فانتزی جنسی چیست|فانتزی جنسی زنان و مردان

فانتزی جنسی چیست|فانتزی جنسی زنان و مردان

هر شخصی در طول جوانی دچار فانتزی جنسی می شود که این فانتزی جنسی را دوست دارد با شریک جنسی خود بصورت عملی انجام دهد ولی آیا داشتن فانتزی جنسی خوب است یا نه ؟ ما در این مقاله قصد داریم فانتزی جنسی اشخاص را مورد بررسی از نظر متخصصین و پزشکان قرار دهیم که چگونه این عامل باعث خیال پردازی و فانتزی جنسی در افراد می شود .

 

فانتزی های جنسی در رابطه زناشویی

کارهایی که زن و شوهر علاقه به انجام دادن آن ها در رابطه دارند و می خواهند رابطه را بیشتر به آن روش انجام دهند،فانتزی جنسی نام دارد. تعریف فانتزی جنسی فانتزی جنسی به اعمال و رفتاری گفته می ­شود که، در مورد رابطه جنسی در ذهن افراد شکل می ­گیرد.

 

در علم سکسولوژی به فانتزی های جنسی، فیتیش می­ گویند که در هر فرد به شکلی دیده می شود. فانتزی جنسی یعنی تفکراتی که مردان و زنان را تحریک می­ کند تا در رابطه­ جنسی آن اعمال و رفتار را بکار بگیرند. اما آیا داشتن فانتزی جنسی بد است؟

 

فانتزی جنسی به اعمال و رفتاری گفته می ­شود که، در مورد رابطه جنسی در ذهن افراد شکل می ­گیرد. این اعمال و رفتار بیش از جنبه روانی دارد. در علم سکسولوژی به فانتزی ­های جنسی، فیتیش می­ گویند که، در هر فرد به یک شکلی دیده می شود. معنی ساده­ ترش می­ شود، تفکراتی که مردان و زنان را تحریک می­ کند

 

تا در رابطه­ جنسی آنها را به کار بگیرند.بعضی از خانم ­ها از تفکرات فانتزی که همسرشان نسبت به مسائل مختلف دارند، گله می­ کنند، اما این تفکرات تا آنجا که به کسی ضربه­ ای وارد نکند، مشکلی ندارد. دکتر شیخ الاسلامی توضیحات و تعاریفی در این خصوص دارد که، در ادامه آنها را می­ خوانید.

 

اما تا چه اندازه متحوی اصلی یک فانتزی جنسی اهمیت دارد؟
بسیاری درمانگران جنسی اعتقاد دارند که این مسئله تازمانیکه برای زوج حین رابطه‌جنسی مفید باشد، اشکالی ندارد.

دکتر شوارتز در مصاحبه‌ای می‌گوید، «اگر مردی در رابطه‌جنسی با همسر خود، تحریک‌پذیری خود را از دست بدهد و برای برگرداندن آن از یک فانتزی کمک بگیرد و بعد برای تمرکز بر عشق‌بازی خود با همسرش آن را فراموش کند،

 

دیگر مهم نیست که آن فانتزی چه بوده است. مهم این است که تمرکز او دوباره به عشق‌بازی خود معطوف شود و بتواند صمیمیت بین زوج را بالا ببرد. اما اگر این فانتزی در تمان طول رابطه در ذهن او بماند، می‌تواند فاصله بین زوج‌ را بیش از کند.»برنارد آپفل‌بام، مدیر دسته سکس‌درمانی دانشگاه برکلی می‌گوید، «برای دریافت فقدان‌های جنسی فرد در رابطه‌جنسی خود، خیلی مهم است که به محتوی یک فانتزی جنسی در طول عشق‌بازی توجه شود.»

 

او می‌گوید، «مثلاً ممکن است مردی بگوید که در طول عشق‌بازی با همسر خود فلان هنرپیشه را در بیکینی تصور کرده است.در نگاهی دقیق‌تر، چیزی که اهمیت بیش ازی دارد رویکرد آن هنرپیشه است: بدون هیچ خرده‌گیری و تسلیم‌گونه با آن مرد تحریک شده است. این می‌تواند پیامی باشد که نشاندهنده چیزی است که در همسر خود نمی‌یابد. از این می‌تواند برای درمان آن زوج استفاده کرد.»

 

دکتر شوارتز می‌گوید، «یک فانتزی جنسی می‌تواند ابزار سنجش بالینی از مشکلات و دشواری‌های یک فرد در ایجاد صمیمیت و نزدیکی احساسی باشد.» او اعتقاد دارد حدود یک سوم از زنان سابقه نوعی آسیب جنسی داشته‌اند و درنتیجه آن، حین عشق‌بازی با شریک‌جنسی خود، احساساتشان را از اعمالشان جدا می‌کنند. این مسئله گاهی اوقات شکل یک فانتزی جنسی به خود می‌گیرد که فاصله روانی بین زوج ایجاد می‌کند.

 

اینکه مردی فانتزی جنسی داشته باشد، چیز بدی است؟
داشتن فانتری­ های جنسی چیز غیر طبیعی و عجیبی نیست و هر کسی می تواند فانتزی جنسی داشته باشد. گاهی اوقات تصورات فانتزی­ایی در ذهن اشخاص وجود دارد که برای خودشان و اطرافیان­ شان خطرآفرین است، در این موارد می­ شود با مداخله­ پزشکی و روانشناسی این مسائل را حل کرد، اما هر فانتزی به نوبه­ خودش مشکل آفرین نیست. در ضمن، این مسئله فقط مختص به مردها نیست، بعضی از زنان هم فانتزی­ های جنسی دارند.

 

چطور می­ شود این فانتزی­ ها را مطرح کرد تا مشکلی پیش نیاید؟ اگر همسرمان بفهمد چه فانتزی‌هایی داریم چه احساسی پیدا می‌کند؟لزومی ندارد این مسائل را با همسرمان در میان بگذاریم، این تصورات در ذهن خودمان است و نمود بیرونی ندارد که لازم باشد برای کسی توضیحش بدهیم و بگوییم الان در سرمان چه می ­گذرد.

 

می ­توانیم آنها را در سر خودمان نگه داریم و به واسطه­ اش از رابطه­ ای که داریم لذت ببریم. گاهی اوقات در رابطه­ جنسی بهتر است دیوار حیا را کوتاه کنیم و درباره­ رابطه ­مان حرف بزنیم. این کار ممکن است به رابطه­ جنسی ما در مواقعی کمک کند. اگر هم همسری متوجه­ این فانتزی­ ها شد، نباید فکر کند همسرش به فساد افتاده یا از زندگی جنسی ­شان ناراضی است و مسائلی از این دست.

 

چرا بعضی افراد از تصورات و فانتزی‌های جنسی بیش از لذت می‌برند تا رابطه­ واقعی؟
اینطور نیست که آنها از فانتزی شان لذت می­ برند و رابطه­­ جنسی ­شان اصلا برای­شان مهم نیست. برعکس، آنها برای تحریک بیش از و لذت مضاعف بردن از رابطه­ جنسی­شان این فانتزی­ ها را در سر می­ پرورانند.

 

مطالب مرتبط :

بهترین روش رابطه جنسی با زنان پریود در سیکل قاعدگی

نقاط حساس تحریک پذیر بدن عشقم در رابطه جنسی کجاست؟

برخی واقعیت ها درباره اوج لذت جنسی آقایان که خانم ها نمی دانند

سوالات جنسی آقایان با جواب دقیق و صحیح متخصصین

جدیدترین مطالب سایت