قوانین و اصول ست کردن کیف مجلسی با لباس

قوانین و اصول ست کردن کیف مجلسی با لباس

قوانین و اصول ست کردن کیف مجلسی با لباس

برای ست کردن لباس باید یک سری اصول شیک پوشی را رعایت کنید. اگر تمام قوانین خوش‌ پوشی در مهمانی‌ ها را رعایت کنید اما کیف مجلسی زنانه‌ ای در دست بگیرید که مناسب نیست، انگار هیچ کاری نکرده‌ اید. برای انتخاب و خرید کیف زنانه مجلسی، ما به کمک‌ تان آمده‌ ایم تا بتوانید با استفاده از چند قانونِ کلی، مدل‌های زیبا و مناسبی انتخاب کنید.

 

مدل کیف مجلسی زنانه طرح‌دار یا ساده؟

وقتی لباس‌تان طرح دارد, بهتر است سراغ کیفی بروید که ساده است. وقتی هم کیف‌تان طرح دارد, باید لباس ساده بپوشید. اینطور نیست که اگر این قانون را موقع خرید کیف مجلسی رعایت نکنید فاجعه رخ بدهد اما واقعیت این است که ترکیب ساده و طرح‌ دار معمولا شیکتر از طرح‌دار و طرح‌ دار است.

قوانین و اصول ست کردن کیف مجلسی با لباس

چه رنگی بخرم؟

اگر لباسی که قرار است در مهمانی به تن کنید مشکی است، می‌توانید سراغ کیفی با رنگ غالب مشکی بروید اما باید یادتان باشد قرار نیست این کیف تماما مشکی و ساده باشد. در عوض بهتر است کیفی انتخاب کنید که روی آن با طلایی یا نقره‌ای کار شده است.

 

نکته‌ی بعدی به کار خانم‌هایی می‌آید که پوشیدن لباس‌های رنگی را به لباس مشکی ترجیح می‌دهند. این خانم‌ها می‌توانند از کیف مجلسی زنانه ای استفاده کنند که یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ پیراهن مجلسی‌شان باشد. برای مثال اگر پیراهن شما به عنوان یکی از این خانم‌ها، آبی روشن است بهتر است کیف سرمه‌ای یا آبی تیره در دست بگیرید.

قوانین و اصول ست کردن کیف مجلسی با لباس

چه فرمی انتخاب کنم؟

فرم معمول کیف مجلسی زنانه، مستطیل است اما قرار نیست قطعی باشد و نتوانید سراغ فرم‌های دیگر بروید. استفاده از کیف‌های مثلثی، دایره‌ای و بیضی به عنوان اشکال هندسی رایج و کیف‌هایی که فرم‌های متفاوت دارند، مثل مدل‌هایی که شبیه قلب هستند، برای شما آزاد است.

 

یک نکته‌ی دیگر را هم به خاطر داشته باشید؛ اگر قدتان بلند است و لاغر هستید، از کیف‌های گرد و اگر قد کوتاه و تو پُر هستید سراغ مدل‌های مستطیلی بروید.

قوانین و اصول ست کردن کیف مجلسی با لباس

چه اندازه‌ای باشد؟

جواب این سوال به وسایل ضروری که قرار است در مهمانی به همراه داشته باشید, بستگی دارد. اگر وسایل‌تان زیاد نیستند، با خیال راحت سراغ مدل‌های دستی یا Clutch Bag با سایز کوچک بروید یا از مدل‌های دوشی کوچک استفاده کنید. اما اگر وسایل زیادی دارید، سراغ کیف‌های بزرگتر دوشی بروید.

 

وسایل ضروری که حتما باید در کیف شما باشند شامل کلید، گواهینامه، مقداری پول نقد و کارت بانکی، رژ لب و گوشی همراه می‌شود. هر چیزی به غیر از این‌ها به وسایل‌تان اضافه شد، کیف بزرگتری در دست بگیرید.

قوانین و اصول ست کردن کیف مجلسی با لباس

سراغ کدام جنس نروم؟

جیر، چرم، پولک دوزی، مروارید دوزی، ساتن و ابریشم جزو معمول‌ترین یراق آلات و جنس‌های کیف مجلسی زنانه هستند و شما در انتخاب تک‌تک‌شان آزاد هستید. فقط یک نکته‌ی مهم را به خاطر داشته باشید، ساتن و ابریشم ممکن است زودتر از جنسی مثل چرم یا جیر کثیف شوند و تمیز کردنشان هم سخت‌تر است.

 

کیف‌های پولک دوزی یا مروارید دوزی شده هم ریسک گیر کردن به لبه‌های تیز و پاره شدن دارند. بنابراین سراغ این جنس کیف‌ها بروید اگر خیلی مراقب‌ شان هستید.

قوانین و اصول ست کردن کیف مجلسی با لباس

بند داشته باشد یا نه؟

کیف بدون بند، نمونه‌ی کلاسیک کیف مجلسی زنانه است. خانم‌هایی که قصد استفاده از این مدل کیف‌ها را دارند باید حواس‌شان باشد که با در دست گرفتن کیف بدون بند، عملا یک تنها یک دست‌شان آزاد است.

 

اما استفاده از کیف‌های دوشی و دستی زنانه یا دخترانه به آن‌ها آزادی عملی بیشتری می‌دهد و احتمال جا گذاشتن یا گم شدنش هم کمتر است. بهتر است بند کیف شما از زنجیر تهیه شده یا ترکیبی از چرم و زنجیر باشد. جدیدترین نوع کیف هم مدل‌هایی است که مچ‌بند دارند و دور مچ دست قرار می‌گیرند.

قوانین و اصول ست کردن کیف مجلسی با لباس

با چه چیزهایی ست کنم؟

اگر موقع ست کردن لباس, زیورآلات و کیف مجلسی‌تان، به بعضی ریزه‌کاری‌ها دقت کنید، زیبایی بیشتری به خودتان هدیه کرده‌اید.

قوانین و اصول ست کردن کیف مجلسی با لباس

  • سعی کنید بین تزئینات لباس و کیف‌تان هماهنگی وجود داشته باشد. مثلا اگر روی سرشانه‌های پیراهن‌تان پولک دوزی شده است، کیف‌تان هم می‌تواند یک نوار پولک دوزی شده داشته باشد.
  • اگر کیف شما قفل یا بند طلایی دارد, باید از زیورآلات طلایی استفاده کنید. اگر سراغ سیلور یا نقره بروید ترکیب زیبایی ایجاد نخواهید کرد.
  • در صورتی که از جواهر یا سنگ‌های رنگی در زیورآلات‌تان استفاده می‌کنید می‌توانید بین رنگ پارچه‌ی کیف و رنگ سنگ‌های زیورآلات‌تان هماهنگی به وجود بیاورید. مثلا زمرد را با کیف سبز ست کنید و یاقوت را با قرمز.
جدیدترین مطالب سایت