیله می‌تواند با سیستم پیشرفته‌اش در حدود 12 توپ در هر دقیقه شلیک کند.
 

عکس های دیدنی گرانترین تانک های جهان + قیمت

جدیدترین مطالب سایت