5 ماده غذایی که قبل از ورزش نباید بخورید

5 ماده غذایی که قبل از ورزش نباید بخورید

5 ماده غذایی که قبل از ورزش نباید بخورید

شاید به نظر برسد که قبل از ورزش کردن هر ماده غذایی مصرف کنیم مفید می باشد، اما این چنین نیست. مواردی که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم ممکن است غذا‌ها و نوشیدنی‌های سالمی برای بدن باشند، اما قبل از شروع ورزش بهتر است از خوردن آن‌ها خودداری کنید، زیرا به عملکرد شما اسیب وارد می‌کند. با سایت فراناز همراه باشید.

 

اینکه یک ماده غذایی برای بدن شما خوب و مفید است به این معنا نیست که می‌توانید آن را به هنگام ورزش کردن مصرف کنید. هر ورزشکاری بدن متفاوتی دارد. برخی از افراد نمی‌توانند غذا‌های فیبردار را به خوبی هضم کنند و برخی از افراد نیز قادر نیستند غذا‌های پر چرب بخورند. قبل از اینکه بخواهید تمرینات ورزشی خود را آغاز کنید بهتر است از خوردن موادی که در این لیست بیان می‌کنیم خودداری نمایید.

 

5 ماده غذایی که قبل از ورزش نباید بخورید

تخم کتان:

از آنجایی که تخم کتان منبع غنی از فیبر است، می‌تواند به طور طبیعی نرم کننده شکم باشد و به بهبود دستگاه گوارش کمک نماید. اما این موضوع به هنگام ورزش مسئله خوبی نیست. زمانی که می‌خواهید تمرینات ورزشی خود را آغاز کنید خوردن تخم کتان نه تنها کمکی به شما نمی‌کند بلکه باعث می‌شود در طول تمرین دچار مشکل شوید. اگرچه خوردن تخم کتان در مقدار اندک می‌تواند به پاکسازی دستگاه گوارش کمک کند، اما استفاده بیش از حد آن به خصوص بدون آب می‌تواند موجب یبوست یا کم شدن دفع مدفوع گردد. اگر مصرف تخم کتان را کمتر از دو قاشق غذاخوری کنید مطمئن باشید به دفع مدفوع اورژانسی نیاز نخواهید داشت.

 

5 ماده غذایی که قبل از ورزش نباید بخورید

اسموتی‌ها:

اگرچه اسموتی می‌تواند بعد از انجام ورزش برای ریکاوری بدن مناسب باشد، اما استفاده از نوشیدنی‌های شیرین و ناسالم قبل از ورزش مضر خواهد بود. در این شرایط سطح قند خون افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این مصرف حجم زیادی از اسموتی‌ها قبل از ورزش شما را مجبور به دفع ادرار مکرر می‌کند و از تمرین باز می‌دارد.

 

5 ماده غذایی که قبل از ورزش نباید بخورید

کره آجیل/ چربی‌های سالم:

اگرچه آیتم‌هایی همچون کره آجیل و آووکادو انتخاب خوب و سالمی برای بدن است، اما بیشتر افراد به هنگام ورزش نمی‌توانند از این موارد استفاده کنند، زیرا باعث سنگینی آن‌ها می‌شود. همانطور که می‌دانید هضم چربی‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین درشت مغذی‌ها می‌تواند در برخی از دونده‌ها باعث ریفلاکس اسید معده شود. به همین خاطر بهتر است تنها ۱۵ گرم چربی قبل از ورزش مصرف شود. این مقدار برابر با یک قاشق غذاخوری کره آجیل یا یک اونس پنیر یا دو عدد تخم مرغ بزرگ است.

 

5 ماده غذایی که قبل از ورزش نباید بخورید

قهوه:

خوردن نوشیدنی‌هایی همچون چای، آب گرم با لیمو یا قهوه می‌تواند به هنگام ورزش انتخاب خوبی باشد، اما به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد چنین نوشیدنی‌هایی شما را مجبور به دفع ادرار می‌کند. در این شرایط قادر نخواهید بود تمرینات ورزشی خود را به درستی انجام دهید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که کافئین می‌تواند قدرت بدنی شما را بهبود ببخشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید از این گزینه استفاده کنید دو انتخاب پیش روی خود خواهید داشت:

 

از قرص یا پودر کافئین استفاده کنید تا نیازی به دفع ادرار نداشته باشید و بتوانید ورزش خود را به سادگی انجام دهید.

 

بعد از خوردن نوشیدنی بیست دقیقه به خود زمان دهید تا قبل از رفتن به باشگاه، سیستم گوارشی تخلیه شود.5 ماده غذایی که قبل از ورزش نباید بخورید

سیب:

همانطور که می‌دانید سیب منبع طبیعی از کافئین و کربوهیدرات‌هاست؛ بنابراین ممکن است فکر کنید استفاده از آن قبل از ورزش انتخاب خوبی خواهد بود. اما این موضوع صحیح نیست. غذا‌هایی که فیبر بالایی دارند می‌توانند عملکرد دستگاه گوارش را افزایش دهند یا در طول ورزش موجب اسهال و ایجاد تهوع گردند. فیبر یک ماده مهم برای تنظیم فرایند دفع مدفوع از بدن است، اما بهتر است موادی همچون سیب بعد از ورزش مصرف گردد.

جدیدترین مطالب سایت