فستیوال و جشنواره های جذاب و جالب در کل جهان + تصاویر

فستیوال و جشنواره های جذاب و جالب در کل جهان + تصاویر

فستیوال و جشنواره های جذاب و جالب در کل جهان + تصاویر

همه کشورهای دنیا جشنواره ها و فستیوال های جالب و دیدنی را هر ساله برگزار می کنند که در این مطلب از سایت فراناز گلچینی از بهترین و محبوب ترین این جشنواره های جالب را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

 

همه ساله جشنواره های زیبا در سراسر جهان برگزار می شوند که این مراسم ها برای سرگرمی و تفریح کردم می باشند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر جشنواره های زیبا و جذاب در کل جهان را در سایت فراناز مشاهده خواهید کرد با ما همراه باشید.

 

مراسم و جشن های زیبایی در سراسر دنیا برگزار می شود که این مراسم ها بسیار جالب و دیدنی می باشند مانند جشنواره رنگ ها در هندوستان که همه به هم رنگ های زیبا را پرتاپ نموده و تفریح می نمایند هیچ بازی به اندازه پرتاب کردن چیزی مثل گلوله های برف، بالش یا عنکبوتی که پیدا کرده اید روی دیگران سرگرم کننده و هیجان انگیز نیست. در بسیاری از فرهنگ ها این بازی نه تنها جالب و سرگرم کننده است بلکه به عنوان یک جشن سالیانه برگزار می شود. شاید بعضی از شما این ها را قبلا شنیده باشید یا در سفرهایی که به کشورهای مختلف داشتید دیده باشید اما برای بعضی ها کاملا جدید است.

 

فستیوال پرتاب گولال (هندوستان)فستیوال و جشنواره های جذاب و جالب در کل جهان + تصاویر

گولال در هند به معنای پودرهای رنگی است. هر سال در ماه مارس برای گرفتن جشن مقدس معروف هندی مردم هندوستان این پودرهای رنگی را به سمت یکدیگر پرتاب می کنند. بدون تردید این جشن یکی از رنگی ترین جشن های دنیاست و بهترین عکس ها را می توان از این جشن گرفت. تمام شرکت کنندگان این جشن باید از عینک استفاده کنند.

 

فستیوال پرتاب توماتینا (اسپانیا)فستیوال و جشنواره های جذاب و جالب در کل جهان + تصاویر

توماتینا یکی از بزرگ ترین فستیوال های دنیاست. این فستیوال بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت را به سمت روستای کوچک بونول در والنسیا می کشاند. تعداد بومیان این روستا تنها ۹ هزار نفر است. در این فستیوال شرکت کنندگان تا جایی که می توانند به سمت یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب می کنند و هر ساله در ماه آگوست برگزار می شود. این جشن با پرتاب گوجه فرنگی، موسیقی، آتش بازی و رژه برگزار می شود.

 

فستیوال پرتاب ماهی تن (استرالیا)فستیوال و جشنواره های جذاب و جالب در کل جهان + تصاویر

طبیعی است در این کشور که با آب احاطه شده است فستیوالی با ماهی ها برگزار شود. تاریخچه این فستیوال به سال ۱۹۶۲ زمانی که صنعت تن ماهی پایه ریزی شد شکل گرفت. این مسابقه که هر ساله در ماه ژانویه برگزار می شود تبدیل به یک مسابقه جهانی شده و قهرمانان معروفی در آن شرکت می کنند.

 

فستیوال پرتاب پرتقال (ایتالیا)فستیوال و جشنواره های جذاب و جالب در کل جهان + تصاویر

این فستیوال معروف در یکی از شهرهای ایتالیا به نام ایورا برگزار می شود. در گذشته از این روش از نوع شدیدتر و خشن تر برای مجازات ستمگرها استفاده می کردند. اما امروزه در این فستیوال مردم گروه بندی شده و به یکدیگر پرتقال پرتاب می کنند. توریست ها در این جشن اجازه پرتاب پرتقال را ندارند و اگر کلاه قرمز بپوشند هیچ آسیبی در این جشن نمی بینند.

 

فستیوال گل و لای (اسپانیا)فستیوال و جشنواره های جذاب و جالب در کل جهان + تصاویر

مطمئنا مالیدن گل و لای به سر و صورت کار زیاد جالبی به نظر نمی رسد اما این کار در جشن گل و لای در شهر گالیسیا در اسپانیا انجام می شود.

 

فستیوال پرتاب تخم مرغ و آرد (اسپانیا)فستیوال و جشنواره های جذاب و جالب در کل جهان + تصاویر

تاریخچه فستیوال الی انفاریناتس به ۲۰۰ سال گذشته باز می گردد و هر سال در ماه دسامبر در شهر ایبی اسپانیا برگزار می شود. در این فستیوال گروهی قوانینی را وضع می کنند و افرادی که از این قوانین سرپیچی می کنند را با پرتاب آرد و تخم مرغ مجازات می کنند.

 

منبع: bedunim.ir

جدیدترین مطالب سایت