فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن

نوشیدن قهوه قبل از ورزش در کاهش وزن و لاغری موثر است. به گزارش فراناز افراد چاقی که دوست دارند وزن خود را کاهش دهند می توانند از ترفندهای استفاده نموده و لاغر شوند در ادامه جزئیات بیشتر فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن را در سایت فراناز خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

اضافه وزن یکی از مشکلات برخی از افراد در جهان می باشد همه دوست دارند وزنی ایده آل داشته باشند تا جذابتر به نظر برسند خیلی از افراد از رژیم های سخت استفاده می نمایند خصوصا خانم ها، برای کاهش وزن به هر ترفندی متوصل می شوند که گاه احتمال دارد با زیان هایی برای سلامتی شان نیز همراه باشد. به عنوان مثال در گذشته در مورد رژیم های لاغری چون رژیم یویویی مطالبی را بیان کردیم و مخاطراتی را برای این قبیل رژیم ها برشمردیم. آنچه در روند کاهش وزن بیشترین اهمیت را دارد، عدم آسیب به بدن تلقی می شود که همواره باید مد نظر قرار گیرد. این را هم باید مد نظر قرار داد که داشتن اندامی متناسب به قیمت ابتلا به بسیاری از امراض، هرگز و هیچ وقت مطلوب نخواهد بود.

 

خوشبختانه پژوهش های محققان علم تغذیه، همواره دستاوردهایی را در این زمینه در اختیار افراد قرار می دهد که یکی از آنها، پژوهش در مورد مصرف قهوه و زمان مناسب مصرف آن است که به کاهش وزن نیز منجر می شود.فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن

مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می دهد، مصرف قهوه درست قبل از انجام ورزش های روزانه سبب کاهش وزن می شود. بر اساس این مطالعه مصرف ۴ فنجان قهوه درست قبل از انجام تمرین های روزانه ورزشی، کیفیت آن ورزش را افزایش داده و به سوزاندن کالری های اضافه نیز کمک می کند.

 

بر اساس این مطالعه، مصرف ۴۰۰ میلی گرم کافئین پیش از ورزش کردن، به سوزاندن چربی های بدن کمک می کند و میزان سوزاندن چربی در حین فعالیت های بدنی را نیز افزایش می دهد.

 

این پژوهش به مخالفت با مطالعات پیشین در مورد مصرف قهوه پرداخته و این ماده را برای عملکرد بهتر و سوزاندن کالری بیشتر مناسب می داند.

 

البته هنوز نیز در مورد مقدار مصرف قهوه مناقشاتی وجود دارد چرا که برخی از محققان مصرف تنها یک فنجان از آن در طول روز را کافی می دانند. دلیل اصلی مصرف تنها یک فنجان را نیز افزایش میزان کلسترول خون و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی می دانند.فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن

در گذشته به دلیل احتمال اعتیاد به مصرف کافئین، مقدار بیش از اندازه آن توصیه نمی شد. به همین دلیل نیز به ورزشکاران توصیه می شد که در روزهای قبل از شروع مسابقات، از مصرف نوشیدنی های انرژی زا یا قهوه پرهیز کنند تا میزان کارآیی آنها افزایش پیدا کند.

 

محققان دانشگاه «سائو پائولو» در برزیل، ادعای پیشین را بی اعتبار دانسته و مصرف قهوه را در افزایش کارآیی افراد موثر می دانند.

 

پژوهش ها نشان می دهند که مصرف قرص های محتوی ۴۰۰ میلی گرم کافئین پیش از مسابقه، سبب می گردد که توانایی ورزشکاران برای دویدن، شنا و دوچرخه سواری کردن افزایش پیدا کند. علاوه بر این سبب خواهد شد که در هنگام انجام فعالیت های یاد شده، کالری بیشتری سوزانده و منجر به کاهش وزن نیز بشود.

 

در این پژوهش از داوطلبان خواسته شد که یک ساعت پیش از انجام تمرین های ورزشی خود از نوشیدنی های انرژی زا استفاده کنند. این کار ۳٫۳ درصد کارآیی آنها را در مقایسه با افرادی که این نوشیدنی ها را مصرف نکردند، افزایش داد.

 

در مورد ورزش های سرعتی نیز، نشانه هایی در عمکلرد سریع تر ورزشکاران دیده شد. در ورزش های حرفه ای قانون مشخصی برای افزایش این کارآیی وجود ندارد مگر آنکه، دُز کافئین با افزایش فراوانی همراه باشد. با این حال بهترین میزان مصرف برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی، همان ۴۰۰ میلی گرم دانسته شده است.

 

مصرف بیش از این میزان از کافئین می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. مطالعات انجام پذیرفته در کلینیک «مایو» نشان می دهد که در میان افرادی که در معرض حملات قلبی قرار دارند، مصرف بیش از یک فجان قهوه، مخاطراتی را به همراه خواهد داشت.

 

دکتر «راب وان دام»، اپیدمیولوژیست دانشگاه هاروارد در گذشته و در مصاحبه ای با نشریه Today به خطر افزایش کلسترول با مصرف کافئین اشاراتی کرده بود.فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن

از آنجایی که کافئین، در کنار مزایای خود، مضراتی نیز به همراه دارد به همین دلیل نیز در میان دانشمندان نظرات متناقضی در مورد مصرف آن وجود دارد. با این حال مصرف قهوه در مقایسه با قرص های جایگزین آن در کاهش درد، موثرتر است.

 

مطالعات محققان بیمارستان کودکان بوستون نشان داده موش هایی که کافئین مصرف می کردند، مقاومت بدنی بیشتری را در مقابل درد از خود نشان می دادند. علاوه بر این مطالعات انجام پذیرفته در دانشگاه «ساوتهمپتون» نشان داده که کافئین خطر ابتلا به سرطان کبد را نیز کاهش می دهد.

 

یافته های مرتبط محققان نشان داده افرادی که روزانه یک فنجان قهوه میل می کنند در مقایسه با سایرین تا ۲۰ درصد کمتر به انواع بیماری های شایع مبتلا می شوند.

 

مصرف بیش از دو فنجان نیز این ریسک را تا ۳۵ کاهش می دهد این در حالی است که نوشیدن ۵ فنجان قهوه، خطر ابتلا به سرطان کبد را حدود ۵۰ درصد کم می کند.

 

نویسندگان این پژوهش چنین می نویسند: “دلایلی چون کاهش ابتلا به بیماری های مزمن کبد، سبب می شود که نوشیدن قهوه بخشی از سبک زندگی افراد باشد. کسانی که به دلایل مضر بودن کافئین برای سلامتی شان آن را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند می توانند از قهوه های بدون کافئین استفاده کنند.”

 

 منبع: rooziato.com

جدیدترین مطالب سایت