آشنایی با فواید رنگ موهای طبیعی و گیاهی

آشنایی با فواید رنگ موهای طبیعی و گیاهی

آشنایی با فواید رنگ موهای طبیعی و گیاهی

رنگ کردن موها کار همیشگی خانم ها می باشد و استفاده مکرر از رنگ موهای شیمیایی برای سلامت موها مضر است. به همین دلیل توصیه می شود از رنگ موهای طبیعی و گیاهی به جای رنگ موهای صنعتی و شیمیایی استفاده کنید.

 

آیا از امتحان کردن محصولات مختلف برای جان دادن به موهایتان خسته شده‌اید؟ موهایتان درخششی را که در گذشته داشتند از دست داده‌اند؟ رنگ کردن، موهای شما را بی‌جان و ضعیف می‌کند! و تنها راهی که می‌تواند موهایتان را نجات دهد، استفاده از مواد طبیعی است.

 

توجه داشته باشید که رنگ موی گیاهی برایتان مفید نیز هست. می‌خواهید بدانید چطور؟ ادامه مطلب را بخوانید.

 

چرا از رنگ موی گیاهی استفاده کنیم؟

امروزه عمده محصولات مو مثل رنگ موها با موادی شیمیایی پر شده‌اند که رنگی فوق‌العاده به موهایتان می‌دهند، اما باعث آسیب جدی به آنها نیز می‌شوند. به همین دلیل است که وقتش رسیده به رنگ موی گیاهی فکر کنید. آنها، از آنجا که مواد شیمیایی و سمی مضر در خود ندارند، بسیار بی خطرتر هستند. این رنگ‌ها همچنین برای افرادی که به مواد شیمیایی مختلف حساسیت دارند، عالی می‌باشند. با استفاده از رنگ موی گیاهی، به موهایتان فواید متعددی می‌رسانید که رنگ موهای معمولی ندارند.

 

فواید رنگ موهای گیاهی

نگاهی می‌اندازیم به فواید جایگزین کردن رنگ موهای گیاهی کاملا طبیعی:

 

۱. آسیب نمی‌زنند

نیازی به گفتن نیست، یکی از مزیت‌های قابل توجه رنگ موهای گیاهی این است که به موهایتان آسیب نمی‌رسانند، به این دلیل که مواد شیمیایی و دیگر مواد مضر برای موها را در خود ندارند.

 

۲. بافت مو را حفظ می‌کنند

رنگ موهای معمولی، موها را می‌شکنند و این مساله آنها را ناسالم می‌کند. خوشبختانه، رنگ موهای گیاهی این تاثیر را ندارند. آنها بافت مو را تغییر نمی‌دهند و در نتیجه به موها آسیب نمی‌رسانند.

 

۳. موها را نرم می‌کنند

وجود مواد طبیعی در رنگ موهای گیاهی، باعث می‌شود که اثرات خوبی برای موهایتان داشته باشند. مواد تشکیل دهنده در این گونه رنگ‌ها، موهایتان را نرم می‌کنند. به این ترتیب، موهایتان نرم، درخشان و قوی می‌شوند.

 

۴. برای استفاده در زمان بارداری، بی‌خطر هستند

برای بسیاری از زنان باردار، رنگ کردن مو در طول بارداری، به دلیل مواد شیمیایی فراوان در رنگ موها، نگرانی بزرگی است. این مواد شیمیایی اثرات زیانباری روی جنین دارند. به هر حال با رنگ موی گیاهی، جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که آنها مواد شیمیایی در خود ندارند و استفاده از آنها در دوران بارداری بی ضرر است.

 

۵. دائمی نیستند

برای بسیاری از زنان، رنگ کردن مو یک کار تفریحی است و آنها علاقه دارند مرتب رنگ موهایشان را تغییر دهند. مساله جالب در مورد رنگ‌های گیاهی این است که آنها دائمی نیستند، به این معنی که می‌توانید آنها را تغییر دهید بدون اینکه مجبور باشید زمان زیادی انتظار بکشید. تقریبا باید ۸ تا ۱۰ شامپو مصرف کنید تا از بین بروند.

 

با این همه مزیت، عجیب نیست که زنان به فکر بازگشت به رنگ موهای گیاهی افتاده‌اند. اگرچه آنها دوام ندارند، اما این مساله که، مثل رنگ‌های معمولی به مو آسیب نمی‌رسانند، این نوع رنگ موها را به انتخابی بهتر تبدیل کرده است.

 

رنگ موهای طبیعی

امروزه رنگ موهای طبیعی را می‌توان با پایه گیاهی یا حنا پیدا کرد. همچنین رنگ موهای با پایه روغنی هم موجودند. رنگ موهای طبیعی وجود دارند که با هیدروژن پروکساید ترکیب شده‌اند تا رنگ دوام بیشتری داشته باشد. باید مواد تشکیل دهنده نوشته شده روی برچسب محصول را قبل از خرید کنترل کنید.
تعداد زیادی از رنگ موها به رنگ موقت معروفند، به این دلیل که مثل رنگ موهای معمولی دوام ندارند. مو با رنگ پوشانده می‌شود، اما رنگ به درون کوتیکول تار مو نفوذ نمی‌کند. مواد بکار رفته در آنها شبیه رنگهای بر پایه حنا هستند، اما ممکن است حاوی جوهرهایی مثل جوهر موجود در مواد تاتو باشند.

 

رنگ موهای گیاهی، پوشش خوبی به موهای خاکستری می‌دهند. هرچند باید در نظر داشته باشید که برای داشتن پوشش دائمی، درصد کمی از مواد شیمیایی مورد نیاز است. بیشتر رنگ موهای طبیعی و گیاهی، بیش از پوشش رنگ خاکستری با آن ترکیب می‌شوند. همان طور که پیشتر گفته شد، برخی از محصولات با چند بار شامپو کردن از بین می‌روند.

 

انواع رنگ موهای گیاهی

چند نوع رنگ موی گیاهی وجود دارد. شما می‌توانید رنگ موی میوه، گل، ریشه، مواد معدنی، پوست درخت و ساقه پیدا کنید. رنگ موهای ساخته شده از برگ‌ها، رواج بیشتری دارند. هرچند رنگ‌هایی که از عصاره گل و میوه گرفته شده‌اند، به دلیل اینکه دارای رنگ‌های مختلف بوده و می‌توان از آنها برای ساختن رنگ مو استفاده کرد، بهترند.

 

رنگهای معدنی از نمک‌های معدنی و اکسید آهن بدست آمده‌اند، هرچند یافتن آنها کار نسبتا دشواری است. بابونه، یکی دیگر از رنگ‌های رایج است که رنگ زردی به تار مو می‌دهد.

 

همانطور که می‌بینید، مواد رنگی مختلفی برای ساختن رنگ موی گیاهی وجود دارد. برخی بهتر از دیگری هستند. استفاده از رنگ درست، بستگی به رنگ و زمانی دارد که می‌خواهید باقی بماند. شما محصولات مختلفی پیدا خواهید کرد که رنگ موهای گیاهی با رنگ‌های مختلف عرضه می‌کنند و با مواد با کیفیتی درست شده‌اند که به موهای شما مراقبتی ملایم داده و آنها را قوی و سالم می‌کنند و البته بی ضرر هستند.

 

بازگشت به رنگ موهای گیاهی

بنا به گفته محققان، استفاده از رنگ موهای معمولی، خطر ابتلا به بسیاری مشکلات مربوط به سلامت را افزایش می‌دهند. این اثرات زیانبار که شامل مشکلات تنفسی، ریزش مو، پوست خشک و ملتهب، التهاب صورت و سوختگی پوست است، در اثر مواد شیمیایی موجود در آنها ایجاد می‌شود. برخی مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از محصولات شیمیایی می‌تواند خطر سرطان مغز استخوان، سرطان‌های خون مثل لوکمی و بیماری‌های هوچکین و نیز سرطان‌های سینه و مثانه را افزایش دهد.

 

بدون شک، استفاده از رنگ موهای گیاهی ایده خوبی است. نیاز است مطالعات بیشتری درباره رنگ موهای معمولی و اثرات آنها روی سلامتی انجام شود. هرچند، آشکار است که شرایط هشدار دهنده است، و بهتر است از آنها پرهیز کرد.

 

با رنگ موهای طبیعی مثل رنگ‌های گیاهی، نیازی نیست نگران خطر مشکلات سلامت باشید. جدای از مراقبت از خود در مقابل این بیماری‌ها و شرایط جدی، مطمئن هستید که موهایتان را از مواد سمی شیمیایی و آسیب‌های آنها حفظ می‌کنید.

 

اگر در حال برنامه ریزی برای رنگ کردن موهای خود هستید، زمان آن رسیده است که رنگ موهای گیاهی را در نظر بیاورید. همان طور که تا الان متوجه شده‌اید، آنها در مقایسه با رنگ موهای معمولی مزایای بسیاری دارند. می‌توانید با انتخاب رنگ موی گیاهی به نفع موهای خود عمل کرده، و آنها را نرم، درخشان و همیشه قوی و سالم نگه دارید.

جدیدترین مطالب سایت